Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@09:59:02 GMT

سبک زندگی قرآنی؛ تنها راه نجات جامعه از مشکلات

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۵۰۸۱

سبک زندگی قرآنی؛ تنها راه نجات جامعه از مشکلات

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر، در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: قرآن و اهل بیت(ع) برای ما اسوه هستند، باید به زندگی خود را از آنها بگیریم و قرآنی زندگی کنیم و مسلمانان دستوالعملی برای زندگی دارند که باید به آن توجه کنند و زندگی خود را تنظیم نمایند.
وی ادامه داد: جامعه‌ مسلمان ما تا قبل از سال‌های پیروزی انقلاب، با اینکه علاقه‌مند به قرآن بود، عاشق قرآن بود، اما مانوس با قرآن نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هم از برکات انقلاب است که جوان‌های ما، صاحبان صوت و ذوق و هنر تلاوت و استعداد و آمادگی برای فراگیری، بحمدالله در این میدان وارد شدند و پیشرفت کردند. ولی اینها مقدمه است؛ مقدمه برای فهم قرآن و تخلق به اخلاق قرآن. یک مسئله، مسئله‌ احترام ظاهری و پاسداشتن از حرمت قرآن است به معنای الفاظ قرآن، اصوات قرآنی؛ این در جای خود چیز محترم و مهمی است.
حجت‌الاسلام حاجی زاده اظهار کرد: پیام‌های قرآنی باید درخور مخاطبان انتقال داده شود تا ازاین پیام در زندگی خود استفاده ببرند.
امام جمعه اهر، از مهم ترین چیز در هر دو عالم گفت و یادآور شد: مهم ترین چیزی که در هر دو عالم وجود دارد ارتباط با خداست. عبادت خدا بهترین ارتباط با خداست، بنابراین خدا بهترین شرایط را برای بهترین ارتباط برای انسان خواسته است.
وی بازگشت به قرآن را در مهجوریت قرآن تاتیرگذار دانست و افزود: بازگشت به قرآن، به معنای بازگشت به سبک زندگی بر گرفته از اصول، روش ها، اهداف و قوانین آن، تنها راه نجات جامعه از مشکلات و معضلاتی است که در آن دست و پا می زند. برای رهایی از مهجوریت قرآن باید، قرآن را به عنوان راهنمای سبک زندگی و کتاب زندگی در همه ابعاد آن وارد سازیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیت های قرآنی حجت الاسلام حاجی زاده امام جمعه اهر مهجوریت قرآن سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۵۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسسه جامعه الثقلین اراک پیشگام در تولید محتوا و مستندسازی

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- در دنیای امروز که امپراطوری رسانه‌ای با استفاده از ابزار خود در فضای حقیقی و مجازی بر طبل تبلیغات علیه اسلام را می کوبد، نیاز به فعالیت‌های قرآنی بعنوان برترین کتاب زندگی بشر در فضای رها شده مجازی بیش از پیش احساس می‌شود که مدیر مؤسسه جامعه الثقلین شهید بابایی اراک توانسته این مهم را محقق کند.

مدیر مؤسسه قرآنی جامعه الثقلین شهید بابایی اراک که یکی از سوژه‌های محفلی است به خبرنگار مهر گفت: در زمینه فعالیت آموزش قرآن تجربه مختصری در اراک و قم دارم.

علی آسترکی با اشاره به اینکه فعالیت خود را از سال ۱۳۸۸ آغاز کردم، بیان کرد: در این مؤسسه فعالیت‌های متنوعی همچون مستند سازی، برنامه نویسی در تولید نرم افزار و راه اندازی مرکزی شبانه روزی حفظ قرآن کریم انجام می‌شود.

آسترکی ادامه داد: در مرکز شبانه روزی فعالیت‌های قرآنی ویژه برادران و کلاس‌های آموزش متنوع قرآنی برای خواهران و برادران خردسال برگزار می‌شود که بخشی از این فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد و در برگزاری برخی از آنها را تغییر رویه داده شده است.

این مستند ساز درباره شهید علیرضا بابایی تصریح کرد: این شهید بزرگوار در بحث مرکز شبانه روزی حفظ قرآن کریم به همراه دو نفر از همکاران خود مسؤلیت پشتیبانی و رفاهی طرح را برعهده داشتند.

مدیر مؤسسه جامعه الثقلین شهید بابایی اراک گفت: برای انجام این مهم ۲۷ نیروی آموزشی داشتیم که آقای علیرضا بابایی خودشان شخصاً به روش خارق العاده باوجود کمبود امکاناتی که داشتیم و از دیگر سو از بودجه دولتی نیز محروم بودیم و ایشان یا حمایت مالی خیرین و دوستان کار را مدیریت می‌کردند و بحث خوابگاه، غذا و برنامه تفریحی و رفاهی قریب به ۱۵۰ تا ۱۶۰ نفر را پشتیبانی می‌کردند.

وی ادامه داد: این شهید والامقام سعی می‌کردند غذا را با بهترین کیفیت و بهترین مواد اولیه به کمک خانواده که در آشپزخانه یکی از خانواده‌های قرآنی انجام می‌دادند، امور را از پیش ببرند.

آسترکی توضیح داد: شهید بابایی زحمات بسیار زیادی در تربیت بیش از ۱۰۰ نفر حافظ کل قرآن کریم کشید و این ماجرا از سال ۸۸ آغاز و تا ۱۳۸۹ ادامه داشت.

مؤسس فرهنگی قرآن و عترت جامعة‌الثقلین شهید بابایی تصریح کرد: در دانشگاه اراک با ایشان همکار بودم و زمانی که زمزمه‌های رفتن ایشان برای دفاع حرم شروع شده بود به کشور عراق اعزام و در مقدمه آزاده سازی موصل در فلوجه عراق به درجه رفیع شهادت رسید.

وی ادامه داد: مقرر بود مستندی برای شهید بابایی در زمان حیات ایشان، قبل از رفتن فیلم برداری شود تا در صورت شهادت، حرف و پیام ایشان به نسل جوانان، بزرگان و مردم ایران برسد و این اتفاق افتاد و مستند شهید بابایی که سیمای مرکزی پیگیر کار بودند تولید و به عنوان مستند اول جشنواره فجر، نیز برگزیده شد.

آسترکی بیان کرد: همچنین زندگی و خاطرات شهید بابایی از زبان دوستان ایشان غیر از خود بنده در کتابی تحت عنوان «الی الحیب» انجام دادیم و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

وی در خصوص فعالیت مرکز شبانه روزی حفظ قرآن کریم گفت: قرآن آموزان باید ظرف ۱۵ ماه کل قرآن همراه با ترجمه، تجوید، صوت، لحن و تفسیر را یاد بگیرند و با آن آشنا شوند و به این منظور به الگو و مدل نیاز بود.

وی یادآور شد: در این راستا مدل‌های مختلفی برای بچه‌ها ترسیم می‌کردیم و با دعوت از قهرمان ورزشی در این زمینه مشغول به کار شدیم.

آسترکی گفت: به منظور ساخت مستند درباره شخصیت‌های برجسته قرآنی دست به پژوهش زدیم و تاریخ شفای پرهیزکار را با هماهنگی خودشان و در غالب یک پروژه مشترک با مؤسسه نور الثقلین انجام شد که در نهایت کتاب توسط انتشارات اسوه که وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه بود منتشر شد و بدون تردید تأثیر خود را در فضای آموزشی درباره معرفی ترتیل استاد شهریار پرهیزگار و زندگی و زمان ایشان خواهد داشت.

وی تصریح کرد: پیرامون همین قصه مستند سازی مسابقات بین المللی قرآن کریم در سال ۹۴-۹۵ انجام دادیم همچنین مسابقات کشوری حدود سه دوره مستند سازی کردیم که حاصل آن نرم افزارها، محتواها و کتابهای مختلف شد.

