Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: از شاخصه‌های بارز علما و روحانیون این است که در همه حال مجاهده هستند؛ در جنگ اقتصاد مجاهدند، در جنگ فرهنگی مجاهد کبیرند و در جنگ سیاسی مجاهد بصیرند و در جنگ با دشمنان مجاهدی قوی و استوار هستند. ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در کنگره 72 شهید روحانی و طلبه استان، اظهار داشت: یادواره شهدا، فضایی معطر به عطر شهدا را در جامعه گسترش می‌دهد و سبک زندگی شهیدان را برای مردم جامعه بازخوانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 اسفند؛ نشست هم‌اندیشی تشکل‌های اصولگرا با جامعه روحانیت مبارزهمایش "حماسه سازان همیشه جاوید" روحانیت دامغان برگزار می‌شودنماینده ولی فقیه در سپاه: برخی از مسئولان به‌جای اعتماد به اروپایی‌ها گزینه "اعتماد به مردم" را اجرا کنند

امام‌جمعه بجنورد بابیان این‌که جامعه دینی بانام یاد و شهدا به‌ویژه شهدای طلبه و روحانی بیمه می‌شود، افزود: دشمنان با استفاده از شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای، ارزش‌های دینی و انقلابی ما را نشانه گرفته‌اند و می‌توان با طنین‌اندازی عطر خون شهدا جلوی آسیب‌ها و هجمه‌های گوناگون دشمن را گرفت.

وی خاطرنشان کرد: قرآن در برخی آیات خود از رویش‌ها و ریزش‌ها سخن گفته است و می‌فرماید: ای مؤمنان اگر در جامعه شاهد ریزش‌هایی هستید، نگران نباشید؛ چراکه رویش‌ها همواره بیشتر، کیفی‌تر و ماندنی‌تر است و ریزش‌ها گذرا و رفتنی است.

یعقوبی ادامه داد: اگر عده‌ای ریزیش کردند و به عقب برگشتند، نباید نگران بود؛ چراکه خدا در دنیا ذخیره‌هایی دارد و به‌واسطه قدرت، عنایت و اشرافی که بر جامعه دینی دارد، گروهی که از دین خدا دفاع کند را به دنیا عرضه می‌کند، که آن‌ها خدا را دوست دارند و خداوند هم آن‌ها را دوست دارد.

وی افزود: اینان کسانی هستند که در بین خودشان متواضع و مهربان و اهل تعامل و ارتباط باصفا و برکت هستند و در برابر دشمنانشان مستحکم و قوی هستند و همواره در حال جهادند و جهاد آن‌ها مقطعی نیست؛ بلکه جهاد آن‌ها مستمر دائمی است و موضع‌گیری آن‌ها جهادی است که این‌ها شاخصه‌هایی از علما و روحانیونی است که در عرصه‌های مختلف در حال تلاش و جهاد بوده و هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: از شاخصه‌های بارز علما و روحانیون این است که در همه حال مجاهده هستند؛ در جنگ اقتصاد مجاهدند، در جنگ فرهنگی مجاهد کبیرند و در جنگ سیاسی مجاهد بصیرند و در جنگ با دشمنان مجاهدی قوی و استوار هستند و از ملامت ملامتگران و سرزنشِ سرزنش کنندگان و از نیش مغرضان و سرکوفت خوش‌گذران بی‌درد و مرفهان بی‌درد باکی ندارند و این‌ها ازجمله رویش‌هایی است که قرآن به آن نوید داده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه مهم و سرنوشت‌ساز شان برای گام دوم انقلاب فرمودند: رویش‌های انقلاب بسی فراوان‌تر از ریزهای آن است و دست‌ودل‌های امین و خدمت گذار به‌مراتب بیشتر از مفسدان و خائنان و کیسه دوختگان است و در انتها آماده‌باش به همه می‌دهد برای دومین مرحله خودسازی و جامعه سازی و تمدن سازی می‌دهند و به این سه محور تأکید می‌کنند.

یعقوبی خطاب به حوزه‌های علمیه گفت: درزمینهٔ خواسته‌های اخیر مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه باید پیش تاز باشند و در حوزه‌های خودسازی جامعه سازی و تمدن سازی جلودار باشند، همان‌گونه که در دوران انقلاب، دفاع مقدس و دیگر عرصه‌ها جلودار بودند.

وی اظهار کرد: شهدای روحانیت ویژگی خاصی دارند؛ چون درصد حضور روحانیت در جبهه‌ها از همه اقشار بیشتر بوده است و این یعنی حضور جانانه در دفاع مقدس و افتخاری بر حوزه‌های علمیه است.

امام‌جمعه بجنورد تأکید کرد: برخی نوکیسه‌های امروز می‌کوشند تا روحانیت را به حاشیه برانند و بر این خیال‌اند که این کشور از ابتدا همین‌گونه بود و مشکلی نداشت؛ آن‌ها یادشان رفته است که این روحانیت بود که در دوران خفقان ستم‌شاهی به ندای رهبر و معمار کبیر انقلاب یعنی امام خمینی (ره) لبیک گفت و پرچم را برافراشت درصورتی‌که بسیاری از نواندیشان در خانه در حال خوش‌گذرانی بودند.

انتهای پیام/ن

R7719/P/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۴۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی خضری صبح دوشنبه در نشست با بخشدار ویژه خارگ اظهار داشت: حوزه‌های علمیه از اساسی‌ترین و کاربردی‌ترین پایگاه‌های دینی و فرهنگی در جامعه هستند که نقش بارزی در ارتقای امنیت اخلاقی و سلامت جامعه دارند.

وی افزود: ارتقای فضای دینی و انقلابی نیازمند ارتباط بیش‌ازپیش با حوزه‌های علمیه است.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان بوشهر تصریح کرد: گسترش منابع پایدار ضرورت دارد، و آمادگی لازم جهت زمینه‌های تعامل بیشتر در سطح جزیره خارگ را داریم.

نقش روحانیت در تقویت باورهای مردم

در ادامه این نشست محمدرضا دشتی زاده بخشدار ویژه خارگ نیز اظهار داشت: نقش علما و روحانیت در فرهنگ سازی و رشد و اعتلای مبانی دینی و اخلاقی جامعه بسیار مهم و بی بدیل است به نحوی که تبیین درست و دقیق حقیقت اسلام، معارف اهل بیت (ع) و انقلاب برای مردم به خصوص نسل جوان به عنوان یکی از وظایف محوری روحانیون، بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند.

وی افزود: روحانیت قدیمی‌ترین نهادی است که توانسته نقش هدایت جامعه را در حوزه‌های مختلف اخلاقی، تربیتی، اجتماعی و سیاسی و تقویت باورهای مردم به خوبی ایفا کند.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری حوزه‌های علمیه همواره پیشتاز و هدایت گر جامعه در پیروزی و حراست از دستاوردهای اصیل و ناب انقلاب اسلامی است و ما از ظرفیت‌های موجود برای ارتقای سطح تعامل و همکاری سازنده در سطح جزیره استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 6085446

دیگر خبرها

  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • همه اقوام کشور با وحدت کامل برای اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • امیر محمودی: جوانان ما به تهدیدات پاسخ قاطع خواهند داد/ غزه در مقابل تمام دنیا ایستاده است + فیلم
  • عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا را تغییر داد
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند
  • حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند