Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل رویترز، بسیاری از دیپلمات‌های کره شمالی یک هفته پیش از دور دوم مذاکرات هسته‌ای میان این کشور با آمریکا از کار خود برکنار شدند. تخلف‌های مالی و اتهامات جاسوسی سبب تضعیف اعتماد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به این دیپلمات‌های کهنه‌کار شده است.

در حالیکه هفته آینده دور دوم ملاقات رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی قرار است در ویتنام برگزار شود، کیم بسیاری از دیپلمات‌ها و مقامات ارشد این کشور را که از زمان پدر و پدربزرگ او بر سر کار بودند برکنار و مشاوران جوان‌تری را جایگزین آن‌ها کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان مهمترین تغییرات، برکناری مسئول مذاکرات هسته‌ای با آمریکا و جایگزین ساختن «کیم هیوک کول» کم‌تر شناخته شده با اوست. پیش از این «چو سون هو» معاون وزیر امور خارجه مسئولیت دور نخست گفتگو‌های ترامپ با کیم را در نشست ماه ژوئن در سنگاپور برعهده داشت.

یک مقام کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود در این خصوص گفت: «کیم هیوک کول، یک دیپلمات کاربلد است و به نظر می‌رسد توانسته از آزمون‌های وفاداری سربلند بیرون بیاید که به این سمت برگزیده شده است».

پیش از چو سون هو نیز در اوایل سال گذشته میلادی، «هان سانگ ریول» معاون وزیر امور خارجه کره شمالی در امور مذاکرات با آمریکا به اتهام جاسوسی برای واشنگتن برکنار شد. او یکی از شناخته‌ترین دیپلمات‌های کره شمالی در آمریکا بود که پیش از بازگشت به کره در سال ۲۰۱۳، سال‌ها کانال به اصطلاح «نیویورک کانال» را که ارتباط دیپلماتیک حیاتی میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن بود مدیریت می‌کرد. سال گذشته او به اتهام جاسوسی برای آمریکا و اختلاس از سمت خود برکنار شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۶۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌حل واشنگتن برای عدم گسترش درگیری‌ها: پاسخ دیپلماتیک به ایران!

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد آمریکا سعی دارد با هماهنگ‌کردن یک پاسخ دیپلماتیک به حمله تلافی‌جویانه ایران، از گسترش تنش‌ها در منطقه جلوگیری کند.

 

به گزارش ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) گفت واشنگتن در حال «سازماندهی یک پاسخ دیپلماتیک» به حمله ایران است تا از تشدید تنش‌ها جلوگیری کند.

وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت: «در ۳۶ ساعت گذشته ما در حال سازماندهی و هماهنگی یک پاسخ دیپلماتیک بوده‌ایم تا از تشدید تنش‌ها جلوگیری کنیم.»

دیگر خبرها

  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • انتقادات تند از تیم اقتصادی رئیسی /دولت باید خانه تکانی کند و کل تیم را تغییر دهید /قیمت ارز حباب نیست آقای فرزین /محسن رضایی توان کار ندارد
  • دیپلمات آمریکایی ادعاها درباره نقش ایران را در منطقه تکرار کرد
  • خانه دار شدن مددجویان در خراسان شمالی
  • راه‌حل واشنگتن برای عدم گسترش درگیری‌ها: پاسخ دیپلماتیک به ایران!
  • رایزنی تلفنی دیپلمات ارشد مصر با وزرای خارجه ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • مذاکرات مهم آمریکا، اسرائیل و مصر درباره عملیات رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۷۲۹ نفر رسید/ درخواست وزیر اسرائیلی برای اشغال نوار غزه
  • مذاکرات مهم آمریکا، اسرائیل و مصر درباره عملیات رفح
  • مذاکرات مصر، رژیم صهیونیستی و آمریکا در مورد عملیات رفح
  • هند: همه طرف‌ها به مذاکرات دیپلماتیک بازگردند