Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-04-19@18:31:25 GMT

حجت الاسلام سید سعید لواسانی کیست +عکس

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۶۹۹۷

حجت الاسلام سید سعید لواسانی کیست +عکس

حجت الاسلام و المسلمین سعید لواسانی در ششصد و بیست و ششمین جلسه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور مورخ ۷/۷/۹۳ با رأی اکثریت به امامت جمعه لواسان از توابع شمیرانات منصوب گردید.

زندگینامه و شرح حال ایشان بدین شرح است:

سید سعید لواسانی در سال ۱۳۴۰ در خانواده­ای روحانی متولد شد. دوران کودکی به معارف دین آشنا گردید و پیوسته در مسجد حضوری فعال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل موقعیت خانوادگی و فعالیتهای در مسجد با نام امام خمینی آشنا گردید. به دلیل عشق به معارف دینی در سال ۱۳۵۶ به سلسله­ مباحث استاد مطهری در کانون توحید که تحت عنوان شناخت ایراد می­شد، راه یافت.

در همان زمان بود که مرحوم حاج آقا مصطفی خمینی به مرگ مشکوکی از دنیا رفتند و استاد مطهری به این مناسبت، یک جلسه درس و سخنرانی را تعطیل کردند که موجب حساسیت ساواک گردید و اولین تظاهرات به طرفداری از نهضت امام بود که او شرکت کرد. از آن به بعد پیوسته در تظاهرات و فعالیتهای انقلابی شرکت کرد.

در سال ۱۳۵۶ به دلیل علاقه به حوزه رهسپار حوزه علمیه قم گردید، اما بعد از چندی وقتی ـ به واسطه مرحوم آیت الله سید محمدصادق لواسانی ـ به محضر مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی رسید، ایشان امر کردند که فعلاً به تهران برگردید.

زیرا در آنجا بیشتر به حضور امثال شما نیاز است. در تهران مرکز فعالیت انقلابی او مسجد اباعبدالله علیه السلام تهران پارس بود. تا اینکه انقلاب اسلامی پیروز گردید و نامبرده به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و در آن مرکز انقلاب در فعالیتهای مختلف شرکت کرد که مهمترین آنان مسئول کمیسیون تصفیه منطقه هفت سپاه، مسئول فرهنگی سپاه گیلان، مدیریت مطالعات اسلامی ستاد کل سپاه، جانشین دفتر فرماندهی سپاه بود. اما به دلیل علاقه به مباحث حوزوی با مشورت شهید حجۀ الاسلام و المسلمین محلاتی از سپاه بیرون آمد و مشغول دروس حوزوی شد.

در همین زمان ابتداء در مدرسه عالی شهید مطهری و سپس در قم ادامه تحصیل داد. به موازات آن دروس دانشگاهی را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فلسفه در دانشگاه­ تهران و علامه طباطبائی ادامه داد و پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی به مدت ۱۰ سال از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۴ راهی قم شد و در درس خارج فقه حضرات آیات حاج شیخ جوادی تبریزی و شبیری زنجانی و اصول حضرات آیات فاضل لنکرانی و شب­زنده­دار شرکت کرد. و در همین مدت در درس تفسیر حضرت آیۀ الله جوادی آملی و اسفار آیۀ الله ممدوحی و عرفان حجۀ الاسلام و المسلمین یزدان­پناه شرکت کرد. در سال ۸۴ به تهران بازگشت.

سوابق حجت الاسلام و المسلمین سعید لواسانی

از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۴ در دانشگاه آزاد اسلامی؛ ضمن اینکه سردبیر هفته ­نامه فرهنگ آفرینش بود، مدیرکل دفتر نشر و ترویج انقلاب اسلامی هم بود. در سال­های حضور در قم با نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه­ها به عنوان پژوهشگر حضوری فعال داشت و مقالات متعددی هم در نشریات مختلف منتشر کرد.

از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ افتخار خدمت به خانواده محترم شهدا و جانبازان و آزادگان را داشت و معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شد. در سال ۱۳۸۹ به معاونت امورطلاب و دانشجویی مدرسه عالی و دانشگاه شهید مطهری منصوب گردید که تاکنون هم ادامه دارد. با شروع به کار ستاد اجرایی نقشۀ جامع علمی کشور با این نهاد به عنوان مشاور علوم انسانی آن همکاری دارد. او عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و عضو هیات علمی پاره وقت مدرسه عالی شهید مطهری نیز می­باشد و به جز تدریس در این مراکز، از سال ۱۳۹۰ درس تفسیر قرآن کریم را نیز با حضور جمعی از دانشگاهیان و علاقمندان به معارف دینی برگزار می­نماید.

وی مقالات متعددی در روزنامه و نشریات مختلف دارد که از جملۀ آنها یادداشت­های آنم آرزوست که هر هفته شنبه ها در روزنامه وطن امروز منتشر می­شود و تاکنون ۱۵۵ شماره آن منتشر شده است. مقالات تفسیر سوره مبارکۀ کهف نیز در همان روزنامه منتشر می­شود که تاکنون ۱۵ شماره آن متشر شده است.

از ایشان کتابهایی هم منتشر شده است که از جمله آنها آتش دل، سیرۀ اجتماعی – سیاسی امام علی علیه السلام، ایران درگذرگاه تاریخ، شمع محراب، سایۀ طوبا است.

***

حجت الاسلام سید سعید لواسانی در پیامی توییتری به مقابله با فساد در این بخش توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) واکنش نشان داد.

امام جمعه لواسان نوشت: برخورد با فساد در لواسانات و شمیرانات به مرحله عمل وارد شد و لباس و جایگاه هم نمی شناسد، درود بر سربازان گمنام امام زمان(عج) که پای انقلاب اسلامی ایستاده اند، خبرهای خوبی در راه است.

وی این مطلب را در ادامه انتقادات اخیرش به زمین خواری در بخش لواسان منتشر کرده است.

لَواسان یکی از شهرها و بخش های شهرستان شمیرانات در شمال استان تهران که آب و هوا و طبیعت خوب این بخش عامل جذب برخی متمولان و البته تخلفات متعدد و ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهر و بخش شده است.

برخی از این ساخت و سازهای غیرمجاز منتسب به فلان نماینده مجلس، داماد فلان مسئول و ویلای فلان شخص بوده و این تخلفات در حدی است، که انتقاد شدید حجت الاسلام « سید سعید لواسانی» امام جمعه لواسان را در پی داشته و وی مطالب متعددی را در این باره بیان کرده است.

به سراغ وی رفتیم، تا در گفتگویی تفصیلی به بررسی دقیق این تخلفات در بخش های لواسان و رودبار قصران بپردازیم، حاصل این گفتگو در ادامه می آید:

* انتقادات شما به ساخت و سازهای غیرمجاز اخیرا بازتاب های فراوانی داشته، اصولا این ساخت و سازها در چند نوع صورت می گیرد؟

در خصوص فساد و مبارزه با فساد در لواسان باید به چند نکته توجه داشت، اول این که ما نباید فقط شهر لواسان را ببینیم، بلکه منطقه لواسان که شهر لواسان بخش کوچکی از آن است، را باید دید، لواسان شامل لواسان کوچک و بزرگ، دهستان ها و مناطق حفاظت شده است، در کنار این بخش باید رودبار قصران را نیز با وسعت زیاد دید و با یک روند با آن برخورد کرد، این مساله اول است.

مساله دوم این که ما با چند پدیده در این خصوص مواجه هستیم. یکی پدیده زمین خواری، که امروز به تپه خواری و کوه خواری نیز رسیده است، که جزئیات آن را به مراجع قانونی گفته ام و خبر دارند و در حال پیگیری برای برخورد با این مساله زشت هستیم.

در زمین خواری و تپه خواری تنها از بین رفتن باغ ها و زمین ها مهم نیست، بلکه منابع طبیعی و محیط زیست ما که محل زندگی وحوش و آبریزیان لواسان است، نابود می شود.

مساله دوم ساخت و سازهای غیرقانونی و بسیار غیرمنطقی است، که در سطح لواسان و رودبار قصران انجام می شود. این ساخت و سازها در خارج از شهرها و نوک قله ها در حال انجام است و تنها به شهر لواسان منحصر نمی شود، ساخت ویلا در کوه ها ضربه های زیادی به منابع آبی و نیز کوه ها می زند، مشکل جدی ما این موضوع است.

در کنار این مشکلات، مساله  سومی است، که تصرفات در منابع آبی با حفر چاه های غیرمجاز در تلو و دیگر مناطق و نیز تصرفات غیر اصولی در حاشیه جاجرود را داریم.

* ضعف موجود در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز چیست؟

این ۳ معضل متاسفانه به ۳ یا ۴ نمونه ختم نمی شود، بلکه روز به روز در حال افزایش است و هرکس که دستش می رسد، بدون توجه به آینده خود، فرزندان و نسل های آینده در حال انجام این تصرفات غیرقانونی است.

در خصوص ساخت و سازها نیز با چند مطلب مواجه هستیم، اولا قانونی که به عنوان قانون شهرداری ها به ویژه کمیسیون ماده ۱۰۰ داریم، قوانینی بسیار قدیمی و برای سال ۱۳۳۴ بوده و به هیچ وجه با مقتضیات زمان متناسب نیست و فاصله جدی داریم و مجلس باید قانون جدیدی با توجه به نیازهای امروز مصوب کند. از طرف دیگر مواردی که کمیسیون ماده ۱۰۰ یا ۹۹ وارد می شود و تخلف را عمده دیده و دستور تخریب می دهد، متاسفانه دیوان عدالت اداری حکم را بر می گرداند و علی رغم تخلف جدی، دستور پرداخت جریمه را به جای تخریب صادر می کند.

حال شورای عالی شهرسازی اعلام کرده که نباید بیش از ۱۵۰ متر در ۳ طبقه ساخته شود، که این قانون در زمین های هزار متری و ۲ هزار متری به هیچ وجه و توسط هیچ کس اجرا نشده و نمی شود، شما یک نفر را نمی بینید، به این قانون مجری باشد و همه در حال خلاف هستند، حال آن ها که کم تر خلاف می کنند، به عنوان مثال ۱۵۰ متر را به ۲۰۰ یا ۲۵۰ متر و ۳ طبقه را به ۴ طبقه تبدیل می کنند، اما اخیرا می بینیم، که تراکم بیش از ۹۰ درصد ساخته می شود.

* ساخت وسازهای غیرمجاز امروز بیشتر به روستاهای لواسان و رودبار قصران کشیده شده، راهکار مقابله با این معضل چیست؟

متاسفانه بله، امروز می بینیم، در برخی روستاها تا ۶ الی ۷ طبقه نیز ساخته می شود، که اتفاق بسیار بدی است و عملا محیط زنده و طبیعت لواسان را از بین می برد، بنده به مسئولین و معتمد محل عرض می کنم، همان بلایی که در اوخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ در شمیرانات افتاد و شمیرانات کارکرد خود را به عنوان نفس گاه تهران از دست داد، در حال حاضر در لواسان و رودبار قصران در حال رخ دادن است.

* مسئولان چه وظایفی در برابر این معضل دارند؟

کار بنده این است، که به مسئولین محلی، استانی و کشوری تذکر دهم، که این تذکر را چه شفاهی و چه کتبی داده ام و می دهم و مستندات برای آن ها فرستاده، درخواست کرده و پیگیری نیز می کنم، این وظیفه ای است، که انجام می دهم، اما مسئولیتی نیز متوجه مسئولین است، که باید انجام دهند، در این بین مسئولین محلی مانند شورای شهر، شهردار و بخشدار لواسان و فرماندار شمیرانات و ادارات محیط زیست و منابع طبیعی مسئولیت خود را جدی بگیرند و بهانه کمبود نیرو منطقی نیست. ساخت یک ساختمان یک شبه نیست، باید جلوی آن را گرفت، متاسفانه شبهه رشوه و … کم نیست، گزارش هایی نیز در این موارد به بنده می رسد، که فلانی در فلان جا رشوه گرفته است.

مسئولین بالادستی نیز ۲ دسته هستند، یک سری مسئولان اجرایی بالا دستی هستند، مانند استانداری تهران، وزارت کشور، مسکن و شهرسازی، شورای عالی شهرسازی و … باید ورود کنند و به طور جدی از مسئولین محلی مطالبه کنند، اما متاسفانه در برخی موارد قضیه برعکس است، یعنی از فلان وزارتخانه تماس می گیرند و می گویند جلوی ساخت فلان شخص را نگیرید، بگذارید، بسازد، یعنی نه تنها دفاع نمی کنند، بلکه اگر از این جا نیز جلوی کار را می گیرند، از بالا فشار می آورند، که ساخت و ساز انجام شود.

دومین نوع مسئولین نیز مسئولین قضایی هستند، که اعم از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان اداری کشور و … باید به طور جدی وارد شده و در حکم ها تجدید نظر کنند، این ساخت و سازها به ضرر آینده است، مجلس نیز باید ورود کند و علاوه بر بُعد نظارتی باید قانون را اصلاح کند.

* مردم چه وظیفه ای در مقابله با این اقدام غیرقانونی دارند؟

بخشی نیز بر عهده مردم است، که باید پای کار آمده و در محل و منطقه خود نسبت به این مساله حساس شده و هرجا این امر را مشاهده کردند، گزارش دهند و با مطالبه گری اجازه ندهند، این ساخت و ساز انجام شود.

مسئولین نیز باید به سراغ شفاف سازی بروند، من معتقدم شهرداری لواسان و بخشداری لواسان مشخصات هر ساخت و سازی را در سایت گذاشته و به طور دقیق و شفافیت اطلاع رسانی کند، ایرادی ندارد، هرکس کاری انجام می دهد، باید شفاف باشد و مسئولین بالادستی نیز باید مراقبت کند، اگر یک نماینده مجلس و یا وابستگان وی در حال ساخت و ساز خلاف است، باید خود نمایندگان مجلس با او مقابله کنند، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس باید با او مقابله کند، اگر در مجلس مقابله کنیم، نیازی به حرف زدن ما نیست.

چرا چشم خود را بر روی تخلفات ساختمانی بسته ایم، بسیاری از تخلفات ساختمانی در لواسان و یا رودبار قصران یا کار مسئولین و یا وابستگان مسئولین است، باید با این افراد برخورد شود، در یک روستا مانند « ناصرآباد» ، «کند» ، «افجه» و … ساختمان های عجیب غریب ساخته می شود، چرا در لواسان باید کاخ ۶ هزار متری ساخته شود و ما روی این کاخ ۶ هزار متری چشم خود را ببندیم، چرا نباید برخورد کنیم، نمونه های تخلفات ساختمانی فراوان است، هر فرد محلی در لواسان تخلفات را می داند و فرد متخلف را نیز می شناسد.

به نظر من رسانه ها نیز در این جهت وظیفه دارند، باید با اطلاع رسانی و انتشار اخبار درست و متقن مردم را در جریان گذاشت، هدف ما نیز افشاگری نیست، افشاگری حاصلی ندارد، هدف حذف و ریشه کن کردن فساد است، باید کاری کنیم، که زمینه فساد در منطقه از بین برود.

بنده به نوبه خود در حال پیگیری از طریق مسئولین مربوطه کشوری، استانی و منطقه ای با ذکر مصادیق هستم ولی متاسفانه عزم برخورد با تخلفات را در مسئولین به ویژه بالادستی ها نمی بینم، حال و انگیزه برخورد با این تخلفات را ندارند، اگر برخورد نشود، در آینده ای نزدیک از لواسان تنها یک اسم می ماند و باید با بحث آب، تنفس و حیات وحش لواسان و گیاهان و درختانی مانند سیب و گیلاس خداحافظی کرد.

منبع: ساتین

کلیدواژه: اخبار تهران امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۶۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شدید از وضعیت نابسامان پارکینگ‌های شهر کرمانشاه

محمد حیدری رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد پارکینگ‌های شهر کرمانشاه بطور دقیق مشخص نیست، گفت : متاسفانه هر کس، زمین خالی پیدا کرده بدون هیچ مجوز و پروانه‌ای آن را به پارکینگ تبدیل کرده و هر مبلغی که تمایل دارد از مردم گرفته و به هیچکس هم پاسخگو نیست، حتی برخی از آنها بابت پارک در معبر جلوی پارکینگ هم از مردم پول می‌گیرند.

حیدری به نارضایتی بالای مردم از وضعیت پارکینگ‌های شهر اشاره و تصریح کرد: عمده نارضایتی مردم در دو موضوع قیمت بالا و دلبخواهی و نیز عدم پاسخگویی مسئولین پارکینگ در صورت بروز خسارت است.

وی افزود: پارکینگ‌ها در حال حاضر هر مبلغی که بخواهند از مردم می‌گیرند و هیچ نظارتی در این زمینه وجود ندارد. از طرفی اگر داخل پارکینگ اتفاقی برای خودرو رخ دهد (تصادف و...) هیچکس پاسخگو نیست.

حیدری گفت: در صورت وقوع سرقت در پارکینگ هم تنها پلیس ورود کرده، اما مسئولین پارکینگ پاسخگو نبوده و مسئولیتی را قبول نمی‌کنند، درحالی که هر مقدار که بخواهند از مردم پول می‌گیرند.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم ساماندهی این وضعیت گفت: ساماندهی پارکینگ‌ها عزم مسئولین استان و فرمانداری کرمانشاه را می‌طلبد و پلیس هم قطعا در این زمینه مطالبه‌گر است و باید قبل از راه‌اندازی هر پارکینگ از پلیس راهور در خصوص مشکلات ترافیکی آن استعلام گرفته شود.

حیدری با اشاره به نیاز شهر کرمانشاه بویژه در بافت مرکزی آن به پارکینگ گفت: تنها در محدوده پارکینگ شهرداری از چهارراه مدرس تا میدان انقلاب حدود ۴۶۰ پزشک مستقر هستند، در حالی که پارکینگی برای بیماران و مراجعان آنها وجود ندارد و همین امر موجب شده بسیاری در حاشیه خیابان پارک کرده و موجب ایجاد گره‌های ترافیکی در طول مسیر شوند.

وی افزود: مطالبه پلیس راهور این است که در این محدوده شهر پارکینگ‌های طبقاتی بصورت ساماندهی شده و تحت نظارت احداث شود و از طرفی مجوز جدید به پزشکان برای استقرار در این محدوده شهر داده نشود.

رییس پلیس‌راه استان کرمانشاه با تاکید دوباره بر ورود مسئولین استان به موضوع پارکینگ‌ها گفت: این موضوع در سطح مدیران یک یا دو نهاد حل نمی‌شود و باید مسئولین استان در این زمینه ورود کنند.

وی افزود: علاوه بر ساماندهی پارکینگ‌های شهر، ما به تعدادی پارکینگ برای خودرو‌های سنگین در محدوده ورودی‌های شهر از سمت قزانچی، جاده بیستون و جاده سنندج نیاز داریم که در این زمینه هم مسئولین مربوطه باید چاره‌اندیشی کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مژده لواسانی در بسته پیشنهادی سراغ تئاتر می‌رود
  • حمزه خلیلی، معاون اول جدید قوه قضائیه کیست؟
  • برخی مسئولین به دلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفته‌اند
  • بازگشت «بسته پیشنهادی» با عابدزاده و «پرویز خان»/ ساعت تغییر کرد
  • فیلم/ سرباز آمریکایی کیست؟
  • انتقاد شدید از وضعیت نابسامان پارکینگ‌های شهر کرمانشاه
  • معاون اول جدید قوه قضائیه کیست؟
  • سرقت ۱۰ میلیاردی نظافتچی از خانه‌ای در لواسان
  • ببینید | آیت‌الله خامنه‌ای کیست؟!
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل