Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@06:17:37 GMT

وقتی که برق ورزشگاه آزادی رفت(گزارش ویژه)

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۴۵۶۸

وقتی که برق ورزشگاه آزادی رفت(گزارش ویژه)

برای دهمین بار در یک دهه گذشته، سرنوشت یکی از دیدارهای پرسپولیس به ضربات پنالتی کشیده شد.

به گزارش ورزش سه ،در 9 تجربه گذشته، پرسپولیسی‌ها 5 بار برنده پنالتی‌ها شده و 4 بار نیز در این ضربات شکست خورده بودند. قرمزها در مسابقه آخر  یحیی گل‌محمدی را از پیش رو برداشتند؛ مردی که در همین جام روی نیمکت پرسپولیس، بازنده یکی از حساس‌ترین پنالتی‌های یک دهه اخیر باشگاه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  برق رفت، برد آمد!


حدود 9 سال قبل، پرسپولیس با علی دایی به نیمه‌نهایی جام حذفی رسید و در این مرحله روبه‌روی صبای قم قرار گرفت. بازی در وقت معمول با تساوی بدون گل تمام شد تا سرنوشت تیم فینالیست با پنالتی‌ها روشن شود. هوار ملا محمد اولین ضربه پنالتی قرمزها را از دست داد اما قطع‌شدن عجیب برق‌ها و خاموشی کامل استادیوم آزادی، فرصت تمرکز و بازگشت به بازی را برای پرسپولیس فراهم کرد. مجتبی زارعی، تیاگو فراگا، محسن خلیلی و کریم باقری موفق به گل کردن پنالتی‌ها شدند و شیث رضایی نیز یک ضربه را از دست داد اما تیم دایی توانست به فینال جام حذفی برسد و در دیدار نهایی نیز گسترش فولاد را برای بردن جام شکست بدهد.

 


 لبخندِ حقیقی


یک سال بعد از شکست دادن صبا در پنالتی‌ها، کار پرسپولیس دایی این بار در یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل سپاهان به ضربات پنالتی کشیده شد. این بار هم بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. به جز مجتبی شیری، همه پنالتی‌زن‌های دیگر موفق به گلزنی برای پرسپولیس شدند و درخشش علیرضا حقیقی روی خط دروازه، شکست سپاهان با قلعه‌نویی و سیدمهدی رحمتی را در پی داشت. پرسپولیس در پایان آن فصل نیز برای دومین بار متوالی قهرمانی جام حذفی را از آن خودش کرد.

 


   ابوذر میزبان را کشت


در لیگ برتر دوازدهم، پرسپولیس پرستاره نتایج خوبی به دست نیاورده بود. با وجود این، آنها به نیمه نهایی جام حذفی رسیدند و در این مرحله روبه‌روی داماش قرار گرفتند. مسابقه تا آخرین دقایق به سود تیم میزبان دنبال می‌شد اما محمد نوری کار را به تساوی کشاند. در ضیافت پنالتی‌های ورزشگاه عضدی، هادی نوروزی، ماهینی، جلال حسینی، علی کریمی و کریم انصاری‌فرد برای قرمزها گل زدند و ابوذر رحیمی، تنها بازیکن داماش بود که ضربه پنالتی‌اش را به تیر دروازه کوبید.

 


 کابوسی برای یحیی


پس از کنار زدن داماش در نیمه‌نهایی، پرسپولیس به فینال جام حذفی رفت. همه چیز برای جام گرفتن یحیی و تیمش مهیا به نظر می‌رسید. در روز خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا، آنها 2 بار از تیم کرانچار پیش افتادند اما هر دو بار، گل تساوی را با اشتباه دروازه‌بان‌شان دریافت کردند. بولکو، خلعتبری، ابراهیمی و حاج صفی برای سپاهان فوق‌العاده پنالتی زدند اما در پرسپولیس، هادی نوروزی و رضا حقیقی 2 ضربه از دست دادند تا مهدوی‌کیا، بدون جام از فوتبال برود و یحیی نیز ناچار به ترک نیمکت پرسپولیس شود.

 


 شکست در برابر سوشا


دایی و پرسپولیس، دوباره به هم رسیدند تا برای قهرمانی لیگ سیزدهم و البته فتح دوباره جام حذفی تلاش کنند. این تیم به سختی راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و در تک‌مسابقه این مرحله، با فولاد میزبان به تساوی یک یک رسید. بدترین ضربات پنالتی یک دهه اخیر سرخ‌ها درست در پایان همین مسابقه خلق شد، جایی که دهنوی، ماهینی و خلعتبری هر سه ضربه را از دست دادند و در ترکیب فولاد، بدرلو، چاوز و پادووانی هر سه ضربه را به گل تبدیل کردند.

 


 طارمی و پنالتی صعود


پرسپولیس درخشان در مرحله دوم جام حذفی، در آزادی با راه‌آهن روبه‌رو شد و نتوانست این تیم را شکست بدهد. پس از تساوی یک یک در وقت قانونی اومانا، سوشا مکانی و مهرداد کفشگری 3 پنالتی متوالی را برای تیم‌شان به گل تبدیل کردند. در مسابقه‌ای که به دلیل مشکلات حق پخش، از تلویزیون پخش نمی‌شد، بهادر عبدی و علی علیپور 2 ضربه پنالتی برای راه‌آهن را از دست دادند. پنالتی چهارم پرسپولیس توسط مهدی طارمی به تور دروازه حریف چسبید تا تیم درخشان راهی مرحله سوم جام حذفی شود.

 


 صعود در دستان کاپیتان


سوشا مکانی و مهدی طارمی که در دیدار یک هشتم نهایی برای پرسپولیس خیلی خوب پنالتی زده بودند، در یک چهارم نهایی 2 ضربه پنالتی را تباه کردند. بازی دشوار تیم درخشان با گل‌گهر، با تساوی یک یک به پایان رسیده بود. این اتفاق در شرایطی رخ داد که حریف از دقیقه 35، 10 نفره بازی می‌کرد. با وجود پنالتی‌های از دست رفته سوشا و طارمی، کفشگری، مجید حسینی و محمد نوری موفق به گلزنی شدند تا پرسپولیس به نیمه نهایی جام حذفی برود.

 


 شگفتی به سبک قشقایی

 

2 سال قبل، پرسپولیس در همان مرحله اول جام حذفی یک حذف باورنکردنی را پشت سر گذاشت. تیم برانکو بدون مهره‌های ملی‌پوش در این بازی حاضر شد و در حالی که همه انتظار داشتند حریف را با یک نتیجه پرگل شکست بدهد، با تنها گل پریموف به تساوی یک یک با قشقایی شیراز رسید. مهم‌ترین برد تاریخ باشگاه شیرازی، با گل شدن 6 ضربه از 7 ضربه در پنالتی‌ها حاصل شد. در تیم پروفسور، کامیابی‌نیا و شهاب زاهدی پنالتی‌های‌شان را از دست دادند.

 


 نوبتِ فراز


فصل گذشته، یک حذف نسبتا زودهنگام دیگر از جام حذفی در انتظار قرمزهای پایتخت بود. آنها در یک چهارم نهایی در خانه مغلوب نفت آبادان شدند. در جریان بازی احمدزاده و عبدالله‌زاده برای دو تیم گلزنی کردند اما از دست رفتن پنالتی‌های منشا، علیپور و نعمتی، کار دست تیم برانکو داد. پشتک معروف بیرانوند بعد از خراب شدن پنالتی حریف، هنوز از ذهن هواداران فوتبال خارج نشده است.


منبع :همشهری ورزشی

 

پدیده شهر خودرو جام حذفی یحیی گل محمدی (سرمربی)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پدیده شهر خودرو جام حذفی یحیی گل محمدی سرمربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۴۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظاری:آلومینیم حریف چغری برای پرسپولیس است/ وقتی استقلالی‌ها صدرنشین هستند چطور می‌گویند نمی‌خواهند قهرمان شویم؟

سهراب انتظاری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره دیدار جام حذفی پرسپولیس با آلومینیوم در اراک اظهار کرد: یکی از راه‌های رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا فتح جام حذفی است. راهی کوتاهی که با پیروزی در پنج بازی به پایان می‌رسد. استقلال که از مدعیان جدی است در همان دور اول حذف شده و پرسپولیس می‌تواند به پرافتخارترین تیم جام حذفی با قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها تبدیل شود. تنها شکست پرسپولیس در نیم فصل دوم برابر آلومینیوم رقم خورد و وقت آن رسیده تا در دیداری دیگر برابر این حریف آماده برنده شد.

گربه سیاه پرسپولیس این بار ناکام می‌شود

وی ادامه داد: همه اذعان دارند آلومینیوم تیم بسیار خوبی است و در خانه این قدرت را دارد که یقه تیم‌های مطرح را بگیرد. سرمربی خوبی دارد و حریف چغری است. به سادگی پا پس نمی‌کشد و پیش از این موفق شده نتایج خوبی برابر پرسپولیس بگیرد. پرسپولیس بعد از شکست در خانه آلومینیوم، هفته به هفته تیم بهتری شد و نتایجی که گرفته این موضوع را ثابت می‌کند. پرسپولیس بازی سختی دارد ولی متفاوت‌تر از لیگ برتر بازی خواهد کرد. آلومینیوم را گربه سیاه پرسپولیس می‌دانند ولی این بار نمی‌تواند با پشتوانه هوادارانش کاری را پیش ببرد. پرسپولیس همه توان خود را می‌گذارد تا برنده باشد و به مرحله بعدی جام حذفی صعود کند.

اشتباهات داوری قهرمان را عوض می‌کند

بازیکن سابق پرسپولیس در خصوص رقابت سرخپوشان با استقلال برای کسب قهرمانی در لیگ برتر یادآور شد: یک‌سری اتفاقات در فوتبال ما می‌افتد که فقط مختص ماست. بازیکنان استقلال و مربیان این تیم به صورت هماهنگ شده و متحد مصاحبه می‌کنند که نمی‌گذارند ما قهرمان شویم. این چه صحبتی است که می‌کنید وقتی در صدر جدول هستید. البته این از بزرگی تیم پرسپولیس است که استقلال نگران آن است جایگاه خود را در صدر جدول از دست بدهد. می‌ترسند پرسپولیس را بالاتر از خود ببینند. به هر حال در ۶ هفته پایانی انتخاب داوران باتجربه و آماده خیلی کمک می‌کند تا اشتباه سهوی داوری در نتایج دخیل نباشد و بازی‌ها به دور از هر گونه حاشیه‌ای برگزار شود. در بازی استقلال و شمس آذر تمامی کارشناسان داوری گفتند پنالتی اشتباه برای استقلال گرفته شده و همین اشتباهات در نتایج تأثیر مستقیم دارد و قهرمان را عوض می‌کند. آن پنالتی باعث شد تا پرسپولیس صدرنشین نباشد. البته اشتباه داوری جزئی از بازی است ولی امیدوارم در بازی‌های باقیمانده نظارت بیشتری بر داوری‌ها باشد.

پرسپولیس کوچک‌ترین توجهی به حواشی نداشته باشد

وی در واکنش به اینکه امیرحسین صادقی بازیکن سابق استقلال  مدعی شد چون وزیر ورزش جدید آمده و پرسپولیس نمی‌تواند قهرمان شود، عنوان کرد: پرسپولیس ۶ بازی تا قهرمانی دارد و نباید به حواشی توجهی کند. اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی در این بازی‌ها رخ می‌دهد و پرسپولیس نباید کوچک‌ترین توجهی به این اتفاقات کند، با تمام تمرکز به دنبال تکرار قهرمانی باشد. اگر تمرکز روی بازی‌های باقیمانده باشد و تمامی امتیازات جمع شود، مطمئناً استقلال امتیاز از دست می‌دهد و در نهایت قهرمانی برای پرسپولیس است. تریبون آزاد است و هر کسی می‌تواند نظرش را بگوید. از یک پیشکسوت خوب استقلال نباید چنین صحبت‌های نادرستی عنوان شود. امیرحسین صادقی جزء بازیکنان خوب ما بود که برای تیم ملی هم بازی کرد. هیچ واکنشی به صحبت‌های او ندارم و ان‌شاءالله امید عالیشاه در پایان فصل جام قهرمانی را برای پرسپولیس بالا می‌برد و در عمل ثابت می‌شود حرف‌هایی که صادقی زده درست نیست.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرسپولیس ۲۷۶۵ روز در حسرت شکست آلومینیوم!
  • پرسپولیس 2765 روز در حسرت شکست آلومینیوم!
  • مدعیان جامانده به دنبال جام؛ در انتظار خلق شگفتی
  • پیکان به دنبال اولین پیروزی برابر مس/ برنامه ۷ دیدار مرحله حساس
  • طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!
  • آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نبرد تکراری مس و پیکان
  • چالش متفاوت برای گلر پرسپولیس: حذفی و پنالتی!
  • ورزشگاه شهدای فولاد میزبان سپاهان در یک هشتم نهایی جام حذفی
  • انتظاری:آلومینیم حریف چغری برای پرسپولیس است/ وقتی استقلالی‌ها صدرنشین هستند چطور می‌گویند نمی‌خواهند قهرمان شویم؟
  • پرسپولیس و خاطره تلخ از آلومینیوم در جام حذفی!