مدیر مؤسسه قرآنی جامعه الثقلین شهید بابایی اراک ادامه داد: یکی از شخصیت‌هایی که در همین راستا پیرامون ایشان کار شد و پروژه بسیارجالبی بود شهید حاج حسن دانش بود.

وی ادامه داد: این شهید قرآنی نفر اول مسابقات بین المللی قرآن کریم در جمهوری اسلامی شد و در فاجعه منا در سال ۱۳۹۴ به شهادت رسید.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعة‌الثقلین شهید بابایی افزود: توفیقی حاصل شد ۲ قسمت مستند در خصوص ایشان با عنوان «عشقت رسد به فریاد ۱ و۲» که فریب به ۱۰۰ دقیقه بود تولید شود و کتاب زندگینامه ایشان که تحقیق و پژوهش‌های بسیار مفصلی در سراسر کشور برای جمع آوری آثار ایشان صورت گرفت و همچنین سفرهایی که به شهر یزد داشتیم و از خاطرات و تجربیات دوستان ایشان در یزد استفاده کردیم در نهایت کتاب توسط انتشارات آیه‌های نور شهر مقدس قم منتشر شد.

وی ادامه داد: اقدامات متعدد دیگری نظیر جمع آوری صوت‌های ایشان و راه اندازی سایت به منظور انتشار اخبار مربوط به شهدای فاجعه منا حدود ۳ سال فعال بود همچنین مبتنی بر کتاب شهریار که زندگی و خاطرات استاد پرهیزکار است یک سریال در قم در حال تولید است و امیدواریم به سرانجام برسد و در دسترس مردم قرار بگیرد.

آسترکی گفت: مؤسسه جامعة‌الثقلین به مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعة‌الثقلین شهید بابایی تغییر نام یافت و پروژه‌های مختلفی در خصوص آموزش‌های فضای مجازی در دستور کار دارد چراکه بنده سابقه مختصری داریم و این سابقه مربوط به در این زمینه به دلیل حضور در دانشگاه مجازی جامعة المصطفی فی الاعین قم دارم.

وی ادامه داد: در شهر اراک نیز خوشبختانه فعالیت‌ها تداوم خواهد داشت و پروژه‌های مختلفی نیز در دست اقدام داریم.

آسترکی بیان کرد: قرار است شیوه‌های حفظ قرآن کریم در قالب یک دانشنامه حفظ قران کریم انجام شود و در مجموع شرایط آموزشی و پیش نیازهایی برای حفظ قرآن کریم در این پروژه پیش بینی شده، اطلاعاتی که قرآن آموز باید درباره خواندن شنیدن، استراحت و خوابیدن و توانایی خوانش و ارتباط کلامی داشته باشد.

آسترکی گفت: در این راستا کتابی هم در خصوص استاد علامه قرائات مختلف استاد شهیدی پور نیز در دست تولید داریم.

کد خبر 6074667

دیگر خبرها

  • چهار روایت معتبر از سبک زندگی با آموزه های قرآنی
  • تعامل تمییز و دلچسب با مردم در طرح «زندگی با آیه ها»
  • حضور ۱۸ میلیون مخاطب در پویش ملی زندگی با آیه‌ها
  • قرآن بهترین کتاب برای مطالعه و هدایتگر است
  • محتواهای «زندگی با آیه ها» را باید اختصاصی ارایه کنیم
  • ۱۸ میلیون مخاطب در پویش ملی زندگی با آیه‌ها حضور داشتند
  • نور قرآن ندیدن را برای من به آغاز دیدن تبدیل کرد
  • اهتمام اوقاف و استقبال مردم از وقف با نیات تولید علم
  • موسسه جامعه الثقلین اراک پیشگام در تولید محتوا و مستندسازی
  • استقبال بیش از ۷۰ هزار نفری زنجانی‌ها از طرح «زندگی با آیه‌ها»