Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر مکارم، گفت: مدیریت سلامت در بلایا بحث تکلیفی است که در طرح تحول سلامت اجرای آن به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت محول شده است و با توجه به وضعیت جغرافیایی منطقه این موضوع در استان کرمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است

اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، با اشاره به اهمیت مدیریت سلامت در بلایا، به برگزاری سمینار مدیریت سلامت در بلایا در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اشاره کرد و گفت: مدیریت سلامت در بلایا بحث تکلیفی است که در طرح تحول سلامت اجرای آن به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت محول شده است و با توجه به وضعیت جغرافیایی منطقه این موضوع در استان کرمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مکارم، با اشاره به نقش کم رنگ افراد در بروز حوادث و بلایای طبیعی و لزوم آموزش مدیریت سلامت در بلایا، ابراز داشت: کشور ایران در ردیف کشورهایی قرار دارد که آمار  بالایی از مخاطرات را در آن مشهود است.

وی، اضافه کرد: در سال‌های اخیر آمار مرگ و میر ناشی از زلزله در کشور، آمار  قابل توجهی است که لزوم  فعالیت و حرکت در این راستا را می طلبد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، با اشاره به این مطلب که انسان در بروز حوادث طبیعی نقشی ندارد ولی می توان با آموزش بسیاری از عوارض آن را در جامعه به حداقل رساند، ابراز داشت: در صورت وجود  آمادگی و اطلاعات لازم، قطعا تلفات کمتر  می شود.

وی، با یادآوری زلزله دلخراش شهرستان بم، بیان داشت: از زلزله بم درس های زیادی یاد گرفتیم و بعد از این اتفاق بود که در مراکز دانشگاهی به مدیریت حوادث طبیعی توجه ویژه ای شد  اما تا محقق شدن نتیجه مطلوب، فاصله زیاد است.
مکارم، با اشاره بر لزوم اعتقاد به بروز مخاطرات طبیعی و اختصاص منابع در این راستا، گفت: آموزش، آمادگی، واکنش و بازسازی از اصلی ترین اقدامات به منظور کاهش صدمات در بلایا هستند که در صورت عملکرد صحیح،  با کاهش صدمات و تلفات روبرو می شویم.
وی، با اشاره به وجود سه گسل در جنوب کرمان، اظهار کرد: در صورت عدم آموزش و آمادگی لازم با فعال شدن هر یک از این گسل ها، صدمات قابل توجهی متحمل می شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، اضافه کرد: برگزاری این سمینار از سوی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، سرآغاز یک کار بلند مدت است تا ضرورت آموزش و آمادگی را تسریع شود.

 

.
غلام علی حقیقت دبیر سمینار مدیریت در بلایا در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: بر اساس سند ۱۴۰۴ مأموریت سامانه مدیریت و کاهش خطر بلایا در نظام سلامت، هدف به حداقل رساندن پیامدهای سوء مخاطرات طبیعی و انسان ساخت در سطح جامعه است.
حقیقت اضافه کرد: طرح توسعه آموزش در وزارت بهداشت، علاوه بر طرح توسعه سلامت اجرا و دانشگاه های علوم پزشکی کشور به ۱۰ کلان منطقه تقسیم شده است.

دبیر سمینار مدیریت سلامت در بلایا، در ادامه با اشاره به این مطلب که در بحث آموزش، ۲ مأموریت ویژه به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت محول شده، ابراز داشت: یکی از مأموریت های دانشگاه علوم پزشکی بررسی عقربه گزیدگی و دیگری مدیریت سلامت در بلایا است.
وی، اظهار کرد: این سمینار با حضور دانشگاه های علوم پزشکی کرمان، جیرفت، زاهدان، زابل، ایرانشهر، بم، رفسنجان و سیرجان و معاونان بهداشتی، درمان، مدیر حوادث و فوریت های پزشکی ( کلان منطقه ۸)، رؤسای بیمارستان‌ها، شبکه ها دبیرانeoc، اساتید و رؤسای دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در حال برگزاری است.
حقیقت ادامه داد: معاون آموزش، پژوهش و فن آوری جمعیت هلال احمر کشور، مدیر گروه مدیریت سلامت در بلایا دانشگاه علوم پزشکی تهران، مسئولان و اساتید از مرکز مدیریت بیماری ها، دپارتمان سلامت و کاهش خطر بلایا ، بهبود تغذیه، رئیس پدافند غیرعامل و معاون آموزشی اورژانس کشور از سخنرانان و اساتید این سمینار هستند.
شایان ذکر است؛ این سمینار در ۲ نوبت اول و دوم اسفند سال جاری و چهارم و پنجم اردیبهشت سال۱۳۹۸ در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار می شود.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان بیانیه گام دوم انقلاب اصفهان سرلشگر باقری حضرت ام البنین سلام الله علیها مقام معظم رهبری حضرت عباس اردبیل شهرستان آران و بیدگل دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۶۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، علی محمدیان در مراسم تجلیل از فعالان عرصه سلامت در اردبیل اظهار کرد: هفته سلامت امسال با شعار سلامت خانواده محور توسعه جامعه برگزار می‌شود تا به این موضوع در نظام خانواده و اجتماع بها داده شود.
وی خاطرنشان کرد: ۷۵ طرح عناصر موثر در حوزه سلامت مربوط به سایر بخش‌های خارج از دانشگاه علوم پزشکی است و ضرورت دارد در آگاهی بخشی به عموم مردم و ارتقای سلامت اقدامات و حرکت‌های موثری را شاهد باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه نیروی انسانی اصلی‌ترین رکن توسعه است توجه به سلامت این نیروی انسانی با اهمیت به نظر می‌رسد و باید جلوی تولید بیماری‌های غیرواگیر که در جامعه آسیب‌هایی را به همراه دارد به حداقل برسد.
محمدیان از چاقی، مصرف بی‌رویه غذا‌های فست فودی، مصرف دخانیات و بیماری‌های زمینه‌ای به عنوان عامل تهدیدکننده سلامت مردم جامعه یاد کرد و گفت: باید آگاهی مردم را در این حوزه ارتقا داده و به افزایش مولفه‌های سلامت و توجه به آن کمک کرد.
وی افزود: طرح غربالگری سلامت گروه‌های مختلف جامعه به ویژه گروه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال مورد توجه است که سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار نفر در استان تحت غربالگری سلامت اعم از فشار خون و دیابت قرار گرفتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: همزمان با هفته سلامت شاهد افتتاح پایگاه جامع سلامت در شهر اردبیل و اهدای ۱۱ دستگاه خودرو و آمبولانس به مراکز بهداشتی و درمانی استان هستیم که ۲۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
محمدیان ادامه داد: در شهرک مخابرات اردبیل پایگاه سلامت افتتاح و بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم این شهرک از خدمات حوزه بهداشت و درمان بهره‌مند شدند.

دیگر خبرها

  • علوم پزشکی قم۴۰۰میلیاردتومان طلب دارد/کمبودهزار نیرو درحوزه سلامت
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان
  • قدر دانی از خیرین سلامت در کرمان
  • طرح سلامت شهری در استان اصفهان اجرایی می‌شود