Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@05:42:34 GMT

پنو، رقیب ایرانی سرسخت برندهای پوشاک اروپایی و ترک

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۶۴۸۳

پنو، رقیب ایرانی سرسخت برندهای پوشاک اروپایی و ترک

برند ایرانی پنو (PENO)، برای رقابت با رقبای خارجی موجود در بازار پوشاک ایران، وارد بازار شده و امید است نوید آغاز موفقیت برای دیگر برندهای داخلی در مواجهه با دنیای خرده‌فروشی مدرن باشد. ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸ بازار نظرات - اخبار بازار -

شاید تا چند سال پیش با هجوم سرسختانه برندهای ترک به ایران و دیگر برندهای عمومی اروپایی، کمتر کسی فکر می‌کرد که دیگر تولید ایرانی توان ایستادگی در برابر تنوع و پیچیدگی قیمت‌گذاری‌های آنها را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حضور فراگیر آنها در کنار اتفاق‌های خوب، موجب سرخوردگی برندهای داخلی که خود را آماده این تقابل نمی‌دیدند شده بود، اما اکنون شاید حضور یک بازیگر جدید در این بازار پر زرق و برق، امیدی بزرگ را برای تمامی فعالان این صنعت و مشتری ایرانی ایجاد کند.

هشت ماه پیش (تیرماه 1397)، جرقه‌های خلق این برند جدید که ابعادی بسیار بزرگ‌تر از آنچه در ایران تاکنون به عنوان فروشگاه یک برند در نظر گرفته شده بود ایجاد شد. نام این برند براساس مشاهده‌ای از یک روستای کوچک به نام پنوانتخاب شد،روستایی در استان گلستان، منطقه گالیکش، در گذشته استان گلستان منطقه‌ای بسیار ناب جهت کاشت پنبه به شمار می‌رفت، تا آنجا که به پنبه نام طلای سپید را اطلاق می‌کردند.

صدرا شریعتمداری، طراح و ایده‌پرداز برند پوشاک پنو در خصوص ضرورت‌های حضور برندهای بازار انبوه در بازار ایران گفت: «حضور برندهای به اصطلاح Mass Market در بازارهای اشباع نشده‌ای همچون بازار مصرفی ایران می‌تواند برای صنعت تولید پوشاک همچون تیغی دو لبه عمل کند، از سمتی برنده و از بین‌برنده همانند زمانی که برندهای خارجی دست چندم ترک و اروپا بدون رعایت قوانین وارد ایران شدند و کسب‌وکار ایرانی کارخانه‌های تولیدی را به مخاطره انداختند و نهایت مواجهه‌ی ایران با خروج هنگفت ارز از ایران آن هم برای چیزی که ایران خود در اعصار مختلف سردمدار آن بوده است، از جهتی دیگر نیز ورود برندهای Mass Market موجب تغییری هویت مدار در نوع کسب‌وکار ایرانی شد و شاید احساس این خطر مورد نیاز برای تولید کننده ایرانی بود که بدون دانش می‌توان به راحتی حتی در ایران موقعیت‌های بزرگ را از دست داد.»

برند پنو اکنون در مواجهه با رقبای خارجی خود مسیری سخت را پیش روی دارد، مسیری که خود را برای آن ماه‌ها است که آماده ساخته است. فضای خرده فروشی بالای 1500 متر مربع با بیش از 40 هزار کالای تماما ساخت ایران و مطابق مد روز جامعه و جهان با تمرکز 70 درصدی بر محصولات بانوان.

این نخستین حضور پنو در بازار ایران است که شاید در آینده نوید تحولی بزرگ را در این صنعت در پی داشته باشد و پنو همراه با دیگر برندهای ایرانی، افتخاری برای این سرزمین شود آن هم با استانداردی بسیار بالا.

سرمایه‌گذاریاین بخش توسط بخش خصوصی و توسط مجید بیگلری ایده پرداز این برند و راه اندازی آن توسط صدرالدین (صدرا) شریعتمداری صورت گرفت، جلال بیگلری نیز مدیرعامل این مجموعه است؛تیمی چالاک و خلاق که در آینده پنو را به تفکر و پلت‌فرمی کارآمد مبدل خواهند کرد.

نخستین حضور این برند در هشتمین جشنواره ملی مد و لباس در تهران در جایگاه، در ویترین ملی بود که نمایشی قدرتمند از تولیدات ایرانی را به تماشای مراجعانگذاشت. حضور برند ایرانی در این حد و اندازه نویدی خوش آهنگ برای تولید ملی خواهد داد که می‌توان از ایرانیان توقعی فراتر از مرزها داشت و جایگزین برندهای خارجی در ایران میسر است.

از نکات برجسته دیگر این برند تلفیق معماری و صنعت و دیگر رشته‌های مرتبط هنری از قبیل موسیقی، هنرهای تجسمی با آن است، در پنو می‌توان با هنر مواجه شد نه صنعت. دکوراسیون داخلی این برند توسط علی ماهی‌صفت با الهام از دوچرخه برای فصل اول آن خلق شده است.

اکنون روز شمار افتتاح نخستین شعبه این برند در روزهای واپسین سال در فروشگاه آن است. پنو، عید امسال میزبان علاقه‌مندان خود در منطقه سرسبز مازندران، بعد از شهر چالوس، شهر هچیرود خواهد بود.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت این شرکت به آدرس  penoland.ir  مراجعه کنند.

منبع: اخبا ر رسمی

انتهای پیام/

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط تسنیم تأیید و یا رد نمی شود.

R1234/P/S1407/CT12 واژه های کاربردی مرتبط رپورتاژ آگهی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رپورتاژ آگهی رپورتاژ آگهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۶۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

به گزارش خبرآنلاین، چند سالی است که از مطرح شدن موضوع تولید گوشی ایرانی می‌گذرد و پیش از آن تنها یک شرکت به‌عنوان تولیدکننده محدود گوشی شناخته می‌شد؛ تولیدکننده‌ای که البته به‌زعم برخی از کارشناسان این حوزه، بیش‌تر مونتاژ کننده قطعات وارداتی گوشی بوده تا این‌ که بخواهند صفر تا صد گوشی را در داخل کشور تولید کند.

به نقل از ایسنا، درباره مزیت تولید گوشی داخلی گفته شده که با تولید گوشی باکیفیت ایرانی با قیمت مناسب، به قدرت خرید مردم، تحول دیجیتال و اشتغال کمک خواهد شد. اگرچه ویژگی‌ها و خدماتی که برای گوشی داخلی در نظر گرفته شده، هنوز اعلام نشده اما استفاده از سیستم عامل بومی ظاهرا یکی از این ویژگی‌ها است.

اگرچه تولید گوشی ایرانی مورد توجه دولت‌های گذشته قرار دارد اما دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای نسبت به این موضوع نشان داده چراکه همزمان با آغاز به کار این دولت، وزیر ارتباطات درباره برنامه برای تولید موبایل ایرانی اعلام کرد که ظرفیت‌های خوبی برای تولید موبایل در کشور وجود دارد اما باید بازار آن در کشور ایجاد شود و مردم به این موبایل ها اطمینان کنند.

بر این اساس اعلام شد که در ابتدا ممکن است نواقصی وجود داشته باشد که باید به این مسئله توجه کرد، همچنین در ساخت گوشی‌های ایرانی از ظرفیت جوانان که سبب اشتغال‌زایی می‌شود، استفاده خواهد شد؛ علاوه بر آن در مردم و جامعه خود باوری ایجاد می‌کند و نسبت به گوشی‌های خارجی ارزان‌تر است.

در نهایت پس از طرح اولیه تابستان سال گذشته - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام- اعلام کرد تولید گوشی تلفن همراه یکی از پروژه‌های است که از دولت گذشته آغاز شده، ۱۳ شرکت خصوصی برای احداث خط تولید خود در این منطقه به آنها مراجعه کردند که از این تعداد دو مجموعه به بهره‌برداری رسیده‌اند و پیش‌بینی آنها این است که تا پایان سال ۱۴۰۲ حداقل یک میلیون گوشی تولید شود که یک سوم آن گوشی هوشمند و باقی به صورت دکمه‌ای خواهد بود.

طبق گفته وزیر ارتباطات، حوزه تبدیل موبایل حوزه مشترک وزارت ارتباطات و وزارت صمت است که مسئولیت اصلی آن برعهده وزارت صمت بوده بنابراین برنامه‌ریزی مشترکی انجام و کمک می‌شود به شرکت‌هایی که می‌توانند گوشی تولید کنند و زیرساخت‌های لازم را در اختیارشان قرار می‌گیرد.

موضوعی که وی در اظهارات اخیر خود در یکی از رسانه‌ها به آن اشاره کرد و گفت: از شرکت‌های مختلف در منطقه ویژه اقتصادی پیام حمایت کردیم و با واگذاری زمین و تسهیلات، زیرساختی را فراهم کردیم تا مقدمات برای تولید گوشی فراهم شود.

او تأکید کرد که در این حوزه ظرفیت خوبی وجود دارد و جوانان ما از جوانان دیگر کشورها کمتر نیستند و اگر مردم و مسئولان به محصول ایرانی اعتماد کنند، می‌توانیم هم نیاز خودمان را برطرف کنیم و هم به سمت صادرات گام برداریم.

زارع‌پور با بیان اینکه بازار گوشی همراه بازار بسیار بزرگی است، یادآور شد که اکنون سالیانه بیش از سه میلیارد دلار صرف واردات ۱۰ تا ۱۴ میلیون دستگاه گوشی می‌شود اما این امکان برای ما وجود دارد که بتوانیم تولیداتی در این بخش داشته باشیم.

وزیر ارتباطات تأکید کرد: البته لازم است که این تولیدات در فضای رقابتی انجام شود تا محصول بهتر و متناسب با سلیقه مردم تولید و عرضه شود. اگر برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه انجام شود حتماً می‌توانیم با گوشی‌های خارجی نیز رقابت کنیم البته هنوز در ابتدای راه هستیم.

البته حمایت دولت فقط به موارد گفته شده محدود نمی شود و در بخش دوم لایحه بودجه امسال دولت ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از تولید گوشی‌های هوشمند داخلی در نظر گرفته است.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897010

دیگر خبرها

  • لیگ ملت‌ها: اعلام لیست رقیب نوظهور ایران
  • آشنایی کامل با موتور گیرلس + نکات تکمیلی
  • شور زندگی در جمعه بازار همدان
  • ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟
  • سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است
  • تیم ملی افغانستان را با ایران اشتباه نگیرید | بازیکنان لیگ برتری در ترکیب رقیب تیم ملی
  • پرسپولیس برترین برند ورزشی ایران است
  • عکسی از مهدی هاشمی و منتقد سرسخت پدرش در یک مراسم /وزیر احمدی نژاد هم آمد
  • امامی: حدود ۵/۵ درصد از مصرف فرهنگی خانواده ایرانی، پوشاک است
  • معرفی بهترین برند‌های پاوربانک