Web Analytics Made Easy - Statcounter

پدر شهید احمدی روشن با اشاره به دو دوره‌ای که صنعت هسته ای ایران با توقف روبرو شد، گفت: امروز نه تنها چرخ سانتریفیوژهای ما نچرخید بلکه چراغش هم خاموش شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، محمد احمدی روشن بعدازظهر امروز در اختتامیه نمایشگاه چهلچراغ که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: اولین آیاتی که خداوند بر پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله وسلم نازل کرد، بر مبنای تاکید بر علم و دانش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علم توام با ایمان علمی سازنده برای بشر است.

وی گفت: علم در نزد ائمه معصومین علیهم‌السلام نیز جایگاه والایی دارد. حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی معروف می‌فرمایند «هر کس یک کلمه به من یاد بدهد من را بنده خودش کرده است» این سخن را شحصی فرموده که با اطمینان خاطر به همگان یادآور شد که تا در قید حیات است، مردم سئوالاتشان را بپرسند.

بیشتر بخوانید: برجام اخلالی در پژوهش های هسته ای ایجاد نکرد همکاری هسته ای ایران و سوئیس چه با برجام چه بی برجام چرخ هسته ای می چرخد تاکید بر همراهی علم با قدرت / مراکز علمی بعد از انقلاب رشد ۲۵ برابری داشته است

پدر شهید احمدی روشن با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب نیز امروز بر همراهی علم با قدرت تاکید دارند، عنوان کرد: هر کسی که علم داشته باشد می‌تواند حکومت کند. کشورهایی که دارای سطوح بالای علمی هستند، بیشترین نفوذ در سطح جهانی را هم دارند.

وی افزوذ: ما باید به شیعه بودنمان ببالیم و افتخار کنیم چراکه پیشوایان ما صاحبان اصلی علم هستند. رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «جامعه استکبار درصدد آن هستند تا ثابت کنند ما بعد از انقلاب از علم فاصله گرفته‌ایم و دورتر شده‌ایم. تعداد مراکز علم‌آموزی ما بعد از انقلاب ۲۵ برابر شده است».

 

چگونه ایران هسته ای شد ؟

احمدی روشن بیان داشت: ما در زمان دفاع مقدس سیم خاردار نداشتیم و در تولید آن عاجز بودیم. صنعت هسته‌ای ما به جایی رسید که دنیا ما را به‌عنوان کشور هسته‌ای به دنیا معرفی کردند و این را مدیون شهدای هسته‌ای هستیم. این‌ها جهاد بی‌نظیری کردند.

وی گفت: بعد از اینکه چند روز از شهادت مصطفی گذشت، تیم نخبه‌ای از مجلس برای دلجویی به خانه ما آمدند. مسئول آن‌ها درخواست کرد تا تمام تجهیزات فیلمبرداری را خاموش کنند.

پدر شهید احمدی روشن خاطرنشان کرد: آن‌ها گفتند که قریب به اتفاق تمام نمایندگان و حتی رئیس مجلس به این نتیجه رسیده‌ایم که تا چندین سال آینده نمی‌توانیم شخصی را مانند شهید مصطفی احمدی‌روشن پیدا کنیم.

 

چگونه صنعت هسته ای در ایران متوقف شد ؟

وی اظهار داشت: وقتی نیروی محرک و فعال بر کاری مسلط شد، کارهای ما به خوبی پیش رفت. از شش سال قبل نیروهایی بی‌تحرک که بر راس کار آمدند اکثر کارهای ما متