Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- رییس دانشگاه تهران می گوید که این دانشگاه در جهان به عنوان نماد اموزش عالی ایران شناخته می شود و ارتقاء آن پیشرفت آموزش عالی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، محمود نیلی احمد ابادی عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست وهفتمین جشنواره دانشجوی نمونه و بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور افزود: بزرگترین سرمایه اجتماعی و علمی کشور در دانشگاه تهران متمرکز است و هیچ دانشگاهی به وسعت آن امکانات در بخش های مختلف ندارد ، دانشگاه تهران از نظر سابقه علمی و توانمندی های بالقوه و بالفعل بی نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حفظ این سرمایه وظیه اصلی خانواده دانشگاه تهران است چرا که در دنیا اموزش عالی ایران به این دانشگاه شناخته می شود.
نیلی احمد آبادی ادامه داد: کیفیت علمکرد دانشگاه تهران اگر بهتر شود به معنی افزایش کیفیت آموزش عالی کشور است. برای اینکه این اتفاق بیفتد بهرین ها را باید جذب دانشگاه تهران کنیم البته دانشگاه هم باید وظیفه خود را در اموزش و پژوهش انجام بدهد.
نیلی احمد ابادی اظهار کرد: المپیادهای علمی باعث می شود دانشگاه تهران در جذب بهترین ها موفق شود
وی با بیان اینکه برگزیده شدن دانشجویان دانشگاه تهران در المپیادهای علمی مایه مباهات است و در دانشگاه باعث نشاط و شعف می شود، گفت: دانشگاه تهران می خواهد نشان بدهد که به موضوع علم اموزی و توسعه علم به عنوان ارزش نگاه می کند و در این زمینه به دنبال نقش افرینی است.
وی ادامه داد: دانشگاه تهران از زمانی که تاسیس شده به عنوان الگو در کشور عمل کرده و باید علم را توسعه بدهد و برای اینکه این اتفاق بیفتد باید الگو سازی کند و تقدیر از برگزیدگان در مسیر این الگو و نماد سازی است
وی با تاکید بر این نکته که اگر داشگاه ها و مراکز علمی در الگو سازی نقش خود را ایفا نکنند جامعه تعادل خودش را از دست می دهد گفت: در این زمینه دانشگاه تهران به دلیل قدرت نفوذ خود وظیفه بیشتری بر عهده دارد.
رئیس دانشگاه تهران با ذکر این نکته که وارد شدن در رقابت ارزشمند است و کسانی که در این رقابت پیروز می شود ، ارزشمند هستند ، افزود: این رقابت ها منجر به افزایش اعتماد به نقش در دانشجویان می شود. در جوانی ما هر چقدر اعتماد به نفس را بیشتر کنیم قدم های موفقیت را محکم تر خواهیم برداشت.
وی گفت: دوران جوانی بزرگترین تصمیم و بیشترین تصیم های زندگی را می گیریم بنابراین این موفقیت ها در دورانی جوانی مهم است اما دوستانی که موفق شدند مغرور نشوند افت موفقیت غرور است.
**9487**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه تهران تقدير از دانشجويان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پنجاه و نهمین جلسه کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌های کشور، به ریاست حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،  بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و محمد رضا مخبر دزفولی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر اساس رأی اعضای کمیته، ، ولی اله خوش‌طینت به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل،  رضا رستمی به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه،  محمد چمکوری به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر،  رجب اکبر زاده به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان قم، آباد بهادری منفرد به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود، حسین دین‌محمدی به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان، منصور نیک‌پناه به‌عنوان رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان، یاسر اسماعیلیان به‌عنوان رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد، حامد سروش به‌عنوان رئیس مرکز آموزش عالی محلات و  محمد جواد محمودی به‌عنوان رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • تایید انتخاب 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • برگزاری آیین بزرگداشت عطار نیشابوری در مشهد