Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، بر اساس تمهیدات پیش بینی شده، سامانه فرماندهی حادثه (lCS) ستادهای مدیریت بحران مناطق با هدف ایجاد وحدت فرماندهی فعال می شود تا هدایت عملیات در سطح منطقه انجام شود. همچنین آمادگی مرکز پیام (اتاق بی سیم) منطقه جهت دریافت مأموریت‌ها و اعلام سریع کلیه اتفاقات به ستاد مدیریت بحران منطقه و گزارش اطلاعات حوادث رخداده به مرکز فرماندهی و کنترل سازمان بخش دیگر از موارد پیش بینی شده در این دستورالعمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این دستورالعمل ستاد های مدیریت بحران مناطق موظفند قبل از فرا رسیدن سه شنبه آخر سال در راستای کاهش حوادث احتمالی نسبت به تهیه و توزیع و نصب بنر، پلاکارد، بروشور و CD های آموزشی در سطح مدارس و مسیرهای پر رفت و آمد اقدام کنند.

در این دستورالعمل همچنین تاکید شده است که ستاد های مدیریت بحران نواحی فعال شوند و آمادگی لازم جهت بهره‌گیری از تجهیزات ذخیره شده در پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران احراز گردد. ستادهای مدیریت بحران مناطق همچنین موظف شده اند بلافاصله پس از پایان مراسم در صورت وجود خسارات جانی و مالی، نتایج را بر اساس فرم پیوست به مرکز فرماندهی و کنترل سازمان گزارش نمایند.

همچنین ستادهای مدیریت بحران مناطق بر اساس تجارب و سوابق سنوات گذشته، ضمن توجه ویژه به محل‌های حادثه خیز در این مراسم، اماکن حساس و خطر آفرین سطح منطقه از قبیل پمپ بنزین‌ها، انبارهای سوخت و محل‌های نگهداری مواد شیمیایی را شناسایی و با همکاری سازمان آتش نشانی و نیروی انتظامی اقدامات کنترلی و نظارتی ویژه برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی را در این مکان‌ها اعمال خواهند کرد.

هماهنگی با سازمان آتش نشانی و اورژانس منطقه، هماهنگی برای جمع آوری مواد قابل اشتغال از جمله ‌ شاخه‌های خشک شده، ‌ لاستیک‌های کهنه و فرسوده، ‌ مخازن پلاستیکی و خودروهای اسقاطی در سطح منطقه و پاکسازی ایمن محل‌هائی که مراسم در آن برگزار شده از دیگر موارد پیش بینی در این ساز و کار ابلاغی است.

کد خبر 4548165

منبع: مهر

کلیدواژه: حوادث چهارشنبه سوری ستاد بحران ایران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۷۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران

ایسنا/ایلام معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در دیدار با استاندار ایلام گفت: ایلام قطب اربعین و گذرگاه عتبات عالیات است که این مهمان‌نوازی و میزبانی از زوار عتبات عالیات، افتخار بزرگی است که به عنوان یک مدال افتخار بر سینه مردم این استان نقش بسته است.

«محمدحسن نامی» با اشاره به تلاش‌های استاندار ایلام در کنگره اربعین‌حسینی، افزود: خوشبختانه با حضور میدانی استاندار و مسئولین استانی، خدمات خوبی به زائران در اربعین‌حسینی ارایه شده که این خدمات‌دهی، شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به ظرفیت مرز مهران و وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق و همچنین ظرفیت‌های متعدد دیگر، بیان کرد: استان ایلام، استانی راهبردی و شناخته شده در کشور است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

دکتر نامی با اشاره به رزمندگی و ایستادگی مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس، گفت: در دوران دفاع مقدس مردم این دیار به خوبی در مقابل دشمن ایستادگی کردند و هیچ‌گاه منطقه و دیار خود را ترک نکردند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مشارکت بالای مردم استان ایلام در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، یادآورشد: استان ایلام در این انتخابات، جزو استان‌های برتر کشور از نظر مشارکت مردم در انتخابات بودند که این نشانگر روحیه ولایت‌مداری این مردم است.

 دکتر حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام نیز در این دیدار اظهار کرد: سازمان‌های امدادرسان نظیر سازمان مدیریت بحران و هلال احمر همواره در مواقع بحران در کمک‌رسانی به مردم نقش‌آفرین بودند.

وی افزود: استان ایلام ۶۳ درصد کوهپایه و کوهستانی و ۳۷ درصد دشت است که در مقایسه با سایر استان‌های کشور شرایط خاص خود را دارد. امسال از نظر میزان نزولات جوی با سال ۹۸ برابر و حتی میزان بارش بیشتر بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد اما امسال با نگاه فنی و کارشناسی و با تدابیر پیشگیرانه، پاکسازی و لایروبی و گابیون‌بندی امسال با وجود افزایش نزولات جوی، تلفات و خسارت نداشتیم و وزیر کشور اخیراً در نشست شورای راهبردی تصادفات و ستاد سفرهای نوروزی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد از مدیریت سیل در استان ایلام قدردانی کرد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و مسیل‌ها در استان ایلام، عنوان کرد: در نشستی مشترک با حضور دکتر مخبر معاون اول رییس‌جمهور و وزیر نیرو مصوب شد که ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل‌ها و شبکه آب و فاضلاب استان ایلام اختصاص یابد که این اعتبار به‌صورت مشترک و برابر بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تامین می‌شود.

 بهرام‌نیا با اشاره به صدای توأم با لرزش زمین در شهرستان چرداول، گفت: این صداها ناشی از حرکت و فعل و انفعالات صفحات و لایه‌های زیرین زمین است که تحقیقات این موضوع توسط دو تیم زمین‌شناسی و لرزه نگاری درحال بررسی است که امیدواریم اعتبارات این موضوع بطور کامل تامین شود.

وی از رییس سازمان مدیریت بحران کشور خواست تا تجهیزات و امکانات خاص و ماشین‌آلات مورد نیاز استان، در اختیار هلال احمر و نهادهای خدمات‌رسان قرار گیرد.

استاندار ایلام ادامه داد: انتظار داریم که خسارت‌های ناشی از سیل و دیگر بحران‌ها در موعد مقرر پرداخت شود.

دکتر بهرام‌نیا تاکید کرد: ضرورت دارد خسارات ناشی از سیل سال ۹۸، به خسارت‌دیدگان پرداخت شود.

وی با اشاره به نزولات جوی و خسارت به محصولات کشاورزی در شهرستان دهلران، یادآورشد: بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی بخش مرکزی، موسیان و دشت‌عباس در شهرستان دهلران در بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شد که انتظار می‌رود در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و به شیوه‌های دیگری به این کشاورزان کمک شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تاکید کرد: برای ایجاد ۱۰۰ سازه سنگی و ملاتی آبخیزداری، بیش از  ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که درخواست تامین این مبلغ اعتبار داریم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست
  • آب، زلزله و سازه‌های ناایمن بحران‌های اصلی کشور
  • شناسایی ۸۳۱ مکان پرخطر در قم