Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-20@03:10:32 GMT

سیاست اروپا در قبال تهدید آمریکا

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۵۰۸۵

سیاست اروپا در قبال تهدید آمریکا

اتحادیه‌اروپا اعلام کرده است که آمادگی دارد تا اگر آمریکا تهدید خود را پیرامون اعمال تعرفه بر خودروهای وارداتی از اروپا عملی کند تعرفه‌های تجاری متقابلی را بر خودروهای آمریکا اعمال کند. این در حالی است که طی روزهای اخیر روابط فراآتلانتیکی هیچ نشانه‌ای از مصالحه را بروز نداده‌اند. مارگاریتس شیناتز، سخنگوی کمیسیون اروپا در این باره می‌گوید: «اگر صادرات خودرو اروپا توسط تعرفه‌های تجاری آمریکا مورد لطمه قرار بگیرد اروپا نیز در اقدامی مشابه آن را پاسخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» اروپا هم‌اکنون برنامه دارد تا در صورت اجرایی شدن تهدید تعرفه‌ها از سوی دولت ترامپ، بر ۲۳ میلیارد دلار از کالاهای آمریکا تعرفه اعمال کند. آنگلا‌مرکل، صدراعظم آلمان طی روزهای اخیر در کنفرانس امنیتی مونیخ ضمن دفاع از خودروسازی این کشور ارزیابی دولت ترامپ مبنی بر اینکه خودروهای صادراتی اروپا تهدیدی برای امنیت‌ملی آمریکا است را شوکه کننده خواند. اکنون از سرگیری تهدیدها برای اعمال تعرفه‌های خودرو توافق موقت به دست آمده میان اروپا و آمریکا در ماه جولای را در سایه قرار داده است.         

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۵۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!

روزنامه کیهان مدعی است که تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!

این روزنامه نوشت: پس از پاسخ پهپادی و موشکی ایران به جنایات رژیم صهیونیستی، تلاش‌هایی از سوی برخی کشور‌های غربی به‌ویژه آمریکا و انگلیس برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران آغاز و ادعا‌هایی در این باره اعلام شد.

به‌گفته کارشناسان، اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران توسط آمریکا و متحدینش بیشتر از آنکه جنبه عملیاتی داشته باشد جنبه روانی دارد و از سال ۲۰۱۹ به بعد ایجاد محدودیت بیشتر برای فروش نفت ایران عملاً نشدنی است.

البته برآورد‌ها نشان می‌دهد دست آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برای تحریم اقتصادی ایران چندان باز نخواهد بود، به بیانی دقیق‌تر شدت تحریم‌های وضع‌شده در طول این سال‌ها خصوصاً از دهه ۹۰ به بعد در بالاترین سطح خود بوده است و اقتصاد ایران تاب‌آوری و روش‌های دورزدن این تحریم‌ها را به‌خوبی آموخته است. از طرفی با توجه به رشد قیمت نفت بعد از بحران کرونا و همچنین نیاز کشوری بزرگ و صنعتی همچون چین به نفت ایران، یکی از موانعی است که دست آمریکایی‌ها را برای کاهش فروش نفت ایران بیشتر از گذشته می‌بندد.

دیگر خبرها

  • کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند
  • مراکز هسته‌ای دشمن را شناسایی کردیم/ تهدید مراکز هسته‌ای تجدید نظر در سیاست‌های هسته‌ای ایران را محتمل می‌کند
  • فرمانده حفاظت از مراکز هسته‌ای: درصورت تهدید دشمن، تجدیدنظر در سیاست‌های هسته‌ای محتمل است
  • واکنش سردار حق‌طلب به تهدید اسرائیل: تجدیدنظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل است
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل/ تهدید رژیم صهیونیستی علیه مراکز هسته‌ای ایران، تجدید نظر و عدول از سیاست‌ها و ملاحظات اعلامی هسته‌ای را محتمل می‌سازد
  • بکش اما خطا نکن!
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • ایتالیا: اتحادیه اروپا بر سر تحریم ایران به اجماع رسیده است
  • ماجرای ماشین‌های دوربین‌دار پلیس‌ در تهران | بیشترین تردد خودروهای دوربین‌دار در ۳ منطقه | موتورسیکلت‌های پلیس با دوربین در ۶ جهت