Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام-ایرنا- فرماندار دهلران بر ضرورت شکوفایی ظرفیت های روستایی در جهت اشتغال وجلوگیری از مهاجرت تاکید کرد.

به گزارش ایرنا،مجید عسگری روز چهارشنبه در جمع مردم روستاهای حاضرمیل،تم تم آب،گلسیری و شهرک وحدت در بخش مرکزی دهلران با اشاره به خدمات و اقدامات دولت در روستاها گفت: اولویت بندی مشکلات متناسب با منابع موجود نقش مهمی در پیشبرد امور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجید عسگری به اشتغال و دغدغه ها در این زمینه اشاره کرد و افزود: توجه به مشاغل خانگی و استفاده از ظرفیت های بومی در کنار تسهیلات دولت منجر به رونق اشتغال و درامد در روستاها می شود.
وی به ظرفیت روستاها در بحث اشتغال برای مردم اشاره و گفت: باید تلاش شود با شناسایی و شکوفایی این ظرفیت ها در بحث اشتغال روستائیان گام برداشت و در این مسیر روستاها را یاری کرد.
فرماندار دهلران تعامل و همکاری شوراها و مردم در اجرای پروژه ها را یادآورد شد و افزود: تعامل مسئولان محلی با مدیران همواره در جهت پیگیری ها و به ثمر رسیدن آنها موثر است .
وی اربعین را ظرفیتی مهمی برای شهرستان ذکر کرد و گفت: مرز چیلات ظرفیتی برای شهرستان و روستاهای مسیر است که باید از آن استفاده کرد و درکنار بعد معنوی از مزایای اقتصادی اربعین نیز بهره مند شد.
عسگری با اشاره به شرایط کنونی کشور و توطئه دشمنان در خصوص هدف قرار دادن وحدت در جامعه گفت:امروز لازمه پیروزی در جنگ اقتصادی وحدت و انسجام همه جانبه است و بدانید که دشمن در این عرصه نیز شکست می خورد و ما این گرنه را نیز با سربلندی پشت سر می گذاریم.
وی با اشاره به سوابق مردم دهلران در سنگر دفاع از انقلاب و ارزشها در طول 8 سال دفاع مقدس گفت:اقدامات خوبی در حوزه های عمران و آبادانی و اقتصادی انجام شده اما این مردم لایق خدمات بیشتر هستند و با همراهی مردم و دولت و استفاده از همه ظرفیت ها در این مسیر تسریع شود.
فرماندار دهلران گفت:ما فرصت و فضا و زیرساخت ها را فراهم می کنیم و در این مسیر با برنامه ریزی و هدفمند مسایل وموضوعات را متناسب با همه شرایط دنبال می کنیم.
عسگری افزود:با توجه به حجم کارها و اقدامات و پروژه های در دست اقدام آینده شهرستان روشن و افق آن رو به پیشرفت و توسعه بیش از پیش است.
وی در این دیدارها به اعتیاد و آسیب های ناشی از آن در جامعه نیز اشاره و افزود: خانواده ها باید مراقبت های بیشتر در جهت جلوگیری از این بلای خانمانسوز در خصوص فرزندان و تربیت آنها مد نظر داشته باشند.
در این دیدارها اعضای شواهای اسلامی و دهیاران روستاها نیز مسایل و مشکلات و راهکارهای خود را با فرماندار و مسئولان شهرستان در میان گذاشتند.
مسئولان شهرستان نیز به مسایل و مشکلات مردم پاسخ دادند.
7175/6034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي فرماندار دهلران ظرفيت روستايي مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز با انبوه ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها مواجه است

ایسنا/البرز معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی البرز اظهار کرد: استان‌ البرز به دلیل همجواری با تهران و خوش آب و هوا بودن، با تقاضای جمعیتی بیش از ظرفیت در روستاهای خود مواجه است.

امین کتابی نژادیان در گفت و گو با ایسنا گفت: استان البرز به استناد سرشماری سال۹۵، ۲۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که این از این تعداد ۲۵۰ روستا دارای قابلیت تهیه طرح هادی است که تاکنون ۲۴۷ روستا دارای طرح هادی شده و بر این اساس درصد برخورداری روستاهای استان از تهیه طرح هادی ۹۹ درصد است.

وی افزود: همچنین در سال جاری طرح هادی ۳۲ روستا از محل اعتبارات استانی با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در دست بازنگری است. در خصوص اجرای طرح هادی از بدو تشکیل استان تاکنون در ۲۱۱ روستا، در قالب ۶۱۹ پروژه اجرای طرح شده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح شامل اجرای آسفالت، پیاده‌روسازی، سنگ فرش، کانال‌های دفع آب‌های سطحی، احداث پارک و فضای سبز روستاهای استان بوده است. در مجموع ۲۱۱ پروژه اجرا شده و درصد برخورداری استان از اجرای طرح هادی حدود ۸۵ درصد بوده است.

معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن بیان کرد: در زمینه وضعیت تملک اراضی تاکنون نزدیک ۵۲۹ هکتار در ۴۶ روستای استان تملک اراضی داشته‌ایم و حدودا ۱۲۴۳ قطعه هم به مردم واگذار شده است. در مورد قیر رایگان سال گذشته، حدود ۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار قیر استان بوده که در قالب ۲۴۹۸ تن قیر سهمیه‌ای در ۳۶ روستای استان اجرای عملیات قیر پاشی و آسفالت صورت گرفته است.

کتابی درباره چالش‌های پیش روی طرح‌های روستایی استان گفت: در خصوص تهیه طرح‌ها با یکسری محدودیت‌ها و مشکلاتی مواجه هستیم مثل پاسخ به استعلامات که گاها توسط برخی از دستگاه‌ها با تاخیر انجام می‌شود. همچنین موضوع خواسته‌های مردم در برابر مقررات و دستورالعمل‌ها هم مطرح است. استان‌ البرز به دلیل همجواری با استان تهران و خوش آب و هوا بودن با تقاضا و جاذبه جمعیت بیش از ظرفیت و نیاز در روستاهای خود مواجه است.

وی ادامه داد: از طرفی با کمبود اراضی ملی مواجه هستیم و مردم هم در مناطق خوش آب و هوا خواهان مسکن یا زمین هستند. در حالی که این با قوانین بالادستی قابل اجابت نیست و تبعات خود را به دنبال داشته و قوانین هم به اعضای کمیته تصویب، اجازه این کار را نمی‌دهد. در واقع یکی از عمده مشکلات در استان تامین اراضی است.

معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن البرز یادآور شد: یکی از مشکلات طرح هادی موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز انبوه در استان است. چون این ساخت و سازها را نمی‌توانیم الحاق کنیم، از طرفی هم دولت نمی‌تواند به ساخت و سازهای غیر مجاز خدماتی بدهد.

کتابی ادامه داد: این مالکان متقاضی الحاق به محدوده هستند اما چون مرتکب تخلف هستند، باید یک پروسه قانونی را طی کنند و این پروسه چون هزینه بر و طولانی است، مالکان به دنبال آن نمی‌روند و نمی‌توانند به طرح الحاق شوند. این یکی از چالش‌هایی است که ما با مردم داریم. با وجود اتمام چند طرح هادی اما دو منطقه شهرک جهان ویلا و اعتماد الدوله به دلیل اینکه ساخت و ساز زیاد و بدون مجوز در این مناطق صورت گرفته، در حال توقف طرح هستند.

وی در خصوص اولویت توسعه معابر روستایی گفت: در روستاها و معابر اصلی، معابری که کاربری عمومی دارند، معابری که در آن مسجد و مدرسه قرار دارد و نیز ورودی و خروجی روستاها از اولویت بنیاد در توسعه معابر روستایی است. همچنین اولویت با مناطقی است که معیشت و جاذبه روستایی داشته و یا مثل اشتهارد و نظرآباد جزو مناطق محروم هستند، بنابراین باید اعتبارات طوری را توزیع کنیم که این روستاها و مردم آن بیشترین بهره را از این اقدامات ببرند.

کتابی درباره صدور اسناد روستایی گفت: بنیاد مسکن با همکاری اداره ثبت برای روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صدور سند می‌کند که تاکنون بالغ بر ۲۳ هزار جلد اسناد روستایی صادر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵۱ واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی شهرستان گناوه افتتاح شد
  • صفر تا صد ۳۵۰ واحد‌های مسکن روستایی توسط روستاییان ساخته می‌شود
  • شهرستان دشتی در بحث ساخت مسکن فراتر از تعهدات عمل کرده است
  • پیش بینی برداشت ۱۵ هزار تن کلزا در دهلران
  • افتتاح ۲ هزار واحد مسکن در روستاهای مازندران
  • کیفیت، خط قرمز بنیاد مسکن است/ مردم از فرصت تسهیلات مقاوم‌سازی استفاده کنند
  • همه فعالیت‌ها در خوی باید پیوست فرهنگی رسانه‌ای داشته باشد
  • ثبت مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • البرز با انبوه ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها مواجه است
  • افتتاح و بهره برداری از ۲۷۰ پروژه عمران روستایی در گلستان