Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@15:59:06 GMT

واردات و ترخیص کالا

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۶۳۳۴

برای اینکه شرایط ترخیص برای شما به صورت به درستی پیش برود باید از یک ترخیص کار استفاده کنید در این بخش می خواهیم به طور مختصر به این نکته اشاره کنیم که یک ترخیص کار خوب در ابتدا مسیر را به چه صورتی دنبال می کند.

وقتی کالا وارد گمرک می شود باید شرایط برای ترخیص آن به درستی فراهم شود، به این ترتیب یک ترخیص کار خوب در ابتدای امر به فکر تهیه مدارک لازم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای ترخیص یک کالا در هر حجم و میزان باید مدارکی دال بر مشخصات کالا فراهم شود از طرفی نیز باید یک سری مدارک از سوی صاحب کالا نیز موجود باشد به این ترتیب یک ترخیص کار خوب باید بداند که چه مدارکی برای واردات و ترخیص کالا نیاز است.

در نظر داشته باشید که برای واردات و ترخیص کالا باید برنامه ریزی صحیحی صورت بگیرد. به این ترتیب افرادی که قصد دارند در این زمینه فعالیت داشته باشند باید اطلاعات خود را افزایش دهند. بهترین گزینه واردات و ترخیص کالا خوب و استاندارد استفاده از یک نماینده و ترخیص کار حرفه ای است.

روش های واردات و ترخیص کالا

به هرحال شما به عنوان یک وارد کننده کالا باید یا خود به دنبال واردات و ترخیص کالا باشید و یا از نماینده قانونی استفاده کنید بنابراین به طور کلی دو روش پیش روی شما است. در روش اول که خودتان اقدام می کنید باید به صورت کامل شرایط و قوانین واردات و ترخیص کالا مسلط باشید یک اشتباه کوچک و عدم رعایت موازین سبب می شود که کالای وارد شده توقیف شود.

افرادی که به صادرات و واردات کالا به عنوان یک شغل نگاه می کنند قطعاً ریسک نکرده و به سراغ یک ترخیص کار گمرک خوب و لایق می روند.

واردات و ترخیص کالا توسط ترخیص کار طبق برنامه ریزی صورت می گیرد، در وهله اول اظهار نامه تنظیم می شود. سپس باید اظهار نامه ارزیابی شده و وارد رایانه مرکزی شود در نهایت در صورت صحیح بودن محاسبات ثبت اظهار نامه صورت می گیرد و شماره ثبت اعلام می شود.

سپس بخش کنترل گمرکی آغاز می شود این بخش بسیار مهم است و اگر اقلام وارد شده بهداشتی و آرایشی و از این دست باشد قطعاً نیاز به اخذ یک مجوز از وزارت بهداشت است.

در این بخش باید نماینده صاحب کالا بتواند بازرس را متقاعد کند که محصول وارد شده دارای کیفیت و ارزش بهداشتی است و این موضوع قطعاً از عهده صاحب کالا بر نمی آید. اگر تمایل دارید که اطلاعات بیشتری را در زمینه ترخیص کالا بدانید می تواند به مقاله ای با نام واردات و ترخیص کالا مراجعه کنید.

از چه کشورهایی می توان به راحتی کالا ترخیص کرد؟

ترخیص کالا در گرجستان

ترخیص کالا در دبی

ترخیص کالا در گرجستان

گمرک گرجستان شامل سرزمین اصلی این کشور و آبهای داخلی و فضای آن می باشد. توافق های دوجانبه و قراردادهای چند جانبه گرجستان با سایر کشور ها در حالی که با قانون اساسی گرجستان مغایرت نداشته باشند به قوانین گمرکی این کشور ارجحیت دارند. لازم به ذکر است تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی دارای حقوق برابر برای صادرات و واردات به این کشور می باشند.

پیش نیاز های ترخیص کالا در کشور گرجستان:

برای اینکه بتوانید ترخیص کالا در کشور گرجستان را به صورت حرفه ای و استاندارد پیش ببرید در ابتدا باید پیش نیاز های لازم را رعایت کنید.

به طور کلی روند ترخیص کالا در گرجستان کمی متفاوت است.

در این کشور در ابتدا باید اقلام به سه دسته مجاز، مشروط و ممنوع تقسیم شوند.

اقلامی که در دسته ممنوعه قرار می گیرند به هیچ عنوان در روند ترخیص کالا در گرجستان جایگاهی ندارند

و باید قبل از آغاز ترخیص کالا در گرجستان کنار گذاشته شوند

بنابراین بهتر است که خریدار در ابتدای امر لیستی از اقلام ممنوعه را داشته باشد تا متضرر نشود.

سپس نوبت به اقلام مشروط است و باید بررسی شود که برای هر قلم جنس شرط های لازم به چه صورتی است. اینطور که مشخص شده است اگر فردی بخواهد کالاهای مشروط را وارد بازار کند باید مجوزهای لازم را اخذ کند. در مسیر ترخیص کالا در گرجستان اقلام مجاز هیچ مشکلی ندارند. برای اطلاعات بیشتر در زمینه ترخیص کالا از گرجستان می توانید به مقاله ای با نام ترخیص کالا در گرجستان مراجعه کنید.

ترخیص کالا از دبی

افرادی که می خواهید در مسیر ترخیص کالا در دبی به کسب و کار بپردازند.باید بدانند که قوانین ترخیص کالا در دبی به صورت دوره ای تغییر می کند. و باید سعی کنند همیشه از جدیدترین قوانین استفاده کنند. در بررسی های اخیر متوجه شدیم که ترخیص کالا در دبی باید به صورت مرحله ای پیش برود.

مدارک ترخیص کالا در دبی:

فرآیند ترخیص کالا در دبی نسبتاً پیچیده است و اگر اطلاعات لازم در این زمینه کامل نباشد مشکلات زیادی صورت می گیرد. اگر محموله ای در راه دارید بهترین است که در ابتدا مراحل ترخیص کالا در دبی را به طور دقیق بررسی کنید.

مدارک و اسناد  برای ترخیص کالا در دبی

مهم ترین مدارک لازم جهت ترخیص کالا در دبی

اظهارنامه واردات

قبض انبارداری

کارت بازرگانی و تصویر آن

بارنامه

ترخیصیه

گواهی مبدأ

فاکتور و یا سیاهه خرید

و همینطور پروفرما است.

در نظر داشته باشید که مجوزهای لازم برای اقلام نیز از دسته مدارک مهم ترخیص کالا در دبی محسوب می شود. بر ای اینکه اطلاعات بیشتری را دریافت کنید و از پروسه کام ترخیص از دبی آگاه شوید می توانید به مقاله ای با نام ترخیص کالا در دبی مراجعه کنید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دبی گرجستان واردات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۶۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق؛ برخورد‌ها تشدید خواهد شد

حمیدرضا دهقانی‌نیا با اشاره به اینکه ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ برای کنترل سبد ارزی کشور اعمال شد، گفت: در صورتی که بیش اظهاری در واردات آیفون‌های ۱۳ رخ داده باشد مصداق قاچاق خواهد بود و در صورت شناسایی پرونده تشکیل می‌شود.

به گزارش تسنیم، وی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات انجام شده برای برخورد با کالا‌های محرز قاچاق از جمله آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ گفت: با توجه به تغییرات ساختاری که در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به وجود آمده و آیین‌نامه اجرایی ذکر شده در قانون نیز عملیاتی شده است، شاهد هستیم که اقدام مقابله با کالای قاچاق و اقدامات مربوط به پیشگیری در قالب یک معاونت برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: معاونت پیشگیری برنامه مدونی را برای برخورد با این موارد درخواست کرده است. با توجه به این مسئله در ابتدای سال ۱۴۰۳ شاهد تشدید برخورد با کالا‌های محرز قاچاق هستیم.

هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق؛ برخورد‌ها تشدید خواهد شد

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص عرضه آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ گفت: این کالا‌ها محرز قاچاق است. به این معنا که این کالا‌ها به هر نوع و شکلی که باشد قاچاق محسوب می‌شود و در سطح عرضه نباید ارائه شود. برنامه برخورد با کالا‌های قاچاق از همین ابتدای سال اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: این هشدار را به عرضه کنندگان این کالای قاچاق می‌دهیم که به شدت با عرضه‌کننده، توزیع‌کننده و انبارکننده کالای قاچاق برخورد خواهد کرد. امیدوار هستیم بتوانید در گلوگاه عرضه و انبارش عرضه کنندگان گوشی تلفن همراه آیفون ۱۴ و ۱۵ را با خطر بسیار بالا مواجه کنیم؛ بنابراین به منظور تشدید برخورد با این کالای محرز قاچاق به زودی عملیاتی آغاز خواهد شد.

پیش از این نیز عملیاتی برای برخورد بالا آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ به عنوان کالای محرز قاچاق وجود داشت، اما نتایج آن قابل قبول نبود. در حال حاضر و با وجود تغییراتی که انجام شده امیدوار هستیم نتایج مناسب‌تری را حاصل کنیم. انتظار ما از دستگاه‌هایی مانند سازمان تنظیم مقررات رادیویی این است که براساس مصوبات هر چه سریعتر ارتقا‌های نرم افزاری را عملیاتی کنند.

دهقانی‌نیا در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات برخی افراد از جمله رئیس انجمن واردکنندگان تلفن همراه که گفته بود عده‌ای با دریافت پول مدعی هستند می‌توانند سامانه رو دور بزنند و تلفن‌های همراه قاچاق بعد از مدت زمان قانونی خدمات ارتباطی دریافت خواهد کرد، گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ذیل وزارت ارتباطات، مسئول کارگروه فنی است. جلسه‌ای در این خصوص در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برگزار شد و پاسخ‌هایی را در این زمینه ارائه کردند.

همچنین طبق جلساتی که در بهمن و اسفند سال گذشته با محوریت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد، توافقاتی انجام گرفت. امیدوار هستیم هر چه سریعتر سازمان تنظیم مقررات این توافقات را عملیاتی کند. شاید برای برهه‌ای از زمان تلفن‌های همراه قاچاق بتوانند از خدمات ارتباطات رادیویی استفاده کنند امادر صورتی توافقات انجام شده اجرایی شود این امکان نیز از بین خواهد رفت. اپراتور‌هایی که بر نحوی به گوشی‌های ۱۴ و ۱۵ خدمات می‌دهند، در حال خدمات دادن به گوشی قاچاق هستند.

وی با اشاره به اینکه مجوز فعالیت اپراتور‌های تلفن همراه توسط وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات صادر می‌شود، گفت:قاعدتاً اپراتور‌های می‌دانند که در حال خدمات به تلفن‌های همراه قاچاق هستند چرا که IMEI‌ها احصا شده است. در کمیته‌های فنی که ما داریم، تعداد قابل توجهی از فهرست‌ها ارائه شده است بنابراین مکلف هستند که اجازه استفاده یک کالای قاچاق از بستر ارتباطات بی‌سیم کشور را ندهند.

سخنگوی ستادمبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به سوالی در مورد علت ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ در سال‌های اخیر و ارتباط آن با کنترل واردات ارزی آیفون‌ها و نتایج این سیاست گفت: اینگونه نبوده است که بگوییم به واسطه واردات آیفون ۱۳ حتی در قالب رفرش و ریپک سقف ارزی واردات آیفون مجدداً به سقف یک میلیارد دلاری سال‌های پیش از ممنوعیت واردات رسیده باشد. در حوزه تلفن همراهی صحبت می‌کنیم که مشخص است که چه تعداد کالا و به چه طریقی وارد کشور شده است. رقم واردات آن به نسبت سال‌های گذشته کمتر بوده است؛ بنابراین اگر سیاستی اتخاذ شده که بتوانیم براساس آن سبد ارزی خودمان را به نحوی در حاکمیت برخورد کنیم که بیشتر مردم از تخصیص ارز بهره‌مند شوند، به این هدف رسیدیم؛ بنابراین این محدودیت براین اساس شکل گرفت که چرا باید حاکمیت ۳۰ درصد سبد ارزی واردات تلفن همراه خود را به یک درصد جامعه تخصیص دهد که از کالای لوکس ساخته شده توسط آمریکا استفاده می‌کنند. کشوری که در منازعات بین‌المللی در برابر ما بیشترین سهم را دارد. قاعدتاً در جنگ اقتصادی که ما درگیر آن هستیم این کار منطقی نیست.

وی تاکید کرد: این سیاست موثر بوده است و حجم تخصیص یافته به تلفن همراه آمریکایی کمتر شده است. در مقابل حجم بیشتری ارز، به کالا‌هایی تعلق گرفته است که بیشتر مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد.

براساس آمار گمرک ایران به در تاریخ ۵ فروردین ماه ۱۴۰۳، واردات تلفن همراه در سال ۱۴۰۲، از منظر تجاری نزدیک به ۱۴ میلیون و ۲۲۲ هزار دستگاه بوده است و از نظر مسافری نیز ۴۶۶ هزار و ۲۷۴ دستگاه وارد کشور شده است. مجموع واردات تلفن‌های همراه وارداتی برابر با ۱۴ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۵۸۰ دستگاه است. ارز دلاری این واردات برابر ۳ میلیارد و ۲۰۲ میلیون دلار بوده است.

با توجه به آمار بروزرسانی واردات گمرک در ۱۵ فروردین ماه سال گذشته، اولین رتبه واردات به ذرت دامی با ۳.۸ میلیارد دلار ارزش بوده است. دومین رتبه مربوط به تلفن‌ها هوشمند با سهم ۲.۹ میلیارد دلاری از واردات کشور است؛ بنابراین اینکه بیاییم بگوییم ارز باید به کالای اقتصادی تعلق بگیرد و تلفن همراه جزو آن نیست، چندان گذاره صحیحی نیست.

باید توجه داشت که این آمار نتیجه اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با قاچاق است چرا که کالایی که در گذشته ۹۵ درصد آن قاچاق بود، امروز در رتبه دوم واردات رسمی کشور قرار دارد. این موضوع از نظر برخورد با قاچاق عایدی بزرگی به حساب می‌آید.

دهقانی‌نیا در خصوص ورود آیفون‌های رفرش و ریپک ۱۳ و مدل‌های قدیمی‌تر آیفون براساس رویه وارداتی واردات از محل صادرات خود با قیمت کالای نو گفت: براساس قانون مبارزه با قاچاق، تشریفات باید به نحوی طی شود که کلیه کالا‌های ورودی از جمله تلفن همراه مسافری، حقوق ورودی را پرداخت کنند. این اشکال که نرخ‌های سامانه ارزش‌گذاری گمرک (TSC) به روزرسانی نشده‌اند یا بروزرسانی آن‌ها با تاخیر انجام می‌شود نیز مربوط به گمرک است و این دوستان باید در این خصوص توضیح دهند.

اینکه در سیاست ارزی نیز به نوعی تصمیم‌گیری شده که این دسته از کالا‌ها با ارز حاصل از صادرات وارد کشور شوند نیز مربوط به همان حوزه است و با قاچاق ارتباطی ندارد. اما در بحث قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب بهمن سال ۱۴۰۰، کم‌اظهاری و بیش اظهاری به عنوان مصداق قاچاق در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: در صورتی که در داده‌کاوی‌ها این موضوع محرز شود تشکیل پرونده صورت می‌گیرد و این امکان برای ستاد محیا است تا از طریق دادستانی به موضوع ورود کند.

دیگر خبرها

  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق؛ برخورد‌ها تشدید خواهد شد
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه
  • واردات نامرئی خودرو
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • مقاومت مدیران وزارت جهاد برای جلوگیری از تخلف در واردات ذرت