Web Analytics Made Easy - Statcounter


معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: ما بر پالایش امامزاده‌ها در استان اردبیل اصرار داریم و امیدواریم با سیاست‌های جدید سازمان اوقاف و امور خیریه این کار تحقق یابد.
حجت‌الاسلام احمد علی‌نسب در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: بعد از فراز و نشیب‌های مختلف سازمان اوقاف و امور خیریه در سال‌های اخیر و با رویکرد فرهنگی برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده تا بستر توسعه و تقویت وقف را در جامعه فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: ما از همان ابتدای سال و در قالب برنامه آرامش بهاری فعالیت‌هایمان را آغاز می‌کنیم و با اجرای طرح‌هایی چون خیمه‌های معرفت، جشن ایام عید ولایت، بصیرت عاشورایی و ... با محوریت موقوفات و امامزاده‌ها سعی داریم تا در خدمت همشهریان باشیم.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ادامه داد: یکی از اولویت‌های ما براساس تاکید رئیس سازمان اوقاف عمل به نیت واقفان است تا براساس وصیتی که واقفان از خود به جای گذاشته‌اند بتوانیم در همین راستا خواسته‌ها و مطالبات آنها را عینیت بخشیم.
علی‌نسب برگزاری برنامه‌های مختلف قرآنی به ویژه محافل انس با قرآن با حضور قاریان مصری و همچنین برنامه‌های مناسبتی را در قالب ضیافت الهی در ماه رمضان و برپائی کلاس‌های سبک زندگی در مناطق حاشیه شهرها را یادآور شد و بیان کرد: همچنان بر توسعه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و همچنین معنوی و مذهبی تاکید داریم.
وی به وجود 177 امامزاده در سطح استان اشاره کرد و گفت: 50 درصد این امامزاده‌ها در خلخال قرار دارد و 80 درصد امامزاده‌ها نیز بدون ابنیه هستند.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: در بیش از 42 امامزاده استان برنامه‌های فرهنگی در طول سال برگزار می‌شود که از جمله این امامزاده‌ها می‌توان سیداحمد معراجی، سیددانیال، سیدصدرالدین و امامزاده صالح، عبدالعزیز نیار، حلیمه خاتون، سیدسلیمان و محمدبن حنفیه را نام برد.

علی‌نسب در مورد شبهات جدید پیش آمده در خصوص تعدد امامزاده‌ها به ویژه امامزاده میرعزیز گرمی تصریح کرد: این شخصیت در قید حیات مورد احترام اهالی بوده و وراث این مرحوم بعد از فوتش بارگاهی برای او درست کردند و به هیچ وجه این بارگاه از طرف اوقاف و امور خیریه به عنوان امامزاده و یا بقاع متبرکه به ثبت نرسیده است.

وی در مورد شکایت اداره کل اوقاف و امور خیریه از اقدام ورثه در ساخت بارگاه و دریافت حکم تولیت گفت: بازماندگان مرحوم میرعزیز از دو مرجع عالیقدر آیت‌الله موسوی اردبیلی و فاضل لنکرانی استفتاء کرده‌اند تا درآمد حاصل از نذورات را در همان بقعه هزینه کنند که شکایت ما در این باب رد شده است.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار کرد: ما به هیچ وجه اجازه ساخت و توسعه امامزاده‌های جدید را نمی‌دهیم و حتی پیشنهاد پالایش این امامزاده‌ها را براساس شجره‌نامه داده‌ایم که انتظار می‌رود این پالایش و دقت در تاریخچه امامزاده‌ها مورد توجه قرار گیرد.
علی نسب با اذعان به اینکه در مقاطعی در ساخت و مرمت امامزاده‌ها غفلت شده و تعدادی از آنها که در حد پیر، مرشد و سادات بوده‌اند به این مجموعه‌ اضافه شده‌اند، خاطرنشان کرد: رقم دقیق امامزاده‌ها در سامانه و سایت جامع امامزاده‌ها به ثبت رسیده و هموطنان با مراجعه به این سایت می‌‌توانند از جزئیات زندگی و شجره‌نامه امامزاده‌های استان مطلع شوند.
وی بیان کرد: از 177 امامزاده ثبت شده در این استان همگی امامزاده نیستند بلکه تعدادی از آنها در حد سادات و پیر بوده و در طول تاریخ به دلیل ارج و قرب خاص و احترام اهالی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته‌اند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 استان اردبیل اوقاف و امور خیریه پالایش درآمد آیت الله موسوی اردبیلی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۵۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با وزیران خارجه برزیل و الجزایر

به گزارش خبرآنلاین وزیر امور خارجه کشورمان ضمن قدردانی از میزبانی گرم الجزایر از رئیس جمهور ایران در خلال سفر به این کشور به‌ منظور شرکت در نشست سران اوپک گازی و دیدارهای دوجانبه، خواستار افزایش رایزنی‌ها و تقویت همکاری‌ها در راستای استقرار و تثبیت امنیت در منطقه شد.

 امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در راستای کمک به توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین ارائه قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد قدردانی نمود و رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه مزبور را به شدت محکوم کرد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌مابین تاکید داشت.

احمد عطاف، وزیر امور خارجه الجزایر نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، بر اهمیت گسترش روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد. 

وی همچنین از نقش رئیس جمهور کشورمان در نشست سران اوپک گازی و رایزنی‌های سیاسی قدردانی نمود و آن را نشان از وضعیت روابط ممتاز دو جانبه دانست.

وزیر امور خارجه الجزایر ضمن تشکر از تلاش‌های دیپلماتیک کشورمان برای توقف جنگ علیه غزه، گفت: قضیه فلسطین برای الجزایر از اولویت بسیاری برخوردار است و ما به تلاش‌های خود برای پایان جنگ علیه غزه ادامه خواهیم داد.

طرفین در پایان مجددا خواستار افزایش روابط در تمامی سطوح سیاسی، فرهنگی و اقتصادی شدند و بر لزوم پیگیری اجرایی‌شدن توافقات تاکید نمودند.

امیرعبداللهیان همچنین با مائورو وییرا وزیر امور خارجه جمهوری فدراتیو برزیل دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و روابط دوجانبه بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار که در نیویورک و در محل سازمان ملل متحد برگزار شد، با  تشریح پاسخ مقتدرانه اخیر نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان همچنین ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد.

 امیرعبداللهیان از نقش برزیل در راستای کمک به توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه قدردانی کرد و تاکید نمود: عامل اصلی ثبات و امنیت در منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و برقراری آتش‌بس پایدار است.

وزیر امور خارجه کشورمان تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و عدم اراده این کشور برای پایان جنگ در کنار جنگ طلبی نتانیاهو را دلیل اصلی ادامه نسل‌کُشی علیه فلسطینیان دانست و بر لزوم تداوم تلاش جامعه جهانی بویژه کشورهای اسلامی برای پایان نسل‌کُشی تاکید نمود.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین سفر متقابل مقامات دو کشور تاکید کرد.

مائورو وییرا، وزیر امور خارجه جمهوری فدراتیو برزیل، در این این دیدار ضمن تاکید بر مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه، اظهار داشت: برزیل خواستار تنش‌ زدایی در منطقه است و تمام تلاش خود را برای کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه بکار می‌گیرد.

وی در ادامه بر اهمیت گسترش روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید داشت.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897219

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیران خارجه برزیل و الجزایر
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه گفتگو کردند
  • اردن: منطقه بیش از هر زمان نیازمند آرامش است
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • مقبره ابن حسام خوسفی مرمت و بهسازی می‌شود
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • اعلام رای دیدار سپاهان اصفهان و پالایش گاز ایلام
  • گفتگوی بلینکن با امیر قطر درباره حمله ایران به اسرائیل
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ژاپنی