Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- نخستین رویداد استارت‌آپ ویکند سلامت روان الکترونیک ویژه دانشجویان منطقه یک دانشگاه تهران با هدف تقویت زیست‌بوم کارآفرینی در حوزه کسب‌وکارهای الکترونیکی دانشگاه تهران با حضور 128 ایده‌پرداز گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، نخستین رویداد استارت‌آپ ویکند سلامت روان الکترونیک ویژه دانشجویان منطقه یک دانشگاه تهران با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت دانشجویی دانشگاه تهران از یکم تا سوم اسفندماه با هدف تقویت قصد، انگیزه و خودباوری کارآفرینانه در بین دانشجویان و جوانان صاحب ایده و جویای کسب و کار در حوزه سلامت روان الکترونیک تدارک یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این رویداد فناورانه، عصر امروز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان وزارت علوم، دانشجویان و استادان دانشگاه تهران و علاقه‌مندان این حوزه در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران آغاز به کار کرد.
استارتاپ ویکند (Startup Weekend) یک رویداد آموزشی - تجربی (Experiential Education) در سراسر دنیاست که در سه روز متوالی انتهای هفته برگزار می‌شود. در این برنامه شرکت‌کنندگان پر انگیزه‌ای شامل برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا طی 54 ساعت ایده‌هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند.
مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه نخستین رویداد استارت‌آپ ویکند سلامت روان الکترونیک ویژه دانشجویان منطقه یک دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایرنا، مباحث فناوری‌های نوین در حوزه سلامت روان دانشجویان را برای این وزارتخانه بسیار مهم و اساسی دانست.
منصوره السادات صادقی افزود: پرداختن به سلامت روان دانشجویان، زمان و مکان نمی‌شناسد و همواره از سیاست‌های حمایتی دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم بوده است.
وی با اشاره به ورود فناوری‌های نوین و فراگیر شدن فضای مجازی در دنیای امروز تاکید کرد: ما باید بتوانیم با برگزاری چنین برنامه‌هایی ضمن استفاده از ایده‌های دانشجویان خلاق در ایجاد یک جریان پویا و سیال، اقدامات موثری را در بالا بردن سطح خدمات روان دانشجویان داشته باشیم و کیفیت خدمات خود را افزایش دهیم.
خبر در حال تکمیل است
علمی ** 1836 ** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي استارت آپ ويكند سلامت روان الكترونيك پارك علم و فناوري دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۶۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه پزشکی در دوران گذار از مدرن به پزشکی شخصی‌سازی است

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: در عصر حاضر از آنچه که به پزشکی مدرن تعبیر می‌شود، به سمت نوعی از پزشکی که اصطلاحا پزشکی شخصی‌سازی شده یا پزشکی دقیق نامیده می‌شود، پیش می‌رویم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، شقایق حق‌جو جوانمرد در حاشیه برگزاری پنجمین کنگره بین المللی قلب کاسپین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جهان امروز متاثر از حوزه‌های مختلف فناوری مانند هوش مصنوعی و رباتیک است، بیان کرد: در حوزه سلامت نیز این فناوری‌ها در حال ورود کردن هستند و حوزه پزشکی مدرن را به سمت پزشکی شخصی‌سازی شده یا پزشکی دقیق پیش می‌برند.

وی افزود: بر خلاف پزشکی فعلی که بر اساس آمار و احتمالات است، در پزشکی شخصی‌سازی شده این استنباط جود دارد که هر بیماری یک موجود منحصر به فرد است و بر اساس بک‌گراند ژنتیکی و تمام محیطی که تجربه کرده برای او تصمیمات خاصی گرفته می‌شود؛ هرچند که کشور ما هنوز با چنین افقی فاصله دارد، اما به نظر می‌رسد که مسیرهای دنیا به این سمت و سو پیش می‌رود و من دوست دارم که دانشجویان پزشکی ما این را بدانند و از هم اکنون راجع به آن فکر کنند.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: برخی از پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که مثلاً ظرف یک چشم انداز 20 ساله ممکن است آن چیزی که پزشکی مدرن نامیده می‌شود مانند طب سنتی ما بشود و پزشکی شخصی‌سازی شده جای آن را بگیرد.

حق جو جوانمرد تصریح کرد: حوزه‌های مختلف فناوری مانند هوش مصنوعی و رباتیک و... قطعاً یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی را که تحت تاثیر قرار می‌دهد عرصه سلامت خواهد بود و دستیاران هوشمندی که این روزها در حال طراحی و معرفی هستند ممکن است بخشی از وظایف پزشکان را بر عهده بگیرند، لذا فرزندان عزیز ما باید با این تغییرات آشنا شوند و خود را برای آن آماده کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ ایران با ۱۸۰۰ شرکت‌کننده آغاز به‌کار می‌کند
  • گشایش نخستین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در گهرو
  • ساختار مراکز مشاوره دانشگاه‌ها تغییر کرد
  • ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد
  • تحقق «جهش تولید» با همکاری تولیدکنندگان و صنایع میسر می‌شود
  • حوزه پزشکی در دوران گذار از مدرن به پزشکی شخصی‌سازی است
  • برگزاری ایده‌بازار حوزه ژنتیک در دانشگاه شهید بهشتی/مهلت ارسال ایده‌ها
  • میزان تاثیرات منفی اینستاگرام بر سلامت روان افراد
  • حضور ۶۸ گروه دانشگاهی کشور در رتبه‌بندی کیو اس ۲۰۲۴
  • حمایت از ایده‌های استارت‌آپی در مرکز خلاقیت و نوآوری سازمان بسیج علمی