Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا رضا اردکانیان، چهارشنبه در آیین کلنگ زنی این طرح بیان داشت: با اجرای این پروژه 15میلیون مترمکعب آب آشامیدنی، مصرف خانگی و همچنین صنایع موجود در شهرستان لامرد و مُهر تامین خواهد شد.
وی گفت: از این میزان آب، هشت و نیم میلیون مترمکعب آن متعلق به صنایع انرژی بر لامرد و مُهر با تضمین خرید از
سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، 2 و نیم ملیلون مترمکعب آب آشامیدنی با تضمین خرید از وزارت نیرو و چهار و نیم میلیون مترمکعب سهم سایر صنایع موجود در شهرستان های یاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر نیرو ادامه داد: این طرح یکی از 10پروژه نمک زدایی آب دریا (شیرین سازی) است که از سال 92 در دولت تدبیر و امید برنامه ریزی های آن انجام شد و مطابق برنامه زمانبندی شده، مرحله نخست این طرح ظرف مدت 2 سال به اتمام خواهد رسید.
اردکانیان با اشاره به اینکه مسیر آزاد راه لامرد - پارسیان در استان هرمزگان برای انتقال آب شیرین به منطقه لامرد انتخاب شده، افزود: انتقال آب شیرین به دشت لامرد شامل، حدود 70 کیلومتر مسیر خط انتقال با پنج ایستگاه پمپاژ است و همچنین هفت مخزن تعادلی برای انجام این کار پیش بینی شده است.
وزیر نیرو اضافه کرد: برای اجرای این طرح، کلنگ زنی با هدف راه اندازی تاسیسات نمک زدایی از آب دریا، مهرماه 97 در زمینی به مساحت 6 و نیم هکتار در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان در استان هرمزگان به زمین زده شد.
اردکانیان گفت: این پروژه نیز در سه مرحله احداث خواهد شد و ظرفیت تولید نمک زدایی یا آب شیرین کن آن در مرحله نخست، 50 هزار مترمکعب در روز است و از این طریق آب طرح های موجود در 2 منطقه ویژه پارسیان استان هرمزگان و لامرد فارس تامین خواهد شد.
وزیر نیرو اظهار داشت: همچنین در قالب اجرای این طرح، تولید روزانه 750 هزار متر مکعب آب در روز (معادل 273 میلیون متر مکعب در سال) پیش بینی شده است.
اردکانیان گفت: از دیگر طرح هایی که وزارت نیرو برای آینده در دستور کار دارد، تامین آب شهرک جدید 54 هزار نفری تابناک لامرد و سایر مناطق شهری و روستایی این شهرستان است.
وی بیان کرد: هم اینک وزارت نیرو 13پروژه بزرگ در بخش آب و فاضلاب و افزون بر 107 طرح در حوزه برق و انرژی با اعتباری بیش از 6هزار و 700 میلیارد تومان در استان فارس در دست اجرا دارد.
به گفته اردکانیان، به طور متوسط پیشرفت فیزیکی طرح های یاد شده افزون بر 51 درصد است.
شهرستان‌های لامرد و مُهر به ترتیب در فاصله 365 و 330 جنوب شیراز قرار دارند.
9873 /6118
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 آب و فاضلاب انرژی زمین شهری و روستایی وزارت نیرو 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۶۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدران و مادران شهدا در لامرد تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) جشن قدردانی از پدران و مادران شهدا همراه با ضیافت افطاری با همراهی امام جمعه، فرماندار، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لامرد و چند نفر از مسؤولین محلی در مصلی الغدیر شهر لامرد برگزار شد.

در این مراسم معنوی پس از اقامه نماز مغرب و عشا به پاس سال‌ها مجاهدت، استقامت و پایداری ازپدران و مادران شهدا تقدیر و تجلیل شد.

حجت الاسلام محمدجواد آزاد امام جمعه لامرد در این جلسه ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا اظهار داشت: امنیت کنونی کشورمان مدیون خون پاک شهدا است و هرچه داریم به برکت این شهدا بوده است.

وی با تأکید بر اینکه پیشرفت‌های امروز کشور به برکت خون شهدای عزیز است اظهار داشت: درخت تنومند جمهوری اسلامی به وسیله خون شهدا آبیاری می‌شود و پدران و مادران شهدا الگوهای مجاهد و استواری هستند و همه ما مدیون آنها هستیم.

حجت الاسلام آزاد افزود: نقش اصلی مادران و پدران شهدا در تربیت چنین فرزندانی نباید فراموش شود و این پدران و مادران شهدا بودند که با تربیت صحیح فرزندان، سبب شدند که جوانان شجاع کشورمان به جبهه‌ها بروند و مقابل دشمن ایستادگی کنند.

پس از صرف افطاری، احمد خضری فرماندار شهرستان لامرد در این آئین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گفت: همه ما مدیون خون پاک شهیدان هستیم و مسیر خط سرخ شهادت را باید ادامه دهیم.

وی گفت: یاد شهیدان باید همیشه در جامعه زنده نگه داشت و خانواده‌های معظم شهدا بویژه پدران و مادران به این ملت آبرو دادند و ما مسؤولین با تمام توان به دنبال مرتفع کردن گوشه‌ای از مشکلات این عزیزان هستیم.

در ادامه این مراسم هر یک از پدران و مادران شهدا به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند که فرماندار و رئیس بنیاد شهید به تک تک سوالات این عزیزان پاسخ دادند.

کد خبر 6062971

دیگر خبرها

  • شهادت ۴ نفر از نیرو‌های حزب‌الله توسط اسرائیل
  • کشته شدن ۴ نفر از نیرو‌های حزب‌الله توسط اسرائیل
  • فیفادی شیرین خارجی‌های لیگ برتر؛ درخشش سرخابی‌های ازبک‌ و تاریخ‌سازی یک پرسپولیسی
  • انجام ۳۳۰ عمل جراحی در بیمارستان‌های استان فارس در هشتمین روز نوروز
  • ذخیره‌سازی ۳۶۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری
  • لزوم خودداری از هرگونه فعالیت دریایی در خلیج فارس
  • خطر بیخ گوش ماست
  • وزش باد‌های شدید سبب مواج شدن خلیج فارس و دریای عمان، ۸ فروردین
  • پدران و مادران شهدا در لامرد تجلیل شدند
  • عقب‌ماندگی جذب ۵۰ درصدی اشتغال نیرو‌های بومی استان بوشهر جبران شود