Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمیه قاسمی طوسی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به گستردگی فعالیت های حوزه بانوان، با گروه های مختلف بانوان مواجه هستیم و به فراخور نیازهای جامعه هدف، به مسائل آنها رسیدگی می کنیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران تصریح کرد: چهار طرح را با اولویت آموزش مهارت ارتباطی، توسعه مشارکت های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زنان و ساماندهی و ارتقای کیفی و کمی سرمایه های انسانی و سطح سلامت و بهداشت روان زنان و طراحی و ایجاد اتاق فکر کارآفرینی پایدار را به تصویب رساندیم و در مرحله پایانی این طرح ها قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طوسی با اشاره به اینکه یکی از این طرح ها با هدف رشد تشکل های مردم نهاد در راستای حذف پلاستیک است، ادامه داد: این طرح در زمینه اشتغال 30 نفر از زنان آسیب دیده در حال اجرا است و مشغول به کار هستند.
وی با بیان اینکه نظارت مستقیم در روند اجرای این طرح ها داریم، خاطرنشان کرد: مشکل امروز جامعه، انجام نشدن طرح و برنامه نیست بلکه معتقدیم نظارت درستی در روند اجرای کار وجود ندارد به همین دلیل بر نظارت مستقیم، تاکید داریم.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به مشارکت بانوان در تولید محصول کشاورزی سالم و ارگانیک، اظهار کرد: طرح آموزش مهارت های کشت و کار در این راستا انجام می شود.
این مسئول با بیان اینکه تفاهمنامه ای در زمینه افزایش سطح سلامت زنان در مناطق روستایی منعقد کردیم، افزود: اصلاح شیوه زندگی، ارتقای سطح سواد سلامت و جلب مشارکت های اجتماعی از اهداف اجرای این طرح است.
طوسی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با دفتر اداره کل شهری استانداری مازندران، گفت: توسعه سلامت و نشاط اجتماعی، کنترل یا کاهش آسیب های اجتماعی و کسب و کار و اشتغال پایدار زنان را در این تفاهمنامه دنبال می کنیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران تصریح کرد: تدوین سند ارتقای وضعیت زنان هم در مراحل پایانی قرار دارد که با تکمیل این سند، در سال 98 به اداره کل بانوان بودجه اختصاص می یابد.
این مسئول با اشاره به انعقاد تفاهمنامه در زمینه اصلاح الگوی مصرف، ادامه داد: اهداف این تفاهمنامه حفظ محیط زیست، کمک به اقتصاد خانواده و فرهنگ سازی در سطوح مختلف است.
طوسی با بیان اینکه 1928 نفر زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی و 2526 نفر کمیته امداد و 13 هزار و 491 نفر از طریق تامین اجتماعی بیمه شدند، خاطرنشان کرد: 27 درصد بیمه شده قالیبافان به تعداد 24 هزار و 361 نفر را زنان تشکیل می دهند.
این مسئول با بیان اینکه 27 مرکز قالیبافی در استان فعال است، افزود: این مراکز اشتغال خوبی برای زنان ایجاد کرده که می تواند فرش مازندران را هم معرفی کند.
طوسی با اشاره به اینکه 25 سمن در حوزه بانوان و 6 سمن در حوزه کودکان فعالیت می کنند، اظهار کرد: 113 صندوق خرد روستایی در حوزه بانوان فعال است و تاکنون 36 میلیارد ریال در حوزه بانوان بی سرپرست و بدسرپرست به 1200 نفر اختصاص یافت.
وی با بیان برگزاری نخستین رویداد مشاغل خانگی کشور در مازندران در نیمه نخست سال 98، افزود: در حال فراهم کردن مقدمات برگزاری این رویداد هستیم و هدف این رویداد معرفی محصولات مشاغل خانگی و جذب بازار است.
طوسی با اشاره به ایجاد نخستین سازمان مردم نهاد فرهنگی در حوزه زنان، اظهار کرد: این سازمان با هدف نشر ارزش های انقلاب اسلامی و با محوریت تولید و انتشار محصولات فرهنگی تشکیل می شود.
این مسئول با بیان اینکه جشنواره بازی های بومی و محلی و جشنواره ورزش های آبی بانوان سال آینده در مازندران برگزار می شود، ادامه داد: نمایشگاه صنایع دستی از 15 تا 25 فروردین سال آینده در ساری برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار طرح نفوس و مسکن سال 95 تعداد 135 هزار و 558 نفر شاغل زن در استان داریم، افزود: بخش دولتی 35 هزار و 394 هزار نفر شاغل زن دارد.
طوسی با اشاره به اینکه بانوان فعال بخش اقتصادی 400 نفر هستند، یادآور شد: 4درصد معدن داران و یک درصد فعالان واحدهای صنفی مازندران را بانوان تشکیل می دهند.
به گفته وی تجلیل از بانوان شاخص استان در هفته بزرگداشت مقام زن انجام می شود.
9927/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 پلاستیک سرمایه کودکان گروه های مختلف نمایشگاه صنایع دستی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۵۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبارات دولتی برای راه اندازی بازارچه خاص بانوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در سفر استانی هیات دولت به استان سمنان، به مقام شامخ شهدا در گلزار شهدای خوشنام استان سمنان ادای احترام کرد.


انسیه خزعلی در ادامه دیدار با اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان روستای خیرآباد سمنان گفت: مسائل اشتغال خانگی باید با مشارکت همگانی مردم حل شود.

خزعلی افزود: در این سفر اعتباری برای تشکیل بازارچه خاص بانوان دیده شده و این مکان به زودی ساخته می‌شود

معاون رئیس جمهور همچنین با حضور در خانه تدین سمنان از نمایشگاه دستاورد‌های بانوان دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در زمینه‌های مختلف اعم از سفال و سرامیک، بافت‌های داری و فرشینه، محصولات کشاورزی، تابلو‌های نقاشی، میناکاری و قلم زنی بازدید کرد و از تصویب اعتبار برای راه اندازی مکان دائمی عرضه محصولات خانگی بانوان استان سمنان خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


انسیه خزعلی با اشاره به تلاش‌های دولت برای اشتغال خانگی بانوان کفت: با پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان کاهش داده شد و مشاغل خانگی رشد قابل توجهی داشت.

وی افزود: در همین زمینه، ۸۰ درصد تسهیلات در قسمت مشاغل خانگی بوده و ضمن صدور مجوز‌هایی در این زمینه، تفاهم نامه‌هایی نیز با وزارت کار منعقد و مقرر شد تا ۱۰ درصد تسهیلاتی که به استانداری‌ها واگذار می‌شود به بانوان سرپرست خانوار اختصاص یابد.

معاون رئیس‌جمهور در خصوص صندوق حمایت خرد اشتغال زنان خانه دار گفت: در گذشته، مشکلاتی در قبول ضمانت برخی بانک‌ها وجود داشت، که در سال‌جاری مقرر شد تا موانع موجود در بحث ضمانت نامه‌های بانکی رفع و حمایت از زنان خانه دار تسریع و تسهیل شود.

خزعلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه بازار فروش تولیدات بانوان هم گفت: یکی از مسائل مهم در همه استانها، بازار و جایگاه داخلی و خارجی برای عرضه محصولاتِ هنری بانوان بوده است که خوشبختانه در همه استان‌ها تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ها انجام و در استان سمنان نیز این اعتبار تصویب شده و مکان یابی در حال انجام است.

خزعلی یادآور شد: برای بحث صادرات هم در حال رایزنی هستیم و در بخش مجازی، پلتفرم‌هایی در حال طراحی است که با کشور‌هایی که با آنها در ارتباط هستیم از طریق مجازی برای فروش کالا بهره‌مند شدیم.

خزعلی یادآور شد: برای صادرات کالا نیز پلتفرم‌هایی طراحی شده که بازارچه مجازی "کسبینو"، یکی از سیاست‌ها در این راستا است که عرضه کنندگان محصولات، می‌توانند از طریق پست، محصولات تولیدی خود را برای خریداران ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  • پیگیری انعطاف شغلی بانوان و مادران شاغل مدنظر دولت سیزدهم است
  • اجرایی شدن طرح همساز برای نوهمسران
  • بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  • تخصیص اعتبارات دولتی برای راه اندازی بازارچه خاص بانوان
  • بازارچه خاص بانوان در سمنان احداث می‌شود
  • تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ محصولات خانگی بانوان
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان