Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان بازرسی پاکستان ضمن دستگیر کردن رئیس پارلمان ایالت سند اعلام کرد: وی به فساد مالی متهم است و باید پاسخ‌گو باشد. ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه پاکستان و هند نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از داون نیوز، همزمان با دستگیر شدن «سراج درانی» رئیس پارلمان ایالت سند سازمان بازرسی پاکستان با انتشار بیانیه‌ای علت دستگیری وی را شرح داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌ها حاکی است سازمان بازرسی پاکستان علت اصلی دستگیری عضو ارشد حزب مردم وجود اموالی است که ارزش آن بالاتر از حقوق قانونی درانی است.

در این بیانیه آمده است درانی به دادگاه حسابرسی منتقل خواهد شد تا پاسخ گوی اتهاماتی باشد که بر علیه او وجود دارد.

این سازمان اعلام کرد با توجه به مشکلاتی که برای دستگیری او در ایالت سند وجود داشت پس از سفر او به اسلام آباد ترتیب دستگیر کردن وی داده شده است.

قرار است وی پس از تکمیل پرونده و توضیحات اولیه به کراچی منتقل شود تا دادگاه‌های مربوطه تشکیل شده و او دفاعیاتش را آغاز کند.

این نخستین بار در تاریخ پاکستان است که رئیس یک پارلمان ایالتی به جرم فساد مالی دستگیر شده و مورد بازجویی قرار می‌گیرد.

سران حزب مردم با واکنش نسبت به این اتفاق آن را زنگ خطری جدی برای خود دانسته و دولت پاکستان را به انتقام گرفتن تهدید کردند.

«مرتضی وهاب» مشاور اطلاع رسانی ایالت سند در این خصوص گفت: باید به ما توضیح داده شود که چرا قانون در قبال حزب مردم با قانون در قبال حزب حاکم متفاوت است؟

آغاز دور جدید تلاش‌های حزب تحریک انصاف برای به دام انداختن زرداری«آصف علی زرداری» یک قدم دیگر به زندان نزدیک شد

وی تصریح کرد: ما از حضور در دادگاه هراسی نداریم و همیشه حاضریم که از خود و کیان حزب خود دفاع کنیم.

«آصف علی زرداری» رئیس جمهور سابق پاکستان نیز ضمن واکنش به این حادثه گفت: ما زمان لازم را به دولت پاکستان برای دفاع از عملکرد خود داده‌ایم و اینک ساکت نخواهیم ماند.

وی گفت: من بخش عمده‌ای از عمر خود را در زندان سپری کرده‌ام و ترسی از مجازات ندارم، با این حال از حقوق خود و حزب مردم دفاع خواهم کرد.

گفتنی است طی چند سال اخیر رسیدگی به پرونده‌های فساد اقتصادی در پاکستان به شدت افزایش یافته و تاکنون برخی از سران حزب نواز را راهی زندان کرده است.

انتهای پیام/.

R36461/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "پاکستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۵۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع امت اسلامی زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدابراهیم رئیسی در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر پاکستان با بیان اینکه تدوام همکاری بین دو کشور در جهت منافع دو کشور تعریف می‌شود، اظهار کرد: ما مایل به ارتقای این روابط در سطوح بالا میان دو کشور هستیم. سطح روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور قابل قبول نیست و در گام اول ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

رئیس‌جمهوری همچنین با ابلاغ سلام رهبری انقلاب و ملت ایران به مردم پاکستان، اظهار کرد: به مردم پاکستان که همواره از اسلام و ارزش‌های اسلامی دفاع و مردم مظلوم غزه و فلسطین حمایت کردند و در خیابان‌های این کشور، آزادی قدس شریف را فریاد زدند و به مردمی که همیشه از حق و عدالت دفاع کرده‌اند و می‌کنند سلام و درود می‌فرستیم.

وی افزود: برای مردم و دولت پاکستان که از ظلم رژیم صهیونیستی و کودک‌کشی و نسل‌کشی‌ای که به دست جنایتکار رژیم صهیونیستی با حمایت غربی‌ها و آمریکا در غزه انجام می‌شود، به ستوه آمدند و عدالت را فریاد می‌زنند، همواره احترام قائلیم و مواضع آنها را ستودنی می‌دانیم.

رئیس دولت سیزدهم ادامه داد: آنچه که امروز مردم دنیا را غصه‌دار کرده این است که سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های به‌ظاهر مدافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده‌اند. سازمان ملل کارآمدی خود را از دست داده و شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد. مردم مسلمان ایران و پاکستان و مردم آزاده جهان همه به ستوه آمده‌اند، اما یقین داریم موضع امت اسلامی و مردم ایران و پاکستان و ملت مقاوم فلسطینی‌ها پاسخ خواهد داد و حتماً زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد.

رئیسی تاکید کرد: ایران و پاکستان فقط همسایه نیستند، بلکه روابط دو کشور تاریخی، تمدنی و عمیقاً اعتقادی و دینی است. امری که ملت بزرگ ایران را با ملت بزرگ پاکستان پیوند می‌دهد اعتقادات و باورهاست و این پیوند ناگسستنی است.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار بین ایران و پاکستان وجود دارد، اظهار کرد: حتماً تبادل این ظرفیت‌ها می‌تواند در جهت منافع دو کشور به کار گرفته شود. در نشست‌های مشترک با نخست‌وزیر پاکستان تصمیم گرفتیم روابط دو کشور را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگی و در همه سطوح ارتقا ببخشیم.

دیگر خبرها

  • در دومین روز از سفر رئیس جمهور به پاکستان چه‌گذشت؟/ توسعه مبادلات اقتصادی محور سفر رئیسی
  • دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس‌جمهور اعطا شد
  • اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس جمهور کشورمان
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری | رئیسی وارد لاهور شد
  • میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم | شاهد رشد ۶ درصدی اقتصاد ایران هستیم
  • موضع امت اسلامی زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد
  • سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد