Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@06:22:35 GMT

ایران رتبه ١٨ تولید آلومینیوم جهان

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۷۲۰۷

ایران رتبه ١٨ تولید آلومینیوم جهان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از کارخانه آلومینیوم لامرد، گفت: این طرح به عنوان موتور محرک توسعه اقتصادی بسیاری از صنایع کشور است که در فاز نخست برای تولید ٣٠٠ هزار تن شمش آلومینیوم طراحی شده است.

وی با بیان اینکه ساخت این طرح بیش از ۷۵ درصد پیشرفت دارد، افزود: این کارخانه با اعتبار یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم در حال ساخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی با اشاره به رتبه ١٨ کشور در تولید آلومینیوم جهان، افزود: با افتتاح این کارخانه، رتبه ایران به ١٤ ارتقا می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ظرفیت تولید آلومینیوم کشور در برنامه ششم ٨٠٠ هزار تن است، افزود: با راه اندازی فاز‌های جدید، هدف گذاری دولت بیشتر از این رقم و معادل یک و نیم میلیون تن خواهد بود.

وی با بیان اینکه ایران در تولید فولاد جلوتر از کشور‌های ایتالیا و فرانسه است، گفت: در فولاد رتبه دهم دنیا و در تولید مس نیز با اجرای پروژه‌های جدید در جمع ١٠ کشور تولید کننده مس قرار خواهیم گرفت.
انتهای پیام/م

ایران رتبه دهم فولاد دنیا 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۷۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تولید موتور‌های فوق پیشرفته جنگنده F-۳۵ در کارخانه آمریکایی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تولید تانک‌های مشهور ام ۱ آبرامز (M۱ Abrams) در یک کارخانه نظامی آمریکایی (فیلم) مراحل تولید ساعت‌های لوکس در کارخانه (فیلم)

دیگر خبرها

  • افزایش تولید فولاد خام ایران
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • فرآیند تولید هواپیمای ترابری غول پیکر «ایلیوشین ایل-۷۶» (فیلم)
  • سوسیس‌های مرغ چگونه در کارخانه‌های مشهور تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند
  • اقتصاد اسلامی بدون وضو!
  • انتشاردهندگان ۸۰درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • فرآیند تولید موتور‌های فوق پیشرفته جنگنده F-۳۵ در کارخانه آمریکایی (فیلم)
  • شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴؛ رتبه ایران و افغانستان چند است؟
  • انتشاردهندگان ۸۰ درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر