Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - نماینده استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: بیانیه گام دوم رهبری چراغ راه و منشوری برای حرکت آینده انقلاب است؛ در این بیانیه گذشته انقلاب توسط ایشان مورد کنکاش قرار گرفته و برنامه های آینده نیز تبیین شده است.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 24 بهمن ماه جاری در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در چهل سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در 7 سرفصل اساسی بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایشان در این بیانیه ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، خواستار توجه آنان به این موضوع شدند.
در بخشی از بیانیه حضرت آیت الله خامنه ای آمده است: جوانان باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت دهند، از تجربه‌ها و عبرتهای گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ اسلامی بسازند.
آیت الله جواد مجتهد شبستری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در این ارتباط اظهار داشت: بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب به تشریح دستاوردهای پس از انقلاب و آنچه که تا کنون انجام شده است و نیز به گام هایی که باید برداشته شود، پرداخته است.
وی با بیان این که این بیانیه چراغ راه و منشوری برای حرکت آینده انقلاب است، یادآور شد: در این بیانیه ضمن این که گذشته انقلاب توسط رهبر معظم مورد کنکاش قرار گرفته، با برشماری دستاوردهای عظیم انقلاب، برنامه های آینده نیز در آن تبیین شده است.
نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: این بیانیه با ادبیات فاخر و ارشمند، خواننده آن را سر ذوق می آورد تا عبارات درون آن را مطالعه کند.
مجتهد شبستری درباره توصیه های رهبر انقلاب به جوانان در این بیانیه اظهار داشت: در صدر این مباحث نگاه خوشبینانه به آینده وجود دارد، اگر ما امیدواری نداشته باشیم و خوشبین به آینده نباشیم نمی توانیم به هیچ کدام از این توصیه ها عمل کنیم و نتیجه بگیریم.
وی ادامه داد: بنابراین اولین نکته برای عمل به سرفصل ها و توصیه های آن خوشبینی نسبت به آینده است، چرا که بدون خوشبینی به آینده نمی توان هیچ اقدام و حرکتی انجام داد.
نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان تاکید کرد: رهبر انقلاب با این بیانیه به کالبد جامعه امید و روحیه دمیدند و پس از گذشت چهل سال درخت انقلاب بار دیگر آبیاری شد. البته رهبر انقلاب در تمام فرمایشات خود نگاه امیدوارانه ای به آینده دارند و تلاش می کنند امید را به جامعه تزریق کنند.
مجتهد شبستری با اشاره به توصیه های رهبر انقلاب در این بیانیه، گفت: ما باید بتوانیم در مسیر علمی حرکت کرده و سیر علمی که پس از پیروزی انقلاب و به برکت آن در ساحت های مختلف علمی ایجاد کرده ایم را ادامه دهیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم؛ اگرچه پیشرفت امروز کشور در عرصه علمی را نمی توان با قبل از انقلاب مقایسه کرد.
مدرس حوزه علمیه قم یادآور شد: کشور ما برای رسیدن به قله های علم و دانش مسیر طولانی را باید طی کند بنابراین توجه به علم و دانش، معنویت و اخلاق و رشد آن در جامعه با توجه توصیه رهبر انقلاب می تواند عامل ترقی و تعالی در سیر ارزش های دینی باشد.
مجتهد شبستری به مسئله اقتصاد بعنوان یکی از توصیه های رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم پرداخت و گفت: ایشان به موضوع اقتصاد توجه ویژه ای دارند، زیرا کشوری می تواند قوی باشد و زیر بار سلطه دیگران نرود که اقتصاد آن قوی باشد.
وی راه حل رسیدن به اقتصاد با ثبات را اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: می توانیم با تکیه بر اقتصاد مقاومتی در عرصه های جهانی نیز قدرتمند باقی بمانیم.
نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان در ادامه به شعار استقلال و آزادی نیز اشاره کرد و گفت: این شعاری نهادی و اصلی در انقلاب بود و اگر انقلاب بخواهد همچنان پایدار بماند و تکامل داشته باشد باید به این نکته توجه کرد.
سیام**9314**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بيانيه گام دوم رهبر انقلاب مجتهد شبستري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۶۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، علی محدثی نژاد گفت: به مناسبت عید سعیدفطر تعداد سه نفر از محکومان تعزیرات حکومتی استان با عنایت رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) مورد عفو و بخشودگی قرار گرفتند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی افزود: متعاقب بررسی اولیه درخواست عفو محکومان در هیات عفو استانی و ارسال آن به سازمان متبوع، مراتب به کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه منعکس و در نهایت با موافقت رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) مجازات تعداد سه نفر از محکومان مورد عفو و بخشودگی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • پیام قابل‌تامل عضو دفتر رهبری درباره جنجال حجاب | تصویر
  • ماجرای شادی پس از گل جنجالی اسماعیلی‌فر؛ حرکت منشوری یا نشان دادن لایک؟
  • عکس| واکنش مدیر روابط عمومی سپاهان به حرکت منشوری دانیال اسماعیلی فر
  • حرکت منشوری دانیال اسماعیلی فر پس از گلزنی به نفت آبادان + فیلم
  • توئیت عضو دفتر رهبر انقلاب، درباره کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری
  • تذکر مهم دفتر رهبری به برخی مسئولان بخاطر کارهای بی قاعده در حوزه حجاب
  • عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات
  • فرمانده کل ارتش: جز حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب، کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود/ در راستای بیانیه گام دوم وظیفه‌ ارتش این است که هم منتظر باشد، هم مستحق ظهور؛ یعنی ارتشی که آرمانش نابودی رژیم صهیونیستی و فروکشیدن استکبار از اریکه‌ قدرت
  • ماجرای تعریف رهبر انقلاب از همسرشان در حضور یک پزشک | هدیه ای که پس داده شد
  • توصیف رهبر انقلاب درباره همسرشان /رهبری گفتند این عبای گران را بدهم و به جایش ۳ عبا بگیرم ناراحت می‌شوی؟