Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@16:54:25 GMT

خالی بودن ۶۰ درصد ظرفیت تولید صنعت نساجی در کشور

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۴۵۷۷

خالی بودن ۶۰ درصد ظرفیت تولید صنعت نساجی در کشور

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: ۶۰ درصد ظرفیت تولید صنعت نساجی در کشور خالی است.

به گزارش ایسنا،  شهرام طهماسبی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان، اظهار کرد: نساجی یکی از قدیمی‌ترین صنایع موجود و فعال در کشور است و در صورت داشتن تنظیمات مناسب می‌تواند بازارهای بزرگی را در کشور و منطقه به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول، نساجی را صنعتی پرسود، کم‌هزینه و اشتغال‌زا دانست و ادامه داد: در استان زنجان نیز به دلیل وجود نیروی انسانی کارآمد و بامهارت، موقعیت‌ جغرافیای مناسب و بازار مناسب، جذابیتی برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند.

وی افزود: حجم گردش پولی در صنعت نساجی در جهان ۱۵۰۰ میلیارد دلار است و در برخی کشورها ۱۵ تا ۲۰ درصد تولیدات خود را به منسوجات اختصاص داده‌اند و در ایران نیز  پوشاک ۴ درصد سبد مصرفی خانوارها را به خود اختصاص می‌دهد که میزان قابل توجهی است و قریب به ۱۵ میلیارد دلار در این رابطه در کشور هزینه می‌شود.

طهماسبی با اشاره به سهم اندک این صنعت در ایران، تصریح کرد: ضروری است این بخش وارد زنجیره‌های تولید شده و خلاءها و مشکلات را حل کنند؛ چرا که ۶۰ درصد طرفیت تولید در این حوزه خالی است.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، اظهار کرد: صنعت نساجی از صنایع مهم و پایه است که نقش مهمی در رونق اقتصادی هر جامعه‌ای دارد.

ناصر فغفوری با اشاره به اینکه این صنعت کاربر بوده و نسبت به حجم سرمایه‌گذاری اشتغال‌زایی و ارزش‌افزوده بالایی دارد، ادامه داد: زنجان به عنوان قطب این صنعت است که دارای ابزار آلات و تکنولوژی به روز است.

وی افزود: ۹۵ واحد با اشتغال‌زایی 6000 نفر در استان وجود دارد که که در زمینه تولید نخ، رنگرزی و پوشاک فعالیت می‌کند.

فغفوری، تکمیل زنجیره‌های نساجی را از مهم‌ترین فعالیت‌های استان دانست و تصریح کرد: با راه‌ندازی واحد بزرگ پوشاک در زنجان، زنجیره تکمیل می‌شود و در حال حاضر ۱۰ درصد سرمایه‌گذاری و ۱۴ درصد اشتغال استان مربوط به صنعت نساجی است و استان زنجان از استان‌های موفق در این صنعت محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنایع نساجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۴۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید در واحدهای صنعتی استان سمنان کمتر از توان واقعی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تعداد زیادی از واحدهای صنعتی استان سمنان تولیدی کمتر از ظرفیت اسمی و توان واقعی دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، عباس علی آبادی عصر امروز در حاشیه افتتاح چند پروژه در شهرک صنعتی گرمسار با اشاره به اهمیت رفع مشکلات بخش صنعت برای جهش تولید اظهار داشت: دولت برای رفع مشکلات بخش صنعت اهتمام ویژه دارد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی مقام معظم رهبری، تحقق این مهم را منوط به توسعه کمی و کیفی بخش صنعت دانست و گفت: این مهم با همراهی مردم ممکن است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سمنان استانی صنعتی بوده و از این رو ظرفیت‌های زیادی برای تحقق شعار امسال در خود دارد افزود: تعداد زیادی از واحدهای صنعتی استان سمنان تولیدی کمتر از ظرفیت اسمی و توان واقعی دارند.

علی آبادی تصریح کرد: از این رو افزایش تولید واحدهای صنعتی استان سمنان منطبق با ظرفیت اسمی با درنظر گرفتن بسته‌های حمایتی در دستور کار دولت و وزارت صمت در این سفر است.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های پیش رو برای افزایش ظرفیت تولید در بخش صنعت عنوان کرد: تخصیص اعتبارات به بخش صنعت به منظور جهش تولید مدنظر است.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • تولید در واحدهای صنعتی استان سمنان کمتر از توان واقعی است
  • اقتصاد در ورطه خاموشی / هشدار برقی به اقتصاد
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • ۷۰ درصد ظرفیت سدهای خراسان شمالی خالی است
  • ۵۸ درصد ظرفیت سد‌های لرستان خالی است