Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، کامیونهای وابسته به ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا امروز چهارشنبه از شرق سوریه خارج شدند.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» گزارش داد که 50 کامیون متعلق به ائتلاف آمریکا منطقه مزارع واقع در حد فاصل شهرک «الباغوز» و کرانه خاوری رود فرات را ترک کردند.

دیدبان اعلام کرد که این کامیونها روز گذشته وارد این منطقه شدند تا «معامله غیر علنی» با عناصر داعش را تکمیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این گروه، این کامیونها که بسیار خوب پوشانده شده بودند، عناصر داعش و خانواده‌هایشان را به همراه چند غیر نظامی دیگر از این منطقه خارج کردند.

دیدبان در عین حال تأکید کرد که مشخص نیست که آیا شب گذشته عناصر داعش به صورت مخفیانه توسط ائتلاف آمریکا انتقال داده شده‌اند یا خیر.

به هر حال، این گروه اعلام نکرد که این عناصر داعش توسط ائتلاف آمریکا به کجا انتقال داده شدند.

منابع آگاه هم اعلام کردند که جنگنده‌های ائتلاف آمریکا این منطقه را شب گذشته بمباران کردند و صدای شلیک پیاپی گلوله به گوش می‌رسید.

این منابع به دیدبان گفتند که «حملات هوایی، حملات عجیبی بود؛ زیرا با ورود کامیونها به این منطقه همزمان شده بود و مشخص نبود که این حملات برای انتقال مخفیانه عناصر داعش در دل شب، به صورت ساختگی صورت گرفته بود، زیرا رسانه‌ها نیز از این منطقه اخراج شده بودند و به میدان نفتی "العمر" بازگردانده شده بودند».

منابع مذکور در عین حال احتمال دادند که شاید این حملات برای بمباران عناصری از داعش بود که تسلیم نشدند و حاضر نبود که از این منطقه خارج شوند و این مسئله نیز در راستای توافق ائتلاف آمریکا با فرماندهان داعش بوده است.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز به نقل از «مصطفى بالی» سخنگوی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» گزارش داد که این کامیونها «افراد غیر نظامی را از الباغوز خارج کردند».

رویترز همچنین اعلام کرد که عناصر داعش «همچنان در یک منطقه بیابانی دور افتاده در مرکز سوریه ایستادگی می‌کنند و حملات غافلگیر کننده‌ای را در مناطقی از سوریه و عراق انجام می‌دهند».

دیدبان حقوق بشر سوریه اما چندی پیش اعلام کرد که داعش و شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه از سوریه با یکدیگر به توافقی دست یافتند؛ مسئله‌ای که شبیه آن در شهر رقه سوریه رخ داد و در جریان آن، چهار هزار داعشی با همکاری آمریکا و کُردها از رقه خارج و به دیرالزور انتقال داده شدند.

در تأیید گزارش دیدبان، مخالفان دولت سوریه ۲۰ بهمن ماه جاری اعلام کردند که ائتلاف آمریکا و شبه نظامیان کُرد با عناصر باقی‌مانده داعش در شرق سوریه به توافق رسیده‌اند که این عناصر کرانه شرقی رود فرات را ترک کنند.

این گروه می‌گوید که داعش از کُردها خواسته است که «گذرگاه امنی» به سمت یک منطقه نامعلوم ایجاد شود که «احتمالا به سمت صحرای عراق است، ولی فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه این درخواست را رد کرده‌اند».

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۵۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم

مسئول رسانه‌ای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان گفت: حماس چهار پیشنهاد را در این باره به میانجی‌ها ارائه کرده است ولی (رژیم) اسرائیل خواستار برقراری آتش بس و ادامه مذاکرات نیست.

به گزارش ایرنا، مسئول رسانه‌ای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان، گفت: سران حماس در دوحه حضور دارند و قصد جابجایی و خروج از قطر را ندارند.

ولید الکیلانی در گفت وگو با شبکه العربیه، افزود: به دنبال مکان اقامت جایگزین به جای قطر نیستیم.

وی درباره مذاکرات آتش بس و مبادله اسیران با رژیم اسراییل نیز، گفت: حماس چهار پیشنهاد را در این باره به میانجی‌ها ارائه کرده است ولی (رژیم) اسرائیل خواستار برقراری آتش بس و ادامه مذاکرات نیست.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» روز شنبه ادعا کرد که جنبش حماس حداقل با دو کشور منطقه برای انتقال دفتر سیاسی این جنبش از دوحه گفت وگو کرده است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از منابع دیپلماتیک ادعا کرده بود که اقدام حماس برای انتقال دفتر سیاسی این جنبش به خارج از دوحه در نتیجه فشار مصر و قطر بر این جنبش با هدف کاهش شروط مذاکره با رژیم اسرائیل انجام می‌شود.

وال استریت ژورنال نوشته بود که اگر حماس قطر را ترک کند مذاکرات دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه و آزادی ده‌ها اسیر صهیونیست در غزه، ممکن است به شکست منجر شود.

سخنگوی وزارت خارجه قطر روز سه‌شنبه تاکید کرد: تا زمانی که میانجیگری قطر در مساله غزه ادامه دارد، دلیلی برای بسته شدن دفتر حماس در دوحه وجود ندارد.

«ماجد محمد الانصاری» افزود: سران حماس در دوحه حضور دارند و محدودیتی برای ورود و خروج آنها از قطر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هیات‌های مذاکره کننده اکنون در قطر حضور ندارند، گفت: تلاش می‌کنیم با کمک همه طرف‌ها به راه حلی که مورد قبول همه باشد، دست یابیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»