Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مانور آتش‌سوزی، تخلیه اضطراری، برق‌گرفتگی و امدادرسانی، امروز چهارشنبه اول اسفند ماه با تخیله حدود ۶۲۰ نفر از ساختمان سازمان فاوا انجام شد تا عنوانِ بزرگترین مانور در سطح ساختمان‌های شهرداری تهران به لحاظ گستردگی و تعدد انواع سوانح و جمعیت را به خود اختصاص دهد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، مانور آتش‌سوزی، تخلیه اضطراری، برق‌گرفتگی و امدادرسانی با همکاری ستاد مدیریت بحران ناحیه سه منطقه ۶ و سازمان آتش نشانی برای اولین بار در سازمان فاوا برگزار شد و طی آن ضمن شبیه سازی شرایط آتش سوزی در یکی از طبقات، شرایط بحرانی بازسازی شد و پس از قطع برق و تمامی سیستم‌های خودکار، همکاران سازمان با هدایت راهبران بحران از راه پله‌های دودگرفته خارج و در منطقه ایمن حاضر شدند و پس از سرشماری و اعلام وضعیت سفید به سازمان برگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مانور نیرو‌های آتش نشانی، اورژانس، ناجا، پلیس راهور و همچنین نیرو‌های دوام (داوطلب واکنش اضطراری محله) حضور داشتند.

در جلسه‌ای که پس از اتمام این مانور برگزار شد، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران که فرماندهی عملیات را بر عهده داشت، به همراه مسئولان و نمایندگان دیگر بخش‌های حاضر در مانور گزارش‌های ارائه شده از مانور را بررسی کردند.

در این نشست فرجود ضرورت برگزاری مانور و تمرین در شرایط اضطراری و اهمیت شبیه سازی این شرایط را مورد تأکید قرار داد و ضمن تقدیر از همکاران سازمان و ستاد مدیریت بحران و نیرو‌های آتش نشانی، پلیس و ... که در برگزاری این مانور همکاری مناسبی داشتند، ارزیابی کلی درباره نقاط ضعف و قدرت سازمان در این حوادث ارائه کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آتش نشانی شهرداری مانور امدادی فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۴۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان به دلیل بارش باران

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر از آماده باش نیروهای امدادی در ۵ استان به دلیل بارش شدید باران خبر داد.

به گزارش مشرق، بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات از اعلام هشدار سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۵ استان خبر داد و گفت: در پی پیش بینی بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ سه‌شنبه (۲۸ فروردین‌ماه) در هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر و چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان امدادگران هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی توضیح داد: در این شرایط جوی با توجه به بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز سدها، دور از انتظار نیست، امدادگران و نجات گران هلال احمر برای کمک به حادثه دیدگان در آماده‌باش هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در ادامه بیان کرد: بر اساس هشدار هواشناسی از اواخر وقت یکشنبه تا دوشنبه (۲۶ تا ۲۷ فروردین‌ماه) وزش باد شدید لحظه‌ای همراه با بارندگی و رعد و برق در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان، در خلیج فارس دور از انتظار نیست و در این استان‌ها هم امدادگران هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

لازم به ذکر است؛ به هموطنان توصیه می‌شود از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از سفرهای برون‌شهری و فعالیت‌های کوه‌نوردی اجتناب، شهروندان از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه خارج شوند. دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها تردد نکنند.

دیگر خبرها

  • بیشترین ساختمان‌های ناایمن در منطقه ۱۱/ کلنگ ایستگاه جدید آتس‌نشانی به زمین زده شد
  • محبوس شدن ۴ نفر در اثر ریزش ساختمان مسکونی
  • منطقه ۱۱ تهران بیشترین ساختمان ناایمن را دارد
  • تهران در بین ۱۰ کلان‌شهر بیشترین تعداد ایستگاه آتش‌نشانی را دارد
  • ریزش ساختمان مسکونی در کرمانشاه/۴ نفر نجات پیدا کردند
  • ریزش ساختمان مسکونی و نجات ۴ نفر از ساکنین در تپه فتحعلی خان
  • نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل / گوترش: مصونیت ساختمان کنسولی ایران در حمله اسرائیل نقض شد
  • فوری | آغاز نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل | گوترش: مصونیت ساختمان کنسولی ایران در حمله اسرائیل نقض شد
  • آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان به دلیل بارش باران
  • نجات ۱۲ نفر در یک حادثه آتش‌سوزی در اهواز