Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@01:55:09 GMT

ساماندهی فعالیت‌های پژوهشی در شهرداری تهران

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۵۰۷۲

سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در بازدید از رصدخانه شهرداری تهران با تأکید بر ظرفیت‌های مرکز به عنوان بال پژوهشی شهرداری تهران گفت: فعالیت‌های پژوهشی در شهرداری تهران با توجه به تفاهم کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران، مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهر تهران از طریق سامانه پژوهشی این مرکز ساماندهی میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میثم بصیرت افزود: کمیته‌های پژوهشی در حوزه‌های مختلف در مرکز مطالعات به طور فعال به نیاز‌های پژوهشی شهرداری تهران پاسخ میدهند. بصیرت خاطرنشان کرد: دو طرح بزرگ، طرح جامع مدیریت پسماند و طرح جامع و عملیاتی فضای سبز به عنوان طرح‌های تحقیقاتی با کاربست اجرایی در حال تدوین است.

وی اضافه کرد: طرح محدوده کاهش آلودگی هوا (رینگ دوم طرح ترافیک) جایگزین طرح زوج و فرد شده و از طرح‌های مهم با کاربست اجرایی در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران است.

وی که به همراه معاونین و مدیران مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از رصدخانه شهرداری تهران در برج میلاد بازدید میکرد، اظهار داشت: یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری با محوریت برندسازی شهری در نیمه دوم خرداد ماه سال ۹۸ برگزار میشود.

در این بازدید بر توسعه تعاملات با رصدخانه شهرداری تهران تأکید و مقرر شد، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با استفاده از داده‌های موجود در سامانه‌های رصدخانه و به ویژه با تمرکز بر Big Data موجود در تصمیمسازی مدیریت شهری تهران اقدام نماید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شهر تهران رصدخانه شهرداری شهرداری تهران شورای اسلامی شهر فناوری اطلاعات و ارتباطات فضای سبز آلودگی هوا برج میلاد آلودگی هوا ترافیک شورای اسلامی شهر تهران شهرداری تهران فناوری اطلاعات و ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۵۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای تولید برق خورشیدی در استان تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران ، معاون استاندار تهران در حاشیه جلسه کارگروه تولید برق تجدیدپذیر استان تهران گفت: کلنگ احداث ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان تهران ۱۴ اردیبهشت در شهرستان‌های شهرری، ورامین و ملارد به زمین خواهد خورد.

محمد علیمهری با اشاره به احداث نیروگاه خورشیدی در استان تهران افزود: اقدامات اولیه و تخصیص زمین مناسب برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه‌ خورشیدی در استان تهران انجام شده و تا یک ماه آینده منجر به عقد قرارداد با سرمایه گذاران این طرح خواهد شد.

معاون استاندار تهران با تاکید بر تامین ۲۰ درصد برق ادارات استان تهران از انرژی خورشیدی گفت: همه اداره‌ها موظف هستند ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند و درغیر این‌صورت، برق مصرفی بر اساس قیمت برق در بورس کالا محاسبه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
  • تشریح سیاست های راهبردی سال جاری کانون در مرکز چالدران
  • برنامه‌ریزی شهری برای مقابله با چاقی شهروندان
  • تجهیز خیابان‌های تهران به سطل زباله هوشمند
  • سطل‌های زباله در تهران هوشمند می‌شود
  • افتتاح «خانه روزنامه‌نگاران» در آینده نزدیک
  • برنامه ریزی برای تولید برق خورشیدی در استان تهران