Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج به انتشار خبری با عنوان حذف اساتید غیرهمفکر در این دانشگاه واکنش نشان داد و گفت: این ادعا غیر واقعی است. ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، در روزهای اخیر خبری با عنوان « اقدام دانشگاه آزاد یاسوج برای حذف اساتید غیرهمفکر؛ بردن آبروی اساتید در فصای مجازی“ در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها دست به دست شد که رئیس دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد به این موضوع واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم تجلیل از بنیان‌گذار دانشگاه آزاد اردبیل برگزار می‌شود‌رونمایی از 40 اثر در حوزه مطالعات انقلاب‌اسلامی توسط دانشگاه آزادکنگره 6500 شهید استان کرمان| اختتامیه جشنواره هنر ادبیات و پژوهش دینی در دانشگاه آزاد برگزار می‌شود

کرم جانی‌پور افزود: رد صلاحیت اساتید غیر همفکر مدیریت، ادعای غیر واقعی بوده و بهترین شاهد و مثال بر رد این ادعا تدریس چندین استاد حق التدریس غیر همفکر در رشته‌های مختلف در ترم جدید است.

وی با اشاره به اینکه کارگروه بررسی صلاحیت عمومی مدرسان حق التدریس براساس بخشنامه سراسری است، عنوان کرد: این موضوع تنها ویژه استان کهگیلویه وبویراحمد نیست ضمن اینکه فلسفه بررسی صلاحیت عمومی تعیین اولویت بندی صلاحیت مدرسان بوده و واژه رد صلاحیت ملحوظ نظر این دانشگاه نبوده است.

جانی‌پور ابراز کرد:  این کارگروه شامل اعضاء هیئت علمی نمی‌شود چون اساتید هیئت علمی در بدو استخدام از طریق فراخوان جذب تایید صلاحیت شده‌اند و رشته حقوق با برخورداری از اساتید هیئت علمی فاضل و واجد تمام صلاحیت‌های لازم به تدریس و پرورش دانشجویان این رشته مشغول هستند.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل کارگروه بررسی صلاحیت‌های عمومی بهبود و افزایش کیفیت سطح مدرسان بوده و همه باید بپذیریم دانشجوی هزاره سوم با وجود این همه منابع کسب اطلاعات از جمله فضای مجازی نمی‌تواند شاگرد استاد یا استادان باشد که معلومات آن همتراز یا پایین تر باشد.

جانی‌پور تصریح کرد: برگزاری چندین جلسه مصاحبه عمومی در رابطه با وضعیت معلومات عمومی حکایت از مسائلی دارد که با توجه به حفظ آبروی افراد انتشار عمومی آن با هیچ معیار اخلاقی و حقوقی سازگار نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با بیان اینکه در این دانشگاه از جمله در رشته حقوق هیچ درس و سرفصلی توسط استاد غیرمرتبط تدریس نمی‌شود، خاطرنشان کرد: رشته حقوق از جمله رشته‌های علمی و با کیفیت این دانشگاه بوده که وجود چندین استاد با مرتبه علمی استادیار وبالاتر و موفقیت دانشجویان این دانشگاه در مقاطع مختلف و دانشگاه‌های دیگر بخشی از مفاد مورد ادعا است.

جانی‌پور افزود: با توجه به کاهش سالانه دانشجویان (تقلیل از 12 هزار به 4هزار نفر) طبیعی است که برخی از مدرسان حق التدریس از ادامه تدریس باز می‌مانند و انتشار متن محرمانه در هیچ گروه واتساپ و تلگرام مصداق خارجی ندارد و تنها برای خود افراد ارسال شد.

وی گفت: در تمام رشته‌های تحصیلی این دانشگاه از جمله رشته حقوق تدریس در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تماماً از اساتید دکتری با مرتبه علمی استادیار و بالاتر صورت می‌گیرد و ادعای استفاده از اساتید فوق لیسانس در این مقطع واقعیت ندارد.

انتهای پیام/ن

R41452/P/S6,69/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۶۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد اسلامی همدان در دیدار غلامرضا خاکساری رئیس این دانشگاه و کیوان الوندی مدیرکل صداوسیمای مرکز این استان برای هرگونه همکاری و ترسیم نقشه راه به‌منظور پیشبرد اهداف مشترک این دو مجموعه به امضا رسید.

توسعه استان همدان با همکاری مشترک دانشگاه و صداوسیما

غلامرضا خاکساری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان در این دیدار به بیان دغدغه‌ها، ظرفیت‌های همکاری و راهکار‌های بهره‌مندی دوجانبه از مزیت توسعه تعاملات صداوسیما و دانشگاه آزاد اسلامی پرداختن و با اشاره بر ظرفیت علمی و فرهنگی بی‌بدیل این دانشگاه در زمینه‌های مختلف اظهار کرد: همکاری مشترک و تشکیل اتاق فکر دانشگاه و صداوسیما می‌تواند در راستای توسعه استان مؤثر واقع شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های ارزنده صداوسیما در پوشش اخبار و فعالیت‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، آمادگی این نهاد را برای همکاری‌های بیشتر و استفاده از تخصص دانشگاهیان در غنی‌سازی محتوایی برنامه‌های صداوسیما اعلام کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان با اشاره بر حضور اعضای هیئت علمی در رشته‌های متنوع و مقاطع تحصیلی مختلف در واحد‌های دانشگاهی استان همدان عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان دانشگاه اجتماعی و مسئله محور با وجود ۱۱ واحد و مرکز در شهرستان‌های استان به‌عنوان شبکه گسترده علمی و فرهنگی می‌تواند در تأمین محتوا و جهت‌دهی صحیح علمی و فرهنگی برنامه‌های صداوسیمای مرکز استان یاری‌رسان این نهاد مردمی باشد.

خاکساری با بیان رویداد‌های پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در ماه‌های آتی عنوان کرد: میزبانی از مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته در رده‌های سنی و مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور از رخداد‌های پیش روی این دانشگاه در چند روز آینده است.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت‌ماه دانشگاه آزاد اسلامی همدان میزبان رویداد صدراست، مطرح کرد: این رویداد با تأکید بر توسعه اشتغال و راهبرد‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی و اهداف مندرج در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد مبنی بر توسعه فعالیت‌های فناورانه با رویکرد کارآفرینی در زیست‌بوم‌های محلی و منطقه‌ای، ایجاد ارتباط مستقیم بین دانشجویان و اعضای هیئت علمی، جامعه و صنعت برگزار خواهد شد.امیدوارم رسانه ملی در راستای شعار سال همگام با دانشگاه در این رویداد حضور داشته باشد.

ارتقای سواد علمی جامعه با همکاری دانشگاه آزاد همدان و صدا و سیما

مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان نیز با تأکید بر آموزش محور بودن برخی از برنامه‌ها در امر اطلاع‌رسانی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همدان و حوزه‌های پیام این مرکز می‌توانند با تعامل و همکاری برنامه‌ریزی‌شده از ظرفیت علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی همدیگر استفاده کنند و نقش قابل توجهی در افزایش آگاهی مردم و ارتقای سواد علمی جامعه داشته باشند.

کیوان الوندی با استقبال از انتقال تجربه و تخصص دانشگاهیان در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی اضافه کرد: استفاده از دانش و تخصص استادان دانشگاه اصل است و تلاش خواهیم کرد برنامه‌ریزان و برنامه‌سازان در راستای تقویت نگاه علمی به مسائل مختلف جامعه در برنامه‌ها به شکل هدفمند و بهترین شکل از این ظرفیت استفاده کنند.

وی بیان کرد: در این تفاهم‌نامه تلاش خواهیم کرد با برقراری ارتباط منظم و سازمان‌یافته میان دانشگاه و صداوسیما و بهره‌گیری از توانمندی‌های رسانه‌ای و علمی و پژوهشی و استفاده از ظرفیت‌های موجود طرفین در راستای تحقق اهداف مشترک، تقویت و توسعه همکاری‌های فی‌مابین قدم برداریم.

مدیرکل صداوسیما مرکز همدان ادامه داد: این تفاهم‌نامه با هدف دسترسی و به‌کارگیری دانش فنی و فناوری روز در اجرای طرح‌های پژوهشی، مطالعاتی، توسعه‌ای، کاربردی، مشاوره‌ای، آموزشی، ورزشی و فرهنگی در موضوعات مرتبط با نیاز‌های صداوسیما و دانشگاه به‌منظور دستیابی به دانش و فناوری‌های مورد نیاز و حمایت از تولیدات رسانه‌ای درباره ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه و پوشش رسانه‌ای نشست‌های علمی و تخصصی دانشگاه در موضوعات مهمی مانند بیانیه گام دوم انقلاب، تمدن سازی اسلامی، سبک زندگی اسلامی- ایرانی، فرزندآوری، هویت بخشی، عدالت‌گستری و معرفی نخبگان، کارآفرینان، پژوهشگران، دانشجویان و استادان برجسته، کانون‌های دانشجویی و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه به جامعه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اساتید دانشگاه‌های جهان صهیونیست‌ها را تحریم کنند/ رونمایی از وبگاه تحریم علمی اسراییل
  • کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه تیرماه 1403 در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار می‌شود
  • جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • شنبه آخرین مهلت ثبت نام برای امریه سربازی دانشگاه تهران
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • نشست شورای مسکن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • اقتصاد به‌صورت واقعی به مردم واگذار شود