Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه « خدمت و رافت» شعار خادمیاران رضوی است، گفت: امروز با تشکیل کانون‌های خادمیاری گستره عظیمی از خدمت به نام امام رضا(ع) شکل گرفته است. ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ‌امروز با حضور ویدئو کنفرانسی تولیت آستان قدس رضوی 2 هزار کانون خادمیاری آستان قدس رضوی در استان‌ها به صورت همزمان و با رمز « یا علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح خادمیاری با هدف توسعه خدمت و ترویج مبانی فکری و سیره عملی حضرت رضا (ع) و بهره‌مندی زائران و مجاوران آن حضرت به ویژه مستمندان از فرصت زیارت و رفع استضعاف و توانمندسازی آنان قرار  داده شده است و کسانی که در این طرح مشارکت دارند، با عنوان خادمیار شناخته می‌شوند. 

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در مراسم آغاز فعالیت این کانون‌ها اظهار داشت: در این دنیا بسیاری مدعی خدمت و خدمتگزاری هستند اما در این خدمت‌ها تفاوت وجود دارد، برخی از خدمات برپایه نگاه مادی و منفعت‌طلبی است گاهی خدمت بر پایه نگاه انسان‌مدارانه است ولی گاهی خدمت از نوعی قدسیت برخوردار است که خدمت به نام امام رضا(ع) بر این مبنا است. 

وی با اشاره به خدمت مخلصانه خادمیاران در کسوت‌ها و حرفه‌های مختلف گفت: خادمان در دفاتر استانی آستان قدس در حوزه‌های مختلف سلامت، کارهای فرهنگی، قرآنی و محرومیت‌زدایی و کارهای اثرگذار در حوزه بانوان فعالیت خود را آغاز کرده و این خدمت به نام امام رضا(ع) به میلیون‌ها نفر رسیده است. 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه فیض قدسی امام رضا(ع) بر همه بشریت سایه انداخته است، افزود: دل‌های متوجه این مرقد مطهر با هر امکانی در خدمت حضرت هستند و اگر امروز تبسمی بر لبان دختربچه یتیم می‌نشیند، اگر خانه محرومی سرپا می‌شود به دلیل فعالیت این خادمان است که گره‌گشایی می‌کنند. 

بیش از 3هزار نفر برای خادمیاری رضوی در خراسان جنوبی ثبت‌نام کردندخراسان‌رضوی|فعالیت 150 کانون خادمیاری آستان قدس در گناباد؛ زمینه خادمیاری برای همه مهیاستبیش از 3500 نفر برای خادمیاری رضوی در خراسان جنوبی ثبت نام کردند

رئیسی با بیان اینکه امروز گستره عظیمی از خدمت به نام امام رضا(ع) شکل گرفته است، بیان کرد: در این نوع خدمت خادم نیز ارتقا پیدا می‌کند و ارزش این خدمت به دلیل وجود قدسی حضرت رضا(ع) است. اگر کسی می‌خواهد بلندآوازه شود باید در دنیا خود و فعالیتش را به یک وجود قدسی مرتبط کند که مورد تائید حضرت حق باشد. 

وی با بیان اینکه شعار خادمیاران خدمت و رافت است، عنوان کرد: رافت بین مدیران و مردم، رافت برای همه روابط اجتماعی و رافت برای همه طبقه‌ها تا این لایه‌های ارتباطی در جامعه منشا دلدادگی به حضرت رضا (ع) شود و جلوه رحماء بینهم باشد. 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به آغاز فعالیت 2 هزار کانون خادمیاری در کل کشور تصریح کرد: این کانون‌ها با تخصص‌های مختلف حرکت اجتماعی منسجم است که آهنگ خدمت به نام امام رضا(ع) را می‌نوازد و بزرگترین کمک برای مدیران است چراکه این افراد را امام رضا در کنار هم قرار داده است. 

رئیسی با ابراز امیدواری بر اینکه این کانون‌ها در جای جای کشور موثر باشند، گفت: فعالیت کانون‌ها در عرصه‌های مختلف پزشکی و سلامت، فرهنگی، مسائل اجتماعی، رفع آسیب‌های اجتماعی و دیگر امور برنامه‌ریزی شده و از بهترین متخصصان و صاحب‌نظران هر عرصه استفاده شده است. 

وی با بیان اینکه فعالیت کانون خادمیاران با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط برای گره‌گشایی از محرومیت‌ها است، تصریح کرد: به عنوان یک طلبه همه مسئولان و دستگاه‌ها را دعوت می‌کنم تا با حرکت منسجم کانون‌ خادمیاران گام‌های موثری برای رفع محرومیت برداشته شود. 

به گزارش تسنیم از 2 هزار کانون خادمیاری که امروز به صورت همزمان کار خود را آغاز کردند، 250 کانون متعلق به استان فارس است. 

انتهای پیام/ش

 

R41382/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) پخش آهنگ معین با مجوز صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی
  • همکاری های دوجانبه کانونهای خدمت رضوی استان و سازمان جهادکشاورزی استان یزد
  • شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود
  • خدمت به خاندان اهل بیت علیهما السلام عزت آفرین است
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • رافت: نیمکت پرسپولیس از استقلال قویتر است
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • (ویدئو) پخش آهنگ معین با مجوز صداوسیما