Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@13:14:06 GMT

کاهش قیمت خودرو با کدام تاکتیک انجام می شود؟

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۶۰۷۰

ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد در روزهای اخیر، گفت: افزایش قیمت خودرو در بازار مورد پذیرش کمیسیون صنایع و نمایندگان مجلس نیست به همین دلیل علیرغم اینکه نمایندگان درگیر بررسی بودجه سال آینده هستند به دلیل نابسامانی‌های موجود، مستمر مشکلات این حوزه را پیگیری و تذکرات لازم را مطرح می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل حساسیت موضوع افزایش لجام گسیخته قیمت خودرو، ممکن است کمیسیون صنایع برای رسیدگی به این مشکل جلسه‌ای با فوریت تشکیل دهد.

وی اظهار کرد: از آنجایی که افزایش قیمت خودرو در بازار اعمال شده، بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به موضوع ورود کرده و از طریق برخورد با متخلفان وضعیت بازار را سامان دهند؛ در این وضعیت نقش قوه قضاییه و تعزیرات حکومتی اهمیت بسیاری دارد.

جلوگیری از افزایش قیمت خودرو به برخورد ضربتی وزارت صمت نیاز دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه برخورد قاطع با سوداگران از سوءاستفاده جلوگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: جلوگیری از افزایش قمیت خودرو در بازار مستلزم برخورد ضربتی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

قیمت خودرو کاهش پیدا می‌کند اگر....

وی تاکید کرد: در صورتی که 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات به قطعه‌سازان پرداخت شود بسیاری از مشکلات این حوزه حل می‌شود. باید زمینه‌های لازم برای تامین هرچه سریع‌تر این تسهیلات فراهم شود با تحقق این مهم تولید خودروسازان نیز افزایش پیدا می‌کند و به همان نسبت از قیمت خودرو کاسته می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت صمت باید دستور پرداخت هرچه سریع تر این تسهیلات صادر کند تا بانک‌های عامل سرمایه در گردش موردنیاز قطعه‌سازان را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در روزهای اخیر دوباره بازار خودرو در کشور با نوسان شدیدی روبه رو شده است، به گونه‌ای که در هفته جاری، بهای پراید به حدود ۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت خودرو وزارت صمت قطعه سازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۶۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد

قیمت کاغذ تحریر در بازار آزاد دو هفته پس از التهابات ناشی از افزایش ۱۰۰ هزار تومانی با کاهش مواجه شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ پس از دو هفته التهاب ناشی از افزایش قیمت کاغذ تحریر در بازار آزاد، امروز قیمت‌ها با کاهش مواجه شدند.

بر این اساس هر برند کاغذ چاپ و تحریر 70 در 100 با گرماژ 70 گرمی بین یک میلیون و 270 تا یک میلیون و 300 هزار تومان عرضه شده است.

هم‌چنین قیمت هر بسته کاغذ A4 نیز 20 هزار تومان کاهش داشته است. اما قیمت کاغذ گلاسه و مقوای پشت طوسی با افزایش همراه بوده است.

کارشناسان دلیل افزایش قیمت کاغذ در بازار را به بی‌ثباتی نرخ ارز ربط می‌دهند،‌ بااین حال بازار از نظر عرضه با کمبودی مواجه نیست.

واردات 300 میلیون دلاری کاغذ تحریر در سال رونق تولید!

بر اساس آمارهای رسمی،‌ در سال 1402، میزان 276 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر به‌ارزش 300 میلیون دلار وارد کشور شده است، این در حالی است که در سال قبل از آن یعنی سال 1401 که هنوز چرخ تولید داخلی هم راه نیفتاده بود،‌ این رقم 218 هزار تن بوده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • قول وزیر برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو
  • مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو تغییر می‌کند
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • بررسی تامین ناوگان حمل و نقل شهری در کمیسیون اصل نود
  • وعده وزیر صمت برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در سال جاری
  • وزارت صمت مکلف به اعلام میزان فروش خودرو شد