Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رضا کارخانه روز چهارشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت:محیط زیست نعمتی الهی است که امروز به صورت امانت در دست مردم قرار دارد و نباید با زباله و پسماند و عدم مدیریت پسماندهای خانگی، صنعتی و پزشکی آلوده شود.
وی اظهار داشت: اگر جمع‌ آوری پسماند های شهری، صنعتی و پزشکی تفکیک آن ها از مبداء به درستی مدیریت نشود، به یک معضل زیست‌ محیطی تبدیل می شود که برای جبران آن وقت و هزینه بسیاری صرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: توجه به مدیریت صحیح پسماند و استفاده از روش های علمی و نوین در زمینه مدیریت پسماند یکی از امور زیربنایی در توسعه شهرستان است که این مهم با تشکیل سازمان مدیریت پسماند شهرستان های جنوب شرق استان تهران محقق می شود.
کارخانه تصریح کرد: دفع بهداشتی و اصولی پسماند ، چالشی مهم پیش روی شهرداران قرار دارد و تشکیل شرکت مدیریت پسماند بخش مهمی از این دغدغه را در مدیریت شهری برطرف می کند و می تواند به محلی برای کسب درآمد پایدار برای شهرها تبدیل شود.
وی گفت: با شروع به کار این شرکت ، و حرکت اصولی و علمی به سمت مدیریت پسماند ، می توان از ظرفیت شرکت های تخصصی و سازمان های مردم نهاد نیز استفاده کرد تا بتوان از این طلای کثیف ، کسب در آمد کرد.
معاون فرماندار ورامین افزود:یکی از مشکلات زیست محیطی شهرستان ورامین، مشکل دفع پسماند شهرک های صنعتی است که تلاش می شود تا با همکاری مستقیم شرکت شهرک های صنعتی و محیط زیست و تأمین زیر ساخت های لازم، علاوه بر تصفیه فاضلاب، پسماندهای خشک بر جای مانده در این مناطق به صورت اصولی دفع شود.
وی گفت: فعالیت کوره های ذغال و پسماندهای چوب غیر مجاز مشکل دیگری است که علاوه بر نابودی منابع چوبی، باعث آلودگی هوا می شود، محیط زیست موظف است تا ضمن شناسایی فعالیت این واحدها ، نسبت به برخورد قانونی با آن ها اقدام کند.
کارخانه، تخلیه نخاله های ساختمانی در حاشیه راه ها را دیگر مشکل ورامین اعلام کرد و افزود: تخلیه نخاله در حاشیه راه ها به ویژه راه های روستایی علاوه بر این که چشم انداز بصری نامناسبی را ایجاد می کند، باعث بروز مشکلات ترافیکی شده و خاک نیز آلوده می شود لذا لازم است تا ضمن جلوگیری از تخلیه نخاله ساختمانی و عمرانی ، نسبت به جمع آوری آن اقدام شود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 درآمد زیست محیطی شرق استان تهران محیط زیست مردم نهاد 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۷۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال حمیدی عصر سه‌شنبه در حاشیه نشست مشورتی شورای محیط زیست استان‌ها که به صورت وبینار و با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور برگزار شد؛ به خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان اظهار کرد: براساس دستورات رئیس جمهور برای مدیریت پسماند و پیگیری جدی کارگروه‌های مربوطه امیدواریم با کمک اعضای شوراهای اسلامی شهرها که ناظر بر عملکرد شهرداران هستند، تفکیک از مبدا زباله جزو برنامه‌های اولویت‌دار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این نشست درخواست‌های محیط زیست کردستان مطرح شده‌اند، گفت: توسعه کسب و کارهای مدیریت پسماند، مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و توسعه زیرساخت‌ها، ایجاد فضای سبز و اجرای پروژه‌های محیط زیستی از جمله درخواست‌های ما در این نشست است.

حمیدی به جولان سگ‌های ولگرد به عنوان یکی از معضلات شهری اشاره کرد و افزود: افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد منجر به اجرا نشدن تفکیک از مبدا زباله است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه زباله‌گردها به طور کاملاً غیر بهداشتی اقدام به تخلیه زباله از سطل‌های زباله می‌کنند، افزود: این مساله افزون براینکه به خوراک رسانه‌های معاند تبدیل شده عاملی برای انتقال بیماری و افزایش هزینه‌های بهداشت و درمان است.

حمیدی خاطرنشان کرد: کمتر از ۶۰ درصد جایگاه‌های پسماند در روستاهای استان دارای استاندارد و مورد تأیید است و از هزار و ۷۰۰ روستای استان ۸۰۰ روستا دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار هستند.

وی بیان کرد: جایگاه‌های زباله در استان بیشتر به محل تلنبار زباله تبدیل شده است و تا زمانی که مدیریت و ساماندهی این مهم در اولویت برنامه‌های شهرداران قرار نگیرد این مشکل حل نمی‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اضافه کرد: ۳۰ درصد زباله‌های تولیدی در استان قابلیت بازیافت هستند و بازیافت زباله باید از منازل آغاز شود که این اقدام مستلزم ایجاد بسترهای لازم است.

گفتنی است؛ کردستان جزو منطقه ۲ محیط زیست کشور (شامل استان‌های اردبیل، آذربایجان‌های غربی و شرقی، زنجان و قزوین) است و مباحث مهم هر استان جمع‌آوری شده و توسط رئیس منطقه در این وبینار بیان شد.

کد خبر 6086966

دیگر خبرها

  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماندها تهیه شد
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماند‌ها تهیه شد
  • فرهنگسازی در حوزه پسماند با کمک گروه‌های اجتماعی بانفوذ در کشور
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود