Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@13:57:12 GMT

مدیریت توزیع گوشت اشتباه است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۵۴۹۵

کاوه زرگران، دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در گفتگو با خبرنگار «نود اقتصادی» در پاسخ به این که تا چه حد هزینه تولید افزایش پیدا کرده است، گفت: هزینه دریافت کالا، هزینه‌های انتقال پول و هزینه‌های حمل و نقل بالا رفته و همین باعث می‌شود که مولفه‌های اولیه تولید بالاتر رفته و در نتیجه قیمت نهایی محصولات در بنگاه های تولیدی افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با قیمت گوشت و مرغ بیان داشت: میزان واردات گوشت به داخل کشور نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است اما مدیریت توزیع درست نبوده است.

دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران تاکید کرد: تفاوت ارز دولتی و ارز آزاد باعث شده تا کالاها از مرز کشور خارج شوند این در حالی است که هم واردات و هم تولید مواد غذایی نسبت به بازه های مشابه در سال قبل افزایش پیدا کرده است.

زرگران بیان داشت: در برخی موارد به خصوص در رابطه با حوزه هایی که ارز دولتی به آن ها تعلق می گیرد 50 درصد تولید افزایش پیدا کرده است اما متاسفانه در سطح عرضه موجودی کالا کم است و برخی مواد مانند گوشت و مرغ هم گران شده است.این فقط به ضعف در نظارت در سطح توزیع برمی گردد.

دبیر انجمن صنایع غذایی در رابطه با کاهش صادرات به اروپا بیان داشت: از ابتدای سال تا حالا بخشنامه‌هایی که از طرف دولت و بانک مرکزی صادر شده بسیار سردرگم و متضاد بوده و خروجی این بخشنامه ها کمبود کالاها و افزایش قیمت ها بوده است تغییرات بانک مرکزی هم باعث نشد تا تصمیمات مبتنی بر عقلانیت در آن جا گرفته شود. آخرین تصمیم نادرست هم الزام به بازگشت ارز برای صادرکنندگان بود که اثرش را مستقیما در کاهش آمار صادرات گذاشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چطور وقتی خود دولت نمی تواند ارز را برای تامین کالای اساسی به کشورهای دیگر انتقال دهد انتظار دارد که بخش خصوصی ارز را به کشور برگردانند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزپلاستیک‌ها احتمالا به مغز انسان‌ها هم راه پیدا کرده‌اند

ایتنا - بر اساس مقاله‌ای که در مجله «چشم‌انداز بهداشت محیط زیست» منتشر شده است، قطعات ریزپلاستیک در حال راه یافتن به مغز انسان‌اند.
محققان این دانشگاه می‌‌گویند که ریزپلاستیک‌های موجود در آب، غذا و هوایی که تنفس می‌کنیم، از روده به سایر بخش‌های بدن مانند کلیه‌‌‌ها، کبد و مغز راه خواهند یافت.

الیسئو کاستیلو، دانشیار بخش گوارش و کبد دانشکده پزشکی دانشگاه نیومکزیکو، می‌گوید: «در دهه‌‌های گذشته، ریزپلاستیک‌ها در اقیانوس‌ها، بدن حیوانات، گیاهان، آب لوله‌کشی و در بطری‌های آب پیدا شده‌اند. به نظر می‌رسد آن‌ها همه‌جا هستند.»

کاستیلو و تیم پژوهشی‌ او به مدت چهار هفته به موش‌ها آبی دادند که حاوی پنج گرم ریزپلاستیک بود؛ معادل مقدار ریزپلاستیکی که قبلا مشخص شده بود انسان هر هفته می‌بلعد (تقریبا معادل وزن یک کارت اعتباری) و دریافتند که ریزپلاستیک‌ها از روده به سایر بافت‌های بدن حرکت می‌کنند.

کاستیلو هشدار داد: «این موش‌ها تنها چهار هفته در معرض این ریزپلاستیک‌ها بودند. حالا فکر کنید برای ما انسان‌ها که از بدو تولد تا پیری در معرض آن قرار داریم، وضعیت چگونه خواهد بود؟»

به گفته او، وقتی موش‌های سالم با چند هفته‌ قرار گرفتن در معرض این ریزپلاستیک‌ها، نشانه‌‌هایی از تغییر در وضعیت سلامتی نشان می‌دهند، می‌توان گفت که سلامتی انسان‌هایی که تمام عمر‌شان در معرض این ریز‌پلاستیک‌ها قرار می‌گیرند، به طور جدی آسیب می‌بیند. حالا تصور کنید شخصی به بیماری‌های زمینه‌ای هم دچار باشد. آیا قرار گرفتن در معرض ریز‌پلاستیک‌ها می‌تواند بیماری زمینه‌ای این افراد را تشدید کند؟

کاستیلو در مقاله‌ای که در مجله «‌زیست شناسی سلولی و سم‌شناسی‌» منتشر شد، نشان می‌دهد که ریزپلاستیک‌ها موجب تغییر سلول‌های ایمنی به نام «ماکروفاژها» می‌شوند که وظیفه حفاظت از بدن در برابر ذرات خارجی‌اند و در نتیجه التهاب در بدن به وجود می‌آورند.

به گزارش نیویورک‌پست، کاستیلو در تحقیق بعدی‌اش به این موضوع می‌پردازد که چگونه رژیم غذایی بر نحوه جذب ریزپلاستیک‌ها در بدن تاثیر می‌گذارد. او می گوید: «آنچه انجام می‌دهیم این است که به حیوانات آزمایشگاهی رژیم غذایی حاوی چربی و کلسترول بالا یا ر‌ژیم غذایی حاوی فیبر بالا بدهیم تا بتوانیم بررسی کنیم آیا رژیم غذایی بر جذب ریزپلاستیک‌ها در بدن تاثیر می‌گذارد یا خیر.»

بر اساس پژوهشی که در مجله «آلودگی زیست‌محیطی» (Environmental Pollution) منتشر شد، مهم نیست چه چیزی می‌خورید، از ریزپلاستیک‌ها گریزی نیست. طبق یافته‌های دانشمندان، ۹۰ درصد پروتئین‌ها، از جمله جایگزین‌های گیاهی، حاوی ریزپلاستیک‌اند و عواقب منفی برای سلامتی به دنبال دارند.

دیگر خبرها

  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • چرا «شیر شتر» به مهم‌ترین نوشیدنی جهان تبدیل خواهد شد؟
  • تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • ریزپلاستیک‌ها احتمالا به مغز انسان‌ها هم راه پیدا کرده‌اند