Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به بیانیه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به دانشجویان گفت: تمام کلمات بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب حرف دارد و این شما هستید که باید این بیانیه را تبیین کنید.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دوره نخبه پروری سیاسی شهید دیالمه که توسط سازمان بسیج دانشجویی کشور در حال برگزاری است، با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هدف ملت ما از این انقلاب این بود تا بتوانند شکل زندگی‌ای را رقم بزند که  که در آن احساس آرامش و رفاه کنند ولی متاسفانه دشمنان با توطئه‌های فراوان این اجازه را ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی آمریکا را با تمام داشته ها، نفوذ و قدرتی که داشت در منطقه با چالش مواجه کرد، جمهوری اسلامی شعار نه شرقی و نه غربی را در کشور حاکم کرد؛ به گونه‌ای که پس از جنگ شوروی با افغان‌ها ضمن محکومیت این جنگ سلاح در اختیار نیروهای افغان قرار داد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به حضور ۴۰ تا ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران پیش از انقلاب ، یادآور شد: به تحقیق پژوهشگران، حقوق پرداختی به این افراد بیش از حقوق پرداختی به تمام کارمندان ایرانی بود.

رستمی با بیان اینکه فرهنگی که آمریکا در ایران اعمال می‌کرد سبب ترویج مصرف‌گرایی شده بود و ایران بازار بزرگ مصرف کالای آمریکایی بود، گفت: به‌این‌دلیل هم سیر هم‌افزای مصرف‌گرایی بدون توجه به زیرساخت‌ها در دهه ۵۰ گریبان رژیم پهلوی را گرفت.

وی افزود: ملت ایران شروع‌کننده دشمنی نبوده بلکه این آمریکا بود که با توطئه‌های فراوان ازجمله ایجاد توطئه‌های قومیتی، نظامی، دشمنی را شروع کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشجویان تصریح کرد: تمام کلمات بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب حرف دارد و این شما هستید که باید این بیانیه را تبیین کنید.

رستمی گفت: هفت گام مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری به‌صورت مراحل پشت‌سرهم نیست بلکه هفت حوزه‌ای را شامل می‌شود که وظایفی در آن تعریف شده است و ممکن است این وظایف برعهده چندین سازمان باشد. بنابراین این هفت حوزه باید با هم محقق شوند.

وی یادآور شد: انتظار رهبر معظم انقلاب از شما دانشجویان به عنوان فرماندهان جنگ نرم این است که پیاده نظام و پیاده نباشید.با این وجود باید تمام کتاب‌هایی را که انقلابی‌ها و حتی ضدانقلاب‌ها نوشته اند؛ بخوانید و مسلط شوید تا دهان کسانی که یاوه گویی می‌کنند را ببندید. 

رستمی تاکید کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری جریان جوان مؤمن انقلابی وظیفه ایجاد تمدن نوین اسلامی را دارد و موضوع پایه‌گذاری تمدن اسلامی، مطالبه ایشان از جوانان است.

وی گفت: این حکومت باید متصل به حکومت جهانی حضرت ولی‌عصر(عج) شود و این نوید را امام (ره) و مقام معظم رهبری دادند اما اگر لحظه‌ای در انجام وظایف خود غفلت کنیم ممکن است وعده‌های الهی هم به تأخیر بیفتد، بنابراین باید همواره هوشیار و آماده بوده و تلاش کنیم.

نماینده رهبر انقلاب در دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاثیرگذاری فضای مجازی تصریح کرد: فضای مجازی، فضای عمیق بی‌سوادی با ظن باسوادی است و دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم باید خارج از این فضا مطالعه عمیق کنند تا بتوانند در این فضا حضور فعال داشته باشند.

رستمی در قسمت دیگری از سخنانش گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پایان دفاع مقدس، شاهد بیداری ملت‌های منطقه بودیم و چه کشورهای شیعی و چه اهل تسنن در منطقه مفاهیم جهاد و شهادت را احیا و شروع به مقاومت کردند که نتیجه آن، بیرون کردن آمریکا از منطقه غرب آسیا بود. 

وی با بیان اینکه آمریکا مشکلی با حکومت اسلامی ندارد، تصریح کرد: اگر ایران حکومتی اسلامی داشت که در ان بانوان حقوق اولیه را هم نداشتند و کوچک‌ترین نشانه‌هایی از جمهوری در آن وجود نداشت ولی به خواسته آنها عمل می‌کرد و زیر سلطه آنها بود حتی ریاست کمیسیون حقوق بشر را نیز به ایران می‌دادند.

نماینده رهبر انقلاب در دانشگاه‌ها با تاکید بر رو به افول بودن تمدن غرب، گفت: مقام معظم رهبری این موضوع را بارها اعلام کردند، امام (ره) هم  قبل از فروپاشی نظام کمونیستی این خبر را به رهبران اتحاد جماهیر شوروی دادند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوال یکی دانشجویان گفت: در نظامی که مردم انتظار دارند برادر رئیس جمهور محاکمه شود، نشان می‌دهد این نظام توان فسادستیزی را دارد اما اینکه بگوییم فساد به‌صورت سیستمی در جامعه گسترده شده است، خلاف واقعیت است.

رستمی گفت: حتی این فسادها در مقابل فساد دوران پهلوی که توسط فردوست هم تایید شده قابل مقایسه نیست اما اینکه عدالت در جامعه باید فراگیر شود، مطالبه‌ای به‌حق است. با وجود آنکه اقداماتی گسترده انجام شده ولی این اقدام‌ها در حد اعلا نیست چرا که انتظار ما از حکومت اسلامی گسترش عدالت به‌صورت بیشتر از وضعیت فعلی است.

وی درباره مشکلات پیشِ روی نهاد مقام معظم رهبری بیان کرد: با توجه به مشکلات مالی پیشِ روی این نهاد، حتی برای تأمین حقوق کارمندان در مدیریت قبلی مشکل پیش آمده بود، بنابراین بعضی از حوزه‌هایی که اولویت کمتری داشتند حذف شدند.

رستمی اظهار داشت: طرح حکمت درصورت تأمین مالی ادامه خواهد داشت. همچنین اداره حوزه‌های دانشجویی برعهده مناطق گذاشته شد تا درصورت تأمین منابع مالی به فعالیت خود ادامه دهند. اکنون نیز از ۴۰ حوزه دانشجویی بیش از ۳۰ حوزه به‌صورت مستقل به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بیانیه رهبری قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۵۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«زیاد النَخاله» و هیأت همراه با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه، با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «زیاد النَخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه، عصر امروز پنج‌شنبه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

دیگر خبرها

  • ۱۲ فروردین روزی فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی است
  • حمایت از تولید داخلی کشور را به یک قدرت اقتصادی تبدیل می‌کند
  • دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با رهبر معظم انقلاب
  • «زیاد النَخاله» و هیأت همراه با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • دیدار زیاد النخاله با مقام معظم رهبری
  • زیاد النَخاله با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد
  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  •  نقش حوزه علم و فناوری در بیانات نوروزی مقام معظم رهبری
  • عکس/ دیدار اسماعیل هنیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی