Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی عصر امروز چهارشنبه مجلس پیشنهاد حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان را با 104 رای موافق، 52 رای مخالف، 5 رای ممتنع از 194 نماینده حاضر تصویب کردند.

با تصویب این پیشنهاد، کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه از جمله دستگاه ها و شرکت های مستلزم ذکر یا تصریح نام مانند شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پخش و پالایش فراورده های نفتی، ایدرو، ایمیدرو مکلفند کلیه حساب های ریالی خود (در آمدی و هزینه ای) را صرفا از طریق خزانه داری کل کشور و نزد بانک مرکزی به صورت کاملا شفاف افتتاح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماده 29 شامل، قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات و دانشگاهها، شرکتهای دولتی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانکها و مؤسسات اعتباری دولتی، شرکتهای بیمه دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی (در مواردی که آن بنیادها و نهادها از بودجه کل کشور استفاده می‌نمایند)، مؤسسات عمومی، بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان قانون اساسی، بنیادها و مؤسساتی که زیر نظر ولی‌فقیه اداره می‌شوند و همچنین دستگاهها و واحدهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، اعم از اینکه قانون خاص خود را داشته و یا از قوانین و مقررات عام تبعیت نمایند نظیر وزارت جهاد کشاورزی، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و شرکتهای تابعه آنها، ستاد اجرائی و قرارگاههای سازندگی و اشخاص حقوقی است.

همچنین بر اساس این ماده، دستگاه های یاد شده موظفند کلیه دریافت ها و پرداخت های خود را فقط از طریق حسابهای افتتاح شده نزد بانک مرکزی انجام دهند.

نگهداری هرگونه حساب توسط دستگاه های مذکور در بانکی غیر از بانک مرکزی در حکم تصرف در اموال عمومی است. نهاد های عمومی غیر دولتی در رابطه با آن بخش از منابع خود که از محل منابع عمومی یا کمک های مردمی تامین می گردد، مشمول حکم این تبصره هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی جلسه علنی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراول ۵۰۰ هزار تومانی چاپ شده است؟

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با اعلام این خبر اظهار داشت: روابط عمومی ‎بانک مرکزی در همین باره مجددا از اصحاب رسانه درخواست می‌کند ضمن دقت‌نظر در انتشار مطالب، اخبار موثق، رسمی و صحیح را از این مرجع دریافت و منتشر کنند و از اعلام و انتشار اخبار حساس مربوط به حوزه پولی و بانکی به نقل از منابع و مراجع ناشناس و غیررسمی در فضای مجازی به شدت خودداری کنند.

صبح امروز برخی رسانه‌های غیررسمی مدعی انتشار ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی توسط بانک مرکزی شده بودند.

کد خبر 845485 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • واکنش بانک مرکزی؛ چاپ ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی واقعیت دارد؟
  • ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • تراول ۵۰۰ هزار تومانی چاپ شده است؟
  • چاپ ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی واقعیت دارد؟
  • چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • کدام دستگاه‌ها در سفر دولت به سمنان میزخدمت دارند؟
  • از الزام به "مرده‌شویی" تا "ساخت آهنگ"/ مجازات تکمیلی و جایگزین حبس هم باید باضابطه باشد
  • چگونه موبایل جایگزین کارت‌های بانکی می شود؟ | جزئیات اجرایی شدن طرح کهربا در۶ بانک