Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:46:39 GMT

هوای تمام کلان‌شهرها پاک و قابل قبول است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۶۷۷۶

هوای تمام کلان‌شهرها پاک و قابل قبول است

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هوای تمام شهرهای پرجمعیت و صنعتی کشور در شرایط پاک و قابل قبول قرار دارد.

«شینا انصاری» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: هوای شهرهای رشت با شاخص ۱۸، گرگان ۲۴، تبریز ۳۲، زنجان ۳۵، کرمانشاه ۳۵، ایلام ٣۶، بیرجند ٣۶، شیراز ٣۶، یاسوج ٣٩، سنندج ۴۱، سمنان ۴۱، اصفهان ۴۲، کرج ۴۲، کرمان ۴۲ و زاهدان ۴۹ در شرایط پاک قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: همچنین شهرهای خرم‌آباد با شاخص ۵۱، همدان ۵۲، شهرکرد ۵۳، مشهد ۵۴، ارومیه ۵۵، اهواز ۵۵، یزد ۵۵، تهران ۶۱، بندرعباس ۶۹ و اراک ۸۲ در شرایط قابل قبول است.
انصاری درباره وضعیت کیفی هوای تهران در 24 ساعت گذشته گفت: آلاینده منو اکسید کربن با شاخص 25 در شرایط پاک، ازن 25 پاک، دی ‌اکسید نیتروژن 64 قابل قبول، دی‌اکسید گوگرد 13 پاک، ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون 44 پاک و ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون 61 قابل قبول قرار دارد.
روز گذشته نیز هوای تمام شهرهای بزرگ کشور، پاک و قابل قبول بود.
فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی نیز به خبرنگار علمی ایرنا گفت: امروز، اول اسفندماه، شمال شرق کشور بارش باران و برف دارد همچنین در شرق و جنوب شرق، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد را انتظار داریم و از اواخر وقت امشب این سامانه بارشی از سمت شرق خارج می شود.
وی افزود: فردا پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی نسبتا پایدار خواهیم داشت، بعدازظهر جمعه سامانه بارشی ضعیفی از سمت غرب کشور عبور می کند که موجب بارش باران پراکنده در مناطقی از غرب کشور می شود.
علمی 9014** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيط زيست هواي كلانشهرها هواي پاك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۶۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۱ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
  • حال هوای تهران خوب است
  • کیفیت هوای تهران در روز جاری
  • ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران
  • وضعیت کیفیت هوای تهران چگونه است؟
  • کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است