Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کمبود دارو نخواهیم داشت، فروکش موج اول آنفلوآنزا، بیماری قلبی در کمین مردان، موج سالمندی و افزایش آمار سکته مغزی، آمار جراحی و بوتاکس زنان از خط قرمز گذشته است، سالانه ۱۰۰ هزار ایرانی گرفتار سنگ کلیه می‌شوند، رژیم غذایی پرقند و چرب عامل افزایش احتمال عفونت شدید، زنان جوان در معرض حملات قلبی و افزایش قیمت «کارپول» دندان پزشکان را بی‌حس کرد گزیده از اخبار درج شده در بسته سلامت امروز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، کمبود دارو نخواهیم داشت، فروکش موج اول آنفلوآنزا، بیماری قلبی در کمین مردان، موج سالمندی و افزایش آمار سکته مغزی، آمار جراحی و بوتاکس زنان از خط قرمز گذشته است، سالانه ۱۰۰ هزار ایرانی گرفتار سنگ کلیه می‌شوند، رژیم غذایی پرقند و چرب عامل افزایش احتمال عفونت شدید، زنان جوان در معرض حملات قلبی، افزایش قیمت «کارپول» دندان پزشکان را بی‌حس کرد، تولید جدیدترین داروی ضد لخته در کشور، پزشکان مکلف به استفاده از دستگاه کارتخوان شدند، ۲۶۱۷ دانش‌آموز اوتیسمی در کشور وجود دارد، حوادث ترافیکی در مردان ۵ برابر بیشتر از زنان و آمادگی ایران برای انتقال تجربیات حوزه سلامت به لبنان گزیده‌ای از اخبار درج شد در بسته سلامت امروز است که در ادامه می‌خوانید:

 

• کمبود دارو نخواهیم داشت
سعید نمکی، وزیر بهداشت با اشاره به اینکه سال آینده مطلقا کمبود دارو نخواهیم داشت، به ایسنا، گفت:، اما توصیه من این است که هزینه‌ها مطابق با درآمد‌های کشور باشد.

 

• فروکش موج اول آنفلوآنزا
معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از فروکش کردن موج اول آنفلوآنزا در کشور خبر داد و گفت: با ادامه سرما در اسفند و فروردین نیز ممکن است یک موج کوتاه دیگر هم از این بیماری داشته باشیم. محمود نبوی با بیان اینکه در حال حاضر موج اولیه ویروس آنفلوآنزا در حال فروکش است، افزود: امسال از نظر تعداد و شدت بیماری آنفلوآنزا نسبت به سال گذشته تفاوتی چندانی نداشتیم؛ به طور کلی سه نوع ویروس آنفلوآنزای فصلی داریم که شامل ویروس‌های H۱N۱، H۳N۲ و B. هستند.

• بیماری قلبی در کمین مردان
علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت به ایرنا، گفت: ۹۷ درصد مردان حداقل یک ریسک فاکتور (عامل خطر) مانند اضافه وزن، مصرف دخانیات، کم تحرکی و استرس را برای بیماری‌های قلبی و عروقی دارند و ۴۵ ‏درصدشان اضافه وزن دارند. ‏

• موج سالمندی و افزایش آمار سکته مغزی
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: به دلیل اینکه جامعه ما رو به سالمندی پیش می‌رود آمار سکته مغزی در آینده افزایش خواهد یافت. سید حسین آقامیری اظهار کرد: پیشگیری از سکته مغزی تقریبا مشابه پیشگیری از سکته قلبی است و می‌توان با راهکار‌های لازم از بروز این بیماری در بین افراد جلوگیری کنیم.

 

• آمار جراحی و بوتاکس زنان از خط قرمز گذشته است
حامد باطنی، نائب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی کشور گفت: آمار جراحی بینی و زیبایی زنان ایرانی و انجام اقداماتی مانند بوتاکس و فیلر در بین زنان کشور از خط قرمز گذشته است، حتی در آرایشگاه‌ها هم این اعمال انجام می‌شود در حالی این نوع اقدامات پزشکی برای برخی افراد خطرناک است.

• سالانه ۱۰۰ هزار ایرانی گرفتار سنگ کلیه می‌شوند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: سالانه ۱۰۰ هزار ایرانی به بیماری سنگ کلیه دچار می‌شوند. به گزارش مهر، محمد آقاجانی با اشاره به این موضوع که کشور ما بالاترین میزان شیوع سنگ ادراری را به خود اختصاص داده و در کمربند ابتلا به بیماری‌های سنگ‌های کلیوی قرار دارد از توجه و اهتمام ویژه مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیوی و مجاری ادرار به منظور کاهش مشکلات این بیماری در کشور خبر داد.

• رژیم غذایی پرقند و چرب عامل افزایش احتمال عفونت شدید
مطالعه جدید نشان می‌دهد رژیم غذایی غربی در مقایسه با رژیم غذایی عادی، می‌تواند موجب افزایش التهاب مزمن، شدت عفونت خونی و نرخ بالا مرگ و میر شود. محققان دانشگاه ایالتی پورتلند آمریکا دریافته اند مصرف رژیم غذایی غربی که مملو از چربی و قند و حاوی میزان کم فیبر است، می‌تواند فرد را در معرض ریسک بالا ابتلا به عفونت شدید خونی موسوم به «سپسیس» قرار دهد.

• زنان جوان در معرض حملات قلبی
مطالعات انجام شده در آمریکا حاکی از افزایش بروز حملات قلبی میان زنان به ویژه بانوان جوان است. بر اساس مطالعات انجام شده در آمریکا، خطر حمله قلبی در زنان جوانان رو به افزایش است. بر اساس نتایج تحقیقاتی که به تازگی در یکی از مجلات این کشور منتشر شد، بررسی بیمارانی که طی ۵ سال اخیر دچار حمله قلبی شده اند حاکی از افزایش بروز حمله قلبی میان زنان به ویژه زنان جوان است. تحقیقات نشان می‌دهد، شمار بیماران جوان ۳۵ تا ۵۴ سالی که طی سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹ دچار حمله قلبی شده اند ۲۷ درصد بوده و این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۴ به ۳۲ درصد رسیده است.

 

• افزایش قیمت «کارپول» دندان پزشکان را بی‌حس کرد
در ماه‌های اخیر داروی بی‌حسی دندانپزشکی با مشکل جدی مواجه شده است. هم اکنون این دارو در بازار آزاد با چندین برابر قیمت به فروش می‌رسد. قاسم صادقی، رئیس اداره دندان‌پزشکی وزارت بهداشت گفت: «کارپول» دندانپزشکی از شهریور ماه با کمبود مواجه شده و در جلساتی که با مسئولین سازمان غذا و دارو و مدیر وقت کارخانه تولید کننده و سایر شرکت‌ها داشتیم، قرار شد تا اوایل آبان ماه این مشکلات برطرف شود و تولید به حد مناسبی برسد، اما متأسفانه تاکنون مشکلات حل نشده و علیرغم وعده‌های شرکت‌های تولید کننده هنوز مشکلات باقی است و دارو به اندازه کافی وارد بازار نشده است.

 

• تولید جدیدترین داروی ضد لخته در کشور
فرهاد عصارزادگان، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تولید جدیدترین داروی ضد لخته جهت درمان بیماران دچار سکته مغزی خبر داد و به فارس گفت: ۸۵ درصد سکته‌های مغزی ناشی از گرفتگی عروق است.

 

• پزشکان مکلف به استفاده از دستگاه کارتخوان شدند
با تصویب نمایندگان پزشکان موظف به استفاده از دستگاه‌های کارتخوان شدند. به گزارش ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس در جریان بررسی کلیات بودجه ۹۸ نمایندگان بند الحاقی ۱ تبصره ۶ را تصویب کردند.

 

• ۲۶۱۷ دانش‌آموز اوتیسمی در کشور وجود دارد
قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۲۶۱۷ دانش آموزان طیف اوتیسم در کشور وجود دارد. امیرعلی نعمت الهی افزود: غفلتی توسط خانواده‌ها در خصوص بیماری اوتیسم وجود دارد. در حالی که در آموزش و پرورش ظرفیت اطلاع رسانی از طریق شبکه تعاملی سینا ایجاد شده و تا آنجا که ظرفیت داشته باشد بحث‌های مورد نظر مطرح می‌شود و آموزش و پرورش استثنایی نیز پیگیر امور این دانش آموزان است.

• حوادث ترافیکی در مردان ۵ برابر بیشتر از زنان
رئیس مرکز تحقیقات سلامت مردان و بهداشت باروری با اشاره به تفاوت نرخ امید به زندگی در بین زنان و مردان، گفت: میزان سرطان ها، تصادفات، خودکشی، بیماری‌های مقاربتی و بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های کبدی در بین مردان بیشتر از زنان است. به گزارش میزان، سیدجلیل حسینی با اشاره به اطلاع رسانی مناسب در زمینه سرطان پروستات، گفت: خوشبختانه با اطلاع رسانی خوبی که در سال‌های گذشته انجام شده امروز با روش‌های تشخیصی و آزمایش‌های ساده، کمتر با موارد پیشرفته و حاد سرطان پروستات روبرو هستیم.

• آمادگی ایران برای انتقال تجربیات حوزه سلامت به لبنان
ساره محمدی، مشاور وزیر بهداشت در امور زنان با تاکید بر تبادل تجربیات حوزه سلامت میان دو کشور ایران و لبنان، گفت: در این دیدار بر تبادل تجربیات حوزه سلامت میان دو کشور ایران و لبنان تاکید شد و ایران آمادگی خود برای انتقال تجربیات بخش بهداشت، درمان و آموزش به لبنان را اعلام کرد.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بسته سلامت دارو بوتاکس سلامت مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۵۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی

حسین وطن‌پور، عضو اتاق بازرگانی ایران، درباره واردات دارو‌های خارجی به کشور اظهار داشت: درباره واردات دارو‌های خارجی تا حد قابل توجهی شبکه و سامانه «تیتک» جلوی قاچاق و تقلب را گرفته، اما نمی‌توان گفت اثر صد درصدی در جلوگیری از قاچاق را داشته و امکان دارد داروی خارجی همچنان از مسیر و شبکه‌های مسافری و مرزی وارد کشور شود. اگر در داروخانه‌ای هم داروی خارجی به فروش می‌رود کاملا فروش پنهانی است.

به گزارش ایلنا، عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی شهید بهشتی ادامه داد: اگر مسیر و نحوه واردات داروی خارجی رصد نشود مصرف آن بسیار خطرناک خواهد بود چراکه نمی‌دانیم در چه شرایطی و در چه دمایی وارد کشور شده است. باید توجه داشت برخی از دارو‌ها باید در زنجیره سرد تامین شوند.

این عضو فدراسیون اقتصاد سلامت ایران با بیان اینکه حدود ۵ درصد دارو‌ها از مسیر قاچاق وارد بازار می‌شوند، گفت: البته قیمت این دارو‌ها بسیار بالا است و ارزبری زیادی دارند و مدام شاهد ورود داروی قاچاق هستیم و نمی‌توانیم از آن خلاص شویم چراکه هر روز در دنیا یک داروی جدید معرفی می‌شود و این دارو‌های جدید در مدت زمان طولانی وارد لیست دارویی کشورمان می‌شوند. پزشکان هم این دارو‌ها را برای بیماران تجویز می‌کنند و بیمار هم وقتی می‌بیند این دارو در داروخانه‌ها موجود نیست درخواست تک نسخه‌ای می‌دهد و روند بوروکراتیک دارد تا بتواند دارو را دریافت کند.

وطن‌پور درباره نحوه فروش دارو‌های خارجی افزود: تبلیغات و فروش دارو در فضای مجازی ممنوع است و ظاهرا نظارتی هم بر روی خرید و فروش دارو در فضای مجازی ندارد و صفحات در پلت فرم‌هایی مانند اینستاگرام و سایت‌هایی به صورت علنی دارو می‌فروشند. متاسفانه برخی از این دارو‌ها هم تاریخ مصرف گذشته هستند که تاریخ انقضای آن‌ها را تغییر داده‌اند و تاریخ انقضای اغلب این دارو‌ها به صورت کاملا حرفه‌ای دستکاری شده است. همچنین برخی از محصولات هم در ایران پّر می‌کنند و با برند خارجی به مردم می‌فروشند.

وی تاکید کرد: این دارو‌ها و مکمل‌ها اغلب از طریق شوتی‌ها و بدون رعایت زنجیره سرد دارو وارد کشور می‌شوند. حال اینکه برخی از این دارو‌ها به شکل قرص هستند که مقاوم‌تر هستند، اما برخی دیگر از جمله دارو‌ها و مکمل‌ها و محصولات زیبایی به ویژه ویال‌های بوتاکس تاریخ دار هستند که متاسفانه منقضی می‌شوند.

عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به استفاده از بوتاکس‌های خارجی با توجه به نیاز این محصول به زنجیره سرد گفت: درباره بوتاکس در ایران تولید مشابه داریم و به محض تولید مشابه و تامین نیاز داخل از طریق تولیدات داخلی واردات به حداقل رسید. اما برند‌های خارجی بوتاکس تبلیغات قوی دارند و برخی از افراد هم تنها به دنبال برند‌های خارجی هستند و به همین دلیل این برند‌های خارجی به کشور نفوذ می‌کنند و در فضای مجازی هم به راحتی این محصولات به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: موارد و گزارش‌های متعدد داریم که مردم در استفاده از این برند‌های خارجی دچار مشکل شده‌اند و با تزریق این بوتاکس تمامی عضلات چشمی افراد فلج شده و شکایت‌های زیادی در این باره به دستمان رسیده‌است، باید توجه داشت برخی از این محصولات اثر فوری و آنی ندارند و در دراز مدت فرد متوجه عوارض آن می‌شود، در حالی که پول زیادی هم بابت آن پرداخت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی
  • فیبریلاسیون دهلیزی عامل زمینه ساز قوی برای نارسایی قلبی است
  • فرش قرمز آسیا زیرپای داوران زن ایرانی؛ کولاک گلاره و زری در بانکوک
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه با دستاورد محققان ایرانی