Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:01:56 GMT

25 اولویت نشر کتاب در مرکز تحقیقات سیاست علمی مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۶۴۰۰

25 اولویت نشر کتاب در مرکز تحقیقات سیاست علمی مشخص شد

تهران- ایرنا- شورای نشر مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور 25 اولویت موضوعات انتشار کتاب برای سال 98 را در این مرکز منتشر کرد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه دانشگاه ایرنا، شورای نشر مرکز تحقیقات علمی کشور با هدف انتشار کتاب های معتبر علمی برای استفاده محققان و دانشجویان، فراخوان اولویت ‌های انتشار کتاب در سال 1398 را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فراخوان از تمامی اساتید و اندیشمندان فعال در اولویت های معرفی شده دعوت می کند تا کتاب هایی که مراحل تالیف، گردآوری یا ترجمه آنها تمام شده است را به شورای نشر مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور ارائه دهند تا در صورت تائید در شورای نشر مرکز در فرآیند داوری قرار گیرد.
بر اساس این فراخوان 25 فهرست برخی از اولویت های محتوایی مورد نیاز جامعه دانشگاهی و مراکز علمی و پژوهشی جهت ارائه کتاب شامل تئوری های اقتصاد و سیر تحول فناوری و نوآوری، مدیریت مالی توسعه فناوری و نوآوری (تأمین مالی)، بازاریابی فناورانه و الگوهای توسعه بازار در حوزه فناوری، اخلاق علم، فناوری و نوآوری، حقوق قراردادهای انتقال فناوری، حقوق و مدیریت دارایی های فکری، نوآوری مسئولانه، هوشمندی و پیش بینی آینده فناوری و الگوهای آینده پژوهی سیاست های فناوری و نوآوری است.
همچنین، ارزیابی فناوری، ارزیابی و سنجش شاخص های علم، فناوری و نوآوری، مدیریت استراتژیک فناوری و نوآوری، سیاست ها و روش های انتقال و همکاری های فناوری، یادگیری فناوری، تجاری سازی فناوری، مدیریت تحقیق و توسعه، کارآفرینی فناورانه، مدیریت مراکز علمی و فناوری، ساختارهای نهادی و طراحی ابزارهای سیاست علم و فناوری، جامعه شناسی علم و فناوری، الگوها و سیاست های ارتباط علم و جامعه، الگوها و سیاست های ترویج علم، فناوری و نوآوری، مبانی مدیریت فناوری، الگوهای حکمرانی آموزش عالی و زیست بوم های های نوآوری و کارآفرینی از دیگر اولویت های موضوعی کتاب در شورای نشر مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور به شمار می رود.
با توجه به سیاست های مصوب شورای نشر مرکز، در هر سال هر عضو هیات علمی خارج از مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور (یا اندیشمند برجسته دارنده کتاب در حوزه مرتبط) می توانند در یک کتاب منتشر شده در مرکز (به عنوان یکی از اعضاء تیم نگارش کتاب) مشارکت داشته باشد.
مطابق برنامه ریزی صورت گرفته فرآیند داوری کتاب های ارسالی به گونه ای است که حداکثر در مدت 3 ماه پس از تحویل کتاب به شورای نشر وضعیت انتشار کتاب تعیین تکلیف خواهد شد.

**9283**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي سياست علمي مركز تحقيقات سياست علمي كشور 25 اولويت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۶۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های در دست اقدام شورای فرهنگی چیست؟

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تقویت دانش بنیان‌ها، به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور، استفاده از دیپلماسی علمی، اصلاح آیین نامه ارتقای هیئت علمی، پیگیری تدوین سند در خصوص هوش مصنوعی و فناوری‌های کوانتومی از دیگر موارد در دست پیگیری این شوراست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در سفر یک روزه به استان زنجان سفر کرد. نخستین برنامه وی حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان بود.

وی در این جلسه اظهار کرد: شورای فرهنگی عمومی یک قرارگاه فرهنگی بوده و ضمانت اجرای مصوبات آن، اقتدار شورا و پیگیری مطالبات است؛ در قرارگاه شورای فرهنگ عمومی مسئله‌شناسی انجام می‌گیرد و بعد از آن فرآیندهای لازم برای حل آن طبق چارچوب‌های تعیین شده انجام می‌شود.

 نشست با رؤسای حوزه علمیه، رؤسا و هیات رئیسه دانشگاه‌ها، اساتید و نخبگان دانشگاهی زنجان، نشست صمیمی با فعالان جبهه مردمی و فرهنگی انقلاب اسلامی استان زنجان و نهایتاً  نشست با فعالان تربیتی استان زنجان از دیگر برنامه‌های خسروپناه در زنجان بود.

خسروپناه در نشست با شماری از استادان دانشگاه و حوزه و نخبگان استان زنجان، مطرح کرد: قانون جهش تولید دانش‌بنیان،‌ فرصت مطلوبی برای فعالیت‌های علمی است و باید دانشگاه‌ها از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌ها و عمکرد این شورا اشاره کرد و افزود: 86 درصد مراکز آموزش عالی در کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: توسعه آموزش عالی و نیروی انسانی و تدوین اسنادی از قبیل نقشه جامع علمی کشور، سند هوا فضا، سند فناوری های نانو، ‌ سند زیست فناوری، سند علوم شناختی، سند فناوری‌های صنایع فرهنگی نرم، سند طب سنتی، سند سلول‌های بنیادین، صندوق توسعه علم و فناوری و جایزه علمی المصطفی از جمله اقدامات مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی در چند سال گذشته است.

خسروپناه به لزوم ارتباط بین المللی در حوزه علم و جدی گرفتن آن تاکید کرد و گفت: تقویت دانش بنیان‌ها، به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور، استفاده از دیپلماسی علمی، اصلاح آیین نامه ارتقای هیات علمی، پیگیری تدوین سند در خصوص هوش مصنوعی و فناوری‌های کوانتومی از دیگر موارد در دست تدوین و پیگیری شورای انقلاب فرهنگی است.

وی از تشکیل اتاق وضعیت علم و فرهنگ در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: البته در کنار کارهای مهم انجام شده، ضعف‌هایی هم وجود دارد و باید با کمک هم کاستی ها را رفع کنیم.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • مشخص شدن دلیل کیفیت پایین نان خوزستان
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید
  • ارائه آخرین دستاورد‌های علمی در زمینه تولید گندم
  • برنامه‌های در دست اقدام شورای فرهنگی چیست؟
  • راه‌اندازی ۳ مرکز مشترک توسعه فناوری در حوزه مواد و ساخت پیشرفته
  • توسعه فناوری‌های حوزه صنایع معدنی با حمایت از پژوهشگران 
  • ابلاغ اولویت‌های پژوهش و فناوری چهار سال آینده شورای عالی عتف
  • حمایت شهرداری مشهد از نوآوری و خلاقیت شرکت‌های دانش‌ بنیان