Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@23:38:50 GMT

14 درصد اشتغال استان زنجان در صنعت نساجی است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۷۱۹۶

14 درصد اشتغال استان زنجان در صنعت نساجی است

به گزارش ایرنا، ناصر فغفوری روز چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان افزود: زنجان به عنوان قطب صنعت نساجی کشور مطرح بوده و نساجی، یکی از صنایع مهم و پایه کشور است که نقش مهمی در رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و تولید دارد.
وی اظهار داشت: نساجی، جزو صنایع کاربر است یعنی اشتغال بالایی نسبت به حجم سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند به طوری که برای ایجاد هر شغل در صنعت 5 میلیارد و 500 میلیون ریال سرمایه‌گذاری نیاز است در حالی که به ازای ایجاد هر شغل در صنعت نساجی نیاز به یک میلیارد و 800 میلیون ریال سرمایه‌گذاری می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فغفوری خاطرنشان کرد: به‌روز بودن تکنولوژی‌، یکی از خصیصه‌های این صنعت در استان است که از این حیث بعد از اصفهان در رتبه دوم کشور هستیم.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون 95 واحد فعال با 7 هزار و 99 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان زنجان فعال بوده که منجر به ایجاد حدود 6 هزار شغل شده است.
فغفوری خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در صنعت نساجی 10 درصد سرمایه‌گذاری کل استان است.
این مسئول با بیان اینکه مجموعه‌های بزرگی در صنعت نساجی در استان فعال هستند، گفت: از طرح‌های مهم و در دست اقدام این بخش، شرکت سرجین بافت بهبهانی به عنوان بزرگ‌ترین واحد نساجی استان با 3 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد یک هزار و 400 شغل است که تا پایان سال 98 به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: شرکت‌های مه‌ریس و اطلس‌جین نیز در مجموع با 4 هزار و 300 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد یک هزار و 700 شغل در دست اجرا بوده که در سال 98 به بهره‌برداری می‌رسند.

** نساجی، صنعت پرسود و اشتغالزا است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز گفت: صنعت نساجی و پوشاک به عنوان یکی از پرسودترین و اشتغالزاترین صنایع محسوب شده و بر اساس اعلام سازمان تجارت جهانی، حجم گردش مالی سالانه نساجی و پوشاک در دنیا یک هزار و 500 میلیارد دلار است.
شهرام طهماسبی با بیان اینکه 50 درصد اقتصاد برخی کشورها مربوط به نساجی است، افزود: در آسیا نیز بیش از 50 درصد اقتصاد کشورهایی مانند پاکستان، بنگلادش و سریلانکا وابسته به صنعت نساجی بوده و اقدامات بزرگی در این زمینه انجام داده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: پوشاک به میزان 4 درصد در سبد خانوارهای ایرانی قرار داشته و بین 14 تا 15 میلیارد دلار در اقتصاد کشور ارزش دارد.
طهماسبی گفت: حدود 500 هزار نفر در کل کشور در این صنعت شاغل بوده و 60 درصد ظرفیت این حوزه نیز خالی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان سهم صنعت نساجی در تولید ناخالص داخلی کشور را حدود 5 درصد خواند و اظهار داشت: سهم صنعت نساجی از تولید ناخالص بخش صنعت نیز 5.6 درصد بوده و سهم صنعت نساجی از صادرات کل کشور، کمتر از 2 درصد است.
این مسئول اضافه کرد: صنعت نساجی، 4 درصد اشتغال کل کشور را شامل می‌شود.
در این جلسه، رئیس خانه صنعت و معدن استان و مدیران تعدادی از واحدهای فعال در حوزه نساجی به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداخته و پیشنهاداتی را نیز ارائه کردند.
تشکیل کمیته‌های همگن تولید، توجه به صادرات در کنار مصرف داخلی، حمایت‌های امور مالیاتی و اداره کار از کارفرمایان این واحدها، کاهش بخشنامه‌های خلق‌الساعه، به‌روزرسانی ماشین‌آلات تولیدکننده، حمایت بانک‌ها جهت افزایش سرمایه در گردش، مبارزه با قاچاق پوشاک و جلوگیری از واردات اجناسی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود از مهم‌ترین مسائل بودند که ضمن پاسخگویی توسط مدیران دستگاه‌های مربوطه، قول پیگیری و حل مشکلات نیز از سوی استاندار زنجان صادر شد.
9556/8068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 استان زنجان اشتغال دلار صنعت نساجی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نساجی چشم انتظار پیروزی پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از بازی‌های حساس هفته بیست و چهارم، صنعت نفت آبادان میزبان پرسپولیس است.

این مسابقه حساسیت دو چندانی دارد چراکه علاوه بر اهمیت برای تیم‌های بالای جدول به خصوص استقلال در کورس قهرمانی، برای تیم‌هایی که گزینه سقوط هستند نیز مهم است.

صنعت نفت آبادان یکی از تیم‌هایی است که هفته‌هاست برای بقا می‌جنگد و اکنون با ۱۶ امتیاز و تفاضل بهتر نسبت به نساجی در رده پانزدهم قرار دارد.

نساجی که فردا دیدار حساس و سختی با تراکتور دارد، در روز اول بازی‌های این هفته امیدوار است که پرسپولیس صنعت نفت را شکست دهد تا با گرفتن امتیاز از تراکتور شانس جدا شدن از قعر جدول را داشته باشد.

دیگر خبرها

  • تحقق بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال تبصره ۱۸ مددجویان
  • نساجی به لطف پرسپولیس قعرنشین نیست!
  • نساجی چشم انتظار پیروزی پرسپولیس
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد