Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل زندان‌های استان بوشهربا بیان اینکه ۶۶۴ نفر از زندانیان استان عفو شدند گفت: با کار کارشناسی انجام شده، پیش بینی می‌شود که یک هزار زندانی استان بوشهر مشمول عفو مقام معظم رهبری یا تخفیف مدت زمان محکومیت قرار بگیرند. ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سید قاسم طباطبایی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با بیان این که برنامه‌های متنوع فرهنگی و تربیتی و ایجاد کارگاههای اشتغال و حرفه آموزی در سطح زندان‌های استان بوشهر در حال اجراست اظهار داشت: در زمینه اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زمینه تغییر رفتار در زندانیان را فراهم آورده و زندانیان با حضور در برنامه‌های مختلف اصلاحی و تربیتی زمینه بازگشت سعادتمندانه خود به جامعه را فراهم می‌کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، رسالت و هدف اداره کل زندان‌ها را  اصلاح و تربیت و بازسازگاری محکومان با اقدامات فرهنگی و زمینه سازی برای بازگشت زندانیان به جامعه دانست و تصریح کرد: بیش از 60 درصد از زندانیان بوشهر سرپرست خانواده هستند که در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، سعی می‌شود زمینه بازگشت مناسب آنها به جامعه فراهم شود.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر از عفو زندانیان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و بیان کرد: در این راستا تاکنون 664 نفر از زندانیان استان  بوشهرمشمول عفو مقام معظم رهبری شدند.

طباطبایی با بیان اینکه 381 نفر مشمول تخفیف مدت محکومیت و 290 نفر نیز از زندان آزاد شده‌اند گفت:پرونده تعدادی  زندانی در حال بررسی است که پیش بینی می‌شود 35 درصد از زندانیان استان بوشهر به تعداد یک‌هزار زندان مورد عفو مقام معظم رهبری قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در 10 ماه امسال و با کمک خیران و همکاری ستاد دیه استان، 118 نفر از محکومان جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شده شدند خاطر نشان کرد: امسال تعداد 9 نفر از محکومان قصاص از طریق شورای‌های حل اختلاف رضایت شاکی را اخذ کرده‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر از وجود 154 زندانی جرائم غیر عمد مالی خبر داد و تصریح کرد: این زندانیان که سه نفر زن و مابقی مرد هستند دارای347 میلیارد تومان بدهی هستند که 61 زندانی محکومان مالی، 46 نفر بدهی مهریه و نفقه و 11 زندانی هم به سبب دیه منتظر همکاری خیران در تامین بدهی و بازگشت به آغوش خانواده هستند.

رئیس سازمان زندان‌ها: بیش از 22هزار زندانی مشمول عفو تاکنون آزاد شده‌اند حدود 50 هزار زندانی مشمول عفو گسترده می‌شوند بیش از 1000 مددجوی زندان‌ در استان مرکزی مشمول عفو شدند

طباطبایی با اشاره به ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی زندانیان افزود: 40 درصد از محکومان زندان‌های استان بوشهر در حال آموزش فنی و حرفه‌ای است که با انعقاد قراردادهایی با سازمان میراث فرهنگی و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان، زمینه سازی لازم برای آموزش زندانیان فراهم شده تا هر زندانی پس از آزادی یک حرفه را با مدرک رسمی دریافت و بتواند در بدو ورود به جامعه موثر واقع و شغلی برای خود ایجاد کند.

وی از اجرای طرح حبس زدایی در زندان بوشهر خبردادو بیان کرد: اکنون طرح حبس زدایی با استفاده از دستبند وپابند الکترونیکی در سه استان به صورت آزمایشی اجراء شده که برای اجرای این طرح نیاز به تامین زیرساخت‌ها از جمله تامین منابع مالی است.

انتهای پیام/

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان هزینه لازم برای آزادی همه زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان گرمسار را تشریح کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، امید کهربایی بعد از ظهر امروز در مراسم جشن گلریزان شهرستان گرمسار که به منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد این سازمان با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مجموعه خانه‌ معلم این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 370 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان گرمسار نیاز است.

وی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان شهرستان گرمسار، افزود: امروز بیش از 150 نفر از خیرین و نیکوکاران حضور داشته‌اند مبلغ 12 میلیارد ریال جمع‌آوری شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان با اشاره به اینکه 13 زندانی جرایم غیرعمد در زندان گرمسار حضور دارند، عنوان کرد: برای آزادسازی این زندانیان به 370 میلیارد ریال نیاز است.

کهربایی افزود: ستاد دیه نه تنها دست نیاز به سوی کمک‌های مادی مردم دراز کرده، بلکه خواستار کمک‌های معنوی هم است.

وی تصریح کرد: در سال 1402 با مبلغ 2 میلیارد و 430 میلیون تومان توانسته‌ایم 13 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را آزاد کنیم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان، خاطرنشان کرد: این زندانیان در مجموع بیش از 150 میلیارد ریال بدهی داشته‌اند که از طریق ستاد دیه و کمک خیرین در شهرستان گرمسار موفق به آزادی آنان شده‌ایم.

کهربایی با اشاره به اینکه خیرین گرمساری با اهدای 2 میلیارد ریال به انجمن حمایت از خانواده زندانیان گرمسار در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند نیز قدم برداشتند، افزود: خیرین گرمساری با اهدای یک زمین به ارزش 10 میلیارد ریالی اقدامات خیرخواهانه خود را در زمینه کمک به خانواده‌های نیازمند زندانی نیز تکمیل کردند.

وی با بیان کرد: نقش مردم و کمک‌های خیرین در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد بسیار مهم است و ما از همه می‌خواهیم مشارکت لازم را در این زمینه داشته باشند، چرا که این جشن هر ساله با هدف آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و برگرداندن آنها به آغوش گرم خانواده برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، جشن گلریزان شهرستان گرمسار برای آزادسازی زندانیان با تلاش‌های رئیس زندان، امام جمعه، جمعی از مسئولان و تعدادی از خیران این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است