Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا- مرکز آمار اعلام کرد که 30.7 درصد خانوارهای کشور در منازل استیجاری اسکان یافته اند و خانه های با مساحت 50 مترمربع و کمتر بیشترین متقاضیان را در بین مستاجران دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مرکز آمار براساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن 1395، داده نمایی از خانوارهای معمولی ساکن و گروهی در واحدهای مسکونی را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بررسی اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که مستاجران بیشتر خانه های با متراژ پایین را درخواست دارند، به گونه ای که افزایش متراژ خانه ها، درصد مالکان را نیز افزایش می بخشد.
همچنین 39 درصد مستاجران در خانه هایی با متراژ 50 مترمربع و کمتر، 35 درصد در متراژ 51 تا 100 مترمربع و 24 درصد در خانه های 101 تا 105 مترمربع سکونت یافته اند.
براساس این اطلاعات، 56 درصد از خانوارها در خانه هایی با متراژ 51 تا یکصد مترمربع زندگی می کنند. متراژهای بیش از 200 مترمربع در بین خانوارها، کمترین تقاضا را دارد.
بررسی نمودارهای مرکز آمار نشان می دهد که 29 درصد خانوارها سه نفره، 28 درصد چهارنفره و 21 درصد 2 نفره است. همچنین 15 درصد خانوارها پنج نفره است.
به گزارش ایرنا، «احمد خرم» رئیس انبوه سازان مسکن استان تهران بیست و نهم بهمن در حاشیه اجلاس سراسر انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران در جمع خبرنگاران گفته بود: آمارها نشان می دهد که میزان کمبود فعلی، چهار میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در سطح کشور است و چنانچه بخواهیم در طول 10 سال این واحدها ساخته شود، سالیانه به 450 هزار واحد مسکونی در کشور نیاز داریم.
وزیر راه و ترابری دولت هشتم افزود: سالیانه 600 تا 650 هزار ازدواج در کشور انجام می شود که به مسکن نیاز دارند و با احتساب تولید سالانه، مجموع این دو آمار نشان می دهد که حداقل هر سال یک میلیون و 50 هزار واحد مسکونی باید ساخته شود.
اقتصام** 9132 **1559

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آمار مستاجر سرشماري 1395

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد خانه صمت به تعطیلی پنجشنبه ها

تین نیوز

خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در نامه ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: با تعطیلی روز پنجشنبه، ۲۵ درصد از فرصت کار و رقابت در عرصه جهانی را از دست خواهیم داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، در نامه خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمده است: با توجه به اینکه لایحه افزایش تعطیلات رسمی هفتگی کشور به دو روز در هفته، در شرف رسیدگی و بررسی و اتخاذ تصمیم توسط آن مجلس می باشد، با توجه به اخبار منتشره مبنی بر اینکه احتمال دارد روز پنجشنبه به عنوان روز دوم تعطیلی هفتگی به تقویم کشور افزوده شود، بر خود لازم می دانیم همان طور که قبلاً اعلام کرده ایم یادآور شویم که با توجه به تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه در غالب کشورهای جهان، فعالان اقتصادی ایرانی که در بازارهای جهانی حضور دارند، ناچار خواهند شد فقط از ظرفیت سه روز کاری استفاده کرده و به کار و فعالیت اقتصادی بین المللی بپردازند.

خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این نامه افزود: ولی چنانچه تعطیلات دو روزه شامل روزهای جمعه و شنبه پیش بینی شود تعداد روزهای مشترک کاری کشور عزیزمان ایران با بازارهای جهانی به جای سه روز، چهار روز خواهد شد و این یک روز به تنهایی ۲۵ درصد به فرصت و امکان فعالیت اقتصادی بین المللی خواهد افزود و تحقق منافع اقتصادی ملی را به میزان بهتر و قابل قبول تری فراهم خواهد ساخت و در صورت خلاف آن ۲۵ درصد بیشتر فرصت کار و رقابت را از دست خواهیم داد.

در این نامه آمده است: بنابراین استدعا داریم در اتخاذ تصمیم در این خصوص، با لحاظ کردن منافع ملی و توجه به اینکه حصول حمایت و جهش تولید و لازمه آن که سهولت و رونق تجارت بین المللی است، ایجاب می نماید که هم تسهیل لازم فراهم آید و هم این که مشکلات جدیدی بر سر راه بخش تولید ایجاد نگردد، از تعطیل کردن یک روز کاری مفید اجتناب ورزیده و چنانچه اراده قطعی مجلس شورای اسلامی بر افزایش تعطیلات به دو روز است، تعطیلی روز جمعه و شنبه ملاک قرار گیرد و از تعطیلی پنجشنبه به جای شنبه اجتناب شود.

خانه صمت ایران تاکید کرد: از سوی دیگر لطفاً توجه فرمایید که در قانون کار میزان ساعت کاری هفتگی ۴۴ ساعت در هفته است و چنانچه یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه شود، ساعات کاری هفتگی ۴ ساعت کاسته شده و به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت. از توجه و امعان نظری که در سال موسوم به «جهش تولید و مشارکت مردم» برای حفظ توان تولیدی و تجاری کشور مبذول می فرمایید بسیار سپاسگزاریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • بنگاه داری بانکها از آفات بزرگ مسکن کشور است
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند
  • انتقاد خانه صمت به تعطیلی پنجشنبه ها
  • محبوب‌ترین وام میان خانوارها
  • هزینه تفریحات دهک دهم، 40 برابر دهک اول / هشدار نسبت به حذف سفر از سبد هزینه ای خانوارها/ 50 درصد خانوارهای ایرانی فاقد خودروی شخصی هستند / 77 درصد مسافران از خودروی شخصی استفاده می کنند
  • گلستان رتبه نخست کشور در تملک زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن