Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌دبیر فن بازارهای ملی ایران گفت: طی 14 فستیوال نوآوری‌های صنایع غذایی، 100 اختراع به معرض دید و عرضه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است که در نهایت با 29 مورد، قرارداد قطعی امضا شده است.

‌به گزارش ایسنا- ‌علی اکبریان در چهاردهمین فستیوال اختراعات در زمینه نوآوری‌های صنایع غذایی در محل شهرک فناوری‌های شمال شرق کشور اظهار کرد: با نگاه به اکوسیستم فناوری کشور در چند دهه گذشته، با دو پارادایم و رویکرد مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارادایم اول رویکرد توسعه تکنولوژی است که 40 سال در این زمینه در حال فعالیت هستیم و نهادهای مختلفی را در این حوزه تشکیل داده‌ایم. حاصل این رویکرد ایجاد 3400 شرکت دانش‌بنیان در سراسر کشور است که ۱۵هزار محصول هایتک را تولید می‌کنند.

وی افزود: بر همین اساس نهادهایی از جمله صندوق نوآوری و شکوفایی، ایجاد و قوانینی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان وضع شده است.

دبیر فن بازارهای ملی ایران بیان کرد: رویکرد دوم، توسعه بازار به معنای از ایده تا محصول است که کمتر به آن توجه شده است. شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری با وجود بدنه علمی خوب در زمینه توسعه بازار با مشکلاتی مواجه هستند و نتوانسته‌اند بازار خود را پیدا کنند و برای توسعه خود نیازمند استفاده از وام‌های دولتی هستند.

اکبریان خاطرنشان کرد: فن بازار مرجعی برای توسعه بازار فناوری در کشور است که در سمت تقاضا قرار دارد و هدف آن کمک به توسعه بازار فناوری است.

وی  در رابطه با ماموریت اصلی فن‌بازارها برای رونق بازار فناوری گفت: ماموریت اول توسعه بازار محصولات به صورت خاص است که با شناسایی مشتریان محصولات را به سه دسته تقسیم ‌می‌کنند. ماموریت دوم انتقال فناوری است. ما در بسیاری از موارد در صنایع خود دچار ضعف هستیم و علت آن منسوخ بودن تکنولوژی است که سبب تعطیل شدن یا کاهش بهره‌برداری کارخانجات می‌شود.

اکبریان تصریح کرد: ماموریت فن‌بازارها این است که با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان انتقال مازاد دانش و تولید کارخانجات به صنعت کشور است و در مواردی که دسترسی داخلی وجود ندارد، از ظرفیت‌های خارجی برای توسعه فناوری استفاده خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: ماموریت سوم سرمایه‌گذاری است. در چند سال گذشته کلیدواژه استارت‌آپ‌ها تکرار می‌شود و به معنای توجه به شرکت‌های نوپا است. اولین نیاز این استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذار است تا به‌وسیله قرارداد تجاری به بازار وارد شوند.

دبیر فن بازارهای ملی ایران عنوان کرد: در طی این 14 فستیوال، 1300  اختراع یا نوآوری از جامعه نخبگان برای این رویدادها ارسال شده است و از این میان 100 اختراع به معرض دید و عرضه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است که در نهایت  با  29 مورد آن قرارداد قطعی امضا شده است.

اکبریان مطرح کرد: میزان موفقیت این رویداد 30 درصد بوده و پایه اصلی این رویداد نیز اعتماد بین سرمایه‌گذار و مخترع است.

در ادامه این فستیوال، مهدی زاده مقدم، مدیر عامل شرکت شهرک صنعتی خراسان رضوی، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌ها در شرکت شهرک‌های صنعتی در حوزه نرم‌افزار است و طی سال‌های اخیر توسعه خوبی پیدا کرده است  وتمام تلاش‌های ما این است که مجموعه پازل علمی که در کشور وجود دارد را درکنار یکدیگر قرار دهیم و از ظرفیت آن‌ها برای ایجاد توسعه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه شرکت شهرک‌های صنعتی ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده و حمایت مالی و معنوی از این رویدادها جزو رسالت‌های ما در این شرکت است. از اول سال تاکنون چندین استارت‌آپ یا موارد پژوهشی را با همکاری دستگاه‌ها انجام داده‌ایم.

مدیر عامل شرکت شهرک صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: انشاالله همه ظرفیت‌های علمی و پژوهشی در یک مسیر واحد قرار بگیرد تا حداکثر استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی در کشور ایجاد شود. امروز شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که بیش از هر زمان دیگر نیازمند استفاده از فکر جوانان و حمایت از آن‌ها هستیم.

مهدی‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر 140 نفر شخصیت حقیقی و حقوقی در زمینه مشاوره وجود دارند و همچنین به 17 استان سرویس دهی می‌شود.

وی افزود: امروز بعد از اتفاقات اقتصادی که در کشور رخ داده است، صنعتگران ما در خط مقدم این جنگ اقتصادی قرار دارند. شرایط تولید بسیار سخت است، اما حمایت‌های نرم‌افزاری و فکری جوانان باید مورد نظر واحدهای تولیدی باشد.

مدیر عامل شرکت شهرک صنعتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز همه ساختارهای اداری، اجرایی و قوه قضاییه ورود خوبی برای حمایت از صنعت، تولید و سرپا نگه داشتن دستگاه‌ها دارند. چند روز گذشته دادستان کل کشور اعلام کردند که به هیچ عنوان نباید به هر شکل ممکن واحدی به دلیل مشکلات مالی و بانکی تعطیل شود و حقوق بیت‌المال باید حفظ شود و ادامه حیات آن دنبال شود.

نوید میبدی، دبیر اجرایی فستیوال نوآوری‌های صنایع غذایی در ادامه این فستیوال اظهار کرد: در دبیر خانه رویداد ۹۱ طرح که دارای مستندات علمی و اقتصادی مناسب بوده، پذیرش قطعی شده که از این میان ۵۲ طرح با قابلیت مقیاس‌پذیری و تولیدپذیری در صنایع غذایی پذیرش شده و در نهایت ۱۱طرح در این رویداد رونمایی خواهد شد.

وی در رابطه با پراکندگی طرح‌ها در استان‌ها، اضافه کرد: در این فستیوال از ۱۴استان همچون فارس، اصفهان، خراسان رضوی و.. پذیرش طرح شده است. نحوه اطلاع‌رسانی این رویداد از فن‌بازار ملی ایران، پارک پردیس و مجموعه‌های مختلف همچون شرکت شهرک‌های صنعتی و... بوده است.

دبیر اجرایی فستیوال نوآوری‌های صنایع غذایی بیان کرد: در طول این فستیوال 11 طرح در هشت دقیقه پرزنت خواهد شد و سپس صاحب نظران طرح با سرمایه گذاران به مدت ۱۵دقیقه مذاکره خواهند داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۵۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر زند شامگاه چهارشنبه در همایش سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی، پیاده سازی، راهکارها و چالش‌ها توضیحاتی از روند تدوین این سند ملی مطرح کرد و گفت: امنیت غذایی موضوعی فرابخشی است که نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی دخیل این امر در کشور است.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکلات پیش روی تأمین امنیت غذایی کشور باید بررسی شود که در این مسیر موضوعاتی همچون نداشتن تئوریسین و نپرداختن به تئوری‌ها، تدوین شاخص‌های امنیت غذایی کشور بر پایه شاخص‌های بین المللی، برقراری ارتباط بین همه اندیشکده ها و پژوهشکده‌های فعال در زمینه امنیت غذایی و ارائه مدل سالم سازی مواد غذایی قابلیت بررسی و اقدام را دارد.

بابک مؤمنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تقدیر از همراهی و دغدغه مندی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در محور قرار دادن سیاست‌ها و برنامه‌های بخش کشاورزی در استان و همچنین بیان نقش اساسی دانشگاه در تربیت نیروهای انسانی نخبه برای بخش کشاورزی، اظهار داشت: در استان مازندران توسعه همه زیربخش ها عملاً مرتبط با توسعه بخش کشاورزی است و جایگاه نخست کشاورزی مازندران از لحاظ ارزش افزوده محصولات کشاورزی تولیدی بیانگر جایگاه ویژه این بخش در اقتصاد استان و کشور است.

تهیه ۵ برنامه جهش تولید

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شعار امسال مقام معظم رهبری که بر روی جهش تولید تأکید دارد و مشارکت مردم را به عنوان یک قید بسیار مهم برای این جهش معرفی کرده است، به عنوان مسیر و چراغ راه راه این سازمان تعریف شده و ۵ برنامه با موضوعات جهش تولید گوشت قرمز، شناسنامه دار کردن واحدهای تولیدی، تولید محصول سالم با محوریت برنج، توسعه کشت محصولات کم آب بر و گلخانه‌ای و تقویت اقتصاد دریاپایه به عنوان اهداف اصلی سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری تعیین شده است.

فرج الله فتح الله پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران، نقش بخش کشاورزی استان در اقتصاد کشور را قابل توجه دانست و افزود: در جلسات کارگروه برنامه ریزی و توسعه استان چهار موضوع زراعت و باغبانی، صنایع تبدیلی و غذایی، حمل و نقل و لجستیک، آب و انرژی برای توسعه اقتصاد کشاورزی مورد بررسی قرار گرفته و با نگاه برنامه ریزی مسأله محور، مسائل و مشکلاتی از جمله پایین بودن کیفیت و سلامت غذایی و استاندارد تولید محصولات کشاورزی، عدم ثبات بازار محصولات کشاورزی، پایین بودن توان بازاریابی و رقابت واحدهای کوچک صنایع تبدیلی و غذایی، ناترازی آب و انرژی و ضعف در لجستیک و حمل و نقل را به عنوان مسائل اصلی حول محور رشد اقتصادی مطرح کرد.

کد خبر 6088170

دیگر خبرها

  • نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود
  • EXEED در راس هرم نوآوری چری
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات