Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:57:18 GMT

وزیر علوم: بخش خصوصی وارد اشتغال دانش آموختگان شود

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۴۶۴۵

وزیر علوم: بخش خصوصی وارد اشتغال دانش آموختگان شود

تهران – ایرنا – وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: بخش خصوصی باید وارد میدان اشتغال دانش‌آموختگان شود که تاکنون خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، مهمترین اخبار امروز آموزش عالی کشور به این شرح است.

**وزیر علوم: بخش خصوصی وارد اشتغال دانش آموختگان شود
منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: در برخی سیاست‌گذاری‌ها به شرایط توجه نمی‌شود و در برخی موارد هم تغییر شرایط سیاست‌ها را دستخوش تغییر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در آمایش آموزش عالی و تنظیم دانشگاه‌ها باید نگاه به جلو داشته باشیم یعنی با توجه به پیشرفت‌های علمی و فناوری دانشگاه‌ها باید کار کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برای بررسی نقش سیاست‌ها در اشتغال دانش‌آموختگان باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان و شرایط بازار اشتغال هم مورد توجه قرار گیرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به‌روز نبودن تجهیزات موجود در برخی صنایع، عملاً آموزش و ارتباط صنعت و دانشگاه را با مشکل مواجه کرده است.
عضو ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: تحولات سریع در حوزه‌های مختلف علم و فناوری که حاصل پیشرفت‌های اعجاب انگیرز در فناوری اطلاعات است؛ بازنگری سریع و دقیق در رشته‌های دانشگاهی را الزامی کرده است.

** بهره مندی 100 هزار دانشجو از طرح پایش سلامت
مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان، گفت: طرح پایش سلامت برای ورودی‌های جدید از محل اعتبارات این سازمان اجرا شده و در هر سال 100 هزار نفر از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.
وی تاکید کرد: با اجرای طرح پایش سلامت، افرادی که با مشکلات جسمی مواجه هستند، رصد می‌شوند و در طول مورد تحصیل توجه ویژه قرار می‌گیرند.
معاون وزیر علوم، اظهار کرد: اولین مرجع مشورت دانشجویان، همکلاسی‌های آنها هستند. کانون هایی متشکل از دانشجویان راه اندازی شده تا رابطی میان دانشجویان و مرکز مشاوره باشد و شناسایی و درمان بیماری های روحی دانشجویان تسریع شود. بیش از 150 کانون در کشور مشغول به کار هستند و بیش از 15 هزار عضو فعال دارند.

**رونمایی از پوستر جشنواره پایان نامه های دانشجویی
پوستر و سامانه الکترونیکی جشنواره ملی پایان‌نامه‌های دانشجویی در زمینه مسائل و آسیب‌های اجتماعی صبح امروز اول اسفندماه با حضور دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در محل این وزارتخانه رونمایی شد.

** ضوابط بخش فنآوری اطلاعات جشنواره قرآن و عترت
مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت بخش فنآوری اطلاعات بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی را اعلام کرد.
بخش فنآوری اطلاعات در بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت شامل دو بخش تولید اپلیکیشن و کانال‌های مجازی قرآنی می‌شود.
در بخش تولید اپلیکیشن، درون مایه و محتوای اثر باید با محوریت قرآن باشد و در این بخش عملیاتی بودن، کاربر پسند بودن، کارآمدی، قابلیت حمل، قابلیت اطمینان و امنیت، نوآوری و محتوا شامل دریافت امتیاز می‌شوند.
در بخش کانال‌های مجازی قرآنی تهیه کانال توسط یک یا چند نفر بلامانع بوده اما تنها یک نفر مجاز به شرکت در جشنواره خواهد بود و در صورت برگزیده شدن کانال مربوطه در جشنواره، از نفر اصلی ثبت نام شده در سامانه تقدیر بعمل خواهد آمد و به سایر افراد لوح تقدیر داده می‌شود.

**چهارمین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان دختر
پذیرش تیم‌های حاضر در چهارمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، از ساعت 10 صبح امروز چهارشنبه یک اسفند ماه در مجتمع فرهنگی- اقامتی و تفریجی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت آغاز شده است.
پذیرش تیم‌های شرکت کننده در این المپیاد تا امشب ادامه دارد و تیم‌های حاضر در این رویداد ورزشی به محض ورود به مجتمع صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت واقع در خزرآباد ساری، مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

** استخراج 10 مسئله اصلی آموزش عالی توسط کارشناسان بسیج
رشید جعفرپور رئیس مرکز بسیج اساتید وزارت علوم، گفت: از جمله فعالیت‌های مهم انجام شده در این مدت، ایجاد رویکرد حل‌المسائلی برای حل مشکلات موجود در کشور است که می‌خواهیم بدانیم در چالش‌های موجود آموزش عالی، بسیج چه کمک و نقشی می‌تواند ایفا کند. حدود 10 مسئله اصلی آموزش عالی توسط کارشناسان این حوزه استخراج و مورد بررسی قرار گرفته است.
جواد منصوری نخستین فرمانده سپاه انقلاب اسلامی و سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در چین در خصوص چرایی انقلاب اسلامی ایران دو نظریه را مطرح کرد.
جلیل دارا معاون فرهنگی سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به دو رویکرد برون‌گرا و درون‌گرا در سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: در نگاه برون‌گرا توجه بیشتر به دستیابی بر توسعه نظام در خارج از کشور و در نگاه درون گرا تمرکز بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در داخل کشور مطرح می شود که مرکز ثقل آن توسعه و پیشرفت توان داخلی است.
دارا در تعریف سازمان بسیج اساتید، افزود: سازمان بسیج اساتید یک جنبش استادی با جمعیتی بالغ بر حدود 35 هزار عضو اصلی که 727 کانون در سراسر کشور دارد و با یک ظرفیت عظیم نخبگی و دانشگاهی می‌تواند برای رسیدن به وضعیت توسعه کشور گام‌های موثری بردارد.
وی افزود: اصلی‌ترین سیاست این سازمان، نگاه حل‌المسائلی آن است که بتواند باری از دوش نظام جمهوری اسلامی برداشته و در حوزه سیاست‌های فرهنگی هم پرهیز از مناسبت‌زدگی و جهادی عمل کردن و به کارگیری سلایق مختلف سیاسی در بسیج و اثر بخشی کارها مدنظر است.
**9492** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي آموزش عالي بخش خصوصي دانش آموختگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۴۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛مدیر دفتر فرهنگی دینی شرکت آب و فاضلاب کاشان در آیین رونمایی از این کتاب گفت: در این کتاب به بررسی ۵۰ آیه قرآن که از کلمه آب استفاده شده پرداخته و تلاش شده با استناد به آیات قرآن برای حل مشکلات محیط زیستی راهکار ارائه کند.
سید محمد مسافری افزود: بسیاری از نظریه‌های مدیریتی را می‌توان از کلام امیرمومنان (ع) استخراج کرد و این موضوع مستلزم تلاش دانش آموختگان حوزوی و دانشگاهی است.
وی گفت: این کتاب در قالب ۱۴۰ صفحه با تیراژ ۵۰۰ در انتشارات مرسل به چاپ رسیده است.
مسافری افزود: محمد علی خرمی نویسنده این اثر از دانش آموختگان حوزه و دانشگاه است که به سبب فعالیت‌های پژوهشی و آگاهی از موضوعات حوزه آب توانسته اثر کم نظیری را خلق کند که امیدواریم مورد استفاده جامعه دینی و دانشگاهی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • فراخوان حضور در دومین دوره کاری حرفه‌ای رایان
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • واکنش وزیر علوم به انتقادات دانشجویان به عدم حضور در دانشگاه‌ها
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • راهیابی ۱۵ دانشجومعلم به جشنواره ملی دانشجوی نمونه کشوری
  • پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت علوم جزء ۵ کشور برتر جهان