Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نهمین روز از سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با اجرای ۱۱ نمایش صحنه‌ای در تالار‌های چهارسو، سایه، قشقایی مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج، تئاتر مولوی، تالار حافظ، تالار فردوسی، تماشاخانه ایرانشهر، تماشاخانه عباس جوانمرد خانه تئاتر همراه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، نهمین روز از سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با اجرای ۱۱ نمایش صحنه‌ای در تالار‌های چهارسو، سایه، قشقایی مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج، تئاتر مولوی، تالار حافظ، تالار فردوسی، تماشاخانه ایرانشهر، تماشاخانه عباس جوانمرد خانه تئاتر همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز سه شنبه ۳۰ بهمن ماه، مجموعه تئاتر شهر میزبان ۳ نمایش بود. نمایش "فقط استخوان‌ها" به نویسندگی و کارگردانی توماس مونکتون به مدت ۴۵ دقیقه، از کشور فنلاند در تالار چهارسو در نوبت‌های ۱۸.۳۰ و ۲۰:۳۰ اجرا شد.

تالار سایه در دو نوبت ۱۷ و ۱۹:۳۰ میزبان نمایش "مسجد سلیمان" به نویسندگی مشترک بختیاری و میرابیان و کارگردانی ایوب بختیاری به مدت ۱۲۰ دقیقه از شهر اهواز بود. در تالار قشقایی نمایش "ترحم: بخش اول" به نویسندگی ویلیام شکسپیر و کارگردانی آنمار طا‌ها از کشور سوئد اجرا نشد. (لغو اجرای نمایش «ترحم؛ بخش اول» از سوئد به دلیل آسیب دیدگی بازیگر)

تماشاخانه سنگلج میزبان نمایش "جعبه" به نویسندگی مشترک هوشنگ نژاد و موسوی، به کارگردانی علیرضا وحدی از رشت به مدت ۸۰ دقیقه در دو نوبت ۱۷ و ۲۰ اجرا شد. تئاتر مولوی در این روز میزبان نمایش "پسر‌ها پسرند" به نویسندگی و کارگردانی فرنس فهر از رومانی یک اجرا در ساعت ۱۹ به مدت ۴۰ دقیقه اجرا شد.

در تالار حافظ، اجرای اول نمایش "مقدس" به نویسندگی و کارگردانی سعدی محمدی عبد ساعت ۱۷ و اجرای بعدی ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۵۰ دقیقه از تهران به روی صحنه رفت. "اُپرای عشق" به نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب پور در نوبت ۱۹:۳۰ در تالار فردوسی به مدت ۱۱۰ دقیقه، از تهران به روی صحنه رفت.

در تماشاخانه ایرانشهر، نمایش "افسانه امیل و ممیل" به نویسندگی و کارگردانی شهاب امرایی در دو نوبت ۱۷ و ۲۰ به مدت ۷۰ دقیقه از درود در تالار دکتر ناظرزاده کرمانی اجرا شد و نمایش "ما داریم از این خونه میریم" به نویسندگی بهزاد آقاجانی و کارگردانی حسین اکبرپور به مدت ۷۰ دقیقه در تالار استاد سمندریان به روی صحنه رفت. این نمایش از مشهد در جشنواره حضور داشت.

تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان در نهمین روز جشنواره تئاتر فجر اجرایی نداشت

نمایش چیدمان "گذرگاه" به نویسندگی و کارگردانی پیریودلوسکی از فرانسه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ در تماشاخانه عباس جوانمرد خانه تئاتر اجرا شد.

در نهمین روز جشنواره بین المللی تئاتر فجر، ۸ نمایش در بخش خیابانی در محوطه مجموعه تئاتر شهر، محوطه خانه هنرمندان ایران و ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر به اجرا در آمد.

محوطه مجموعه تئاتر شهر میزبان چندین تئاتر بود

نمایش "لازمان لامکان" به نویسندگی رضا بهرامی و کارگردانی مارال ایزدبخش از بوشهر در ساعت ۱۶

نمایش "این کجا و آن کجا" به نویسندگی و کارگردانی پژمان شاهوردی از بروجرد در ساعت ۱۶:۳۰

نمایش "ماشین زمان" به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی محمد یوسفی زاده از مرند ساعت ۱۷

نمایش "نامیرا" به کارگردانی امیرحسین شفیعی از تهران ساعت ۱۸:۱۵

برنامه اجرایی محوطه خانه هنرمندان

نمایش "بیگانگی" به نویسندگی و کارگردانی غنچه شکوهیان از آمل ساعت ۱۶:۳۰

نمایش "در‌ها به روی چه کسی …" نوشته محمد جعفری لفوت و کارگردانی میلاد حسن زاده از آستانه اشرفیه ساعت ۱۷

 اجرای ۵ نمایش در بخش دیگر گونه‌های اجرایی در نهمین روز جشنواره بین المللی تئاتر فجر

نمایش "گرم کردن" به نویسندگی و کارگردانی احسان شایان فرد در روز‌های ۲۹ و ۳۰ بهمن ساعت ۱۶ در کارگاه دکور تالار وحدت اجرا شد.

نمایش "بر پهنه کافه" به نویسندگی و کارگردانی مهنوش نراقی از ۲۹ بهمن تا ۲ اسفند ساعت ۱۵ در کافه تریای تالار اصلی تئاتر شهر اجرا شد. نمایش "انگشت به انگشت" به نویسندگی و کارگردانی سید جعفر حجازی، ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه ساعت ۱۶:۳۰ در محوطه پارک دانشجو و مجموعه تئاتر شهر اجرا داشت.

نمایش "مواجهه با ورنوس فادرانی" به نویسندگی و کارگردانی رضا سعیدی ساعت ۱۹:۳۰ از ۳۰ بهمن تا ۲ اسفند در خانه هنر پیچازی اجرا شد. "ارس" به نویسندگی و کارگردانی سید جعفری حجازی از ۲۷ تا ۳۰ بهمن ساعت ۱۶:۳۰ در محوطه پارک دانشجو و مجموعه تئاتر شهر اجرا شد. نمایش "کالاندولا" به نویسندگی و کارگردانی احمد سلگی روز ۳۰ بهمن ساعت ۱۴ و ۱ تا ۳ اسفند ساعت ۱۵ در عمارت نوفل لوشاتو اجرا شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جشنواره تئاتر فجر تئاتر فجر جشنواره بین المللی تئاتر فجر فجر 37

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۴۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «توافق نامه» در «بسته پیشنهادی»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این برنامه با اجرای مژده لواسانی میزبان کوروش سلیمانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و کارگردان تئاتر است تا درباره نمایش «توافق نامه» که این شب‌ها بر صحنه است گفتگو کند.

نمایش «توافق نامه» سال گذشته به کارگردانی کوروش سلیمانی و با بازی بهنام تشکر، رامین ناصر نصیر و کوروش سلیمانی به صحنه رفت.

همچنین در بخش «احوالپرسی با هنرمندان» با مسعود فروتن گفتگو می‌شود که سال‌ها در حوزه کارگردانی تلویزیونی فعالیت کرده است.

پخش «بسته پیشنهادی» به تهیه کنندگی الهه بهبودی محصولی از گروه خانواده شبکه دو سیماست که در حوزه فرهنگ و هنر به ارایه بسته‌هایی پیشنهادی برای مخاطبان می‌پردازد و پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت ۲۳ پخش می شود.

 

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • نمایش «توافق نامه» در «بسته پیشنهادی»
  • اعلام جدول اجرای نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • نمایش ۴ اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد
  • فروش ۴ میلیاردی نمایش بهرام افشاری در هفته اول اجرا
  • نماینده شهرستان‌ها در پایتخت هستیم/بعد از اجرا نمایش همراهتان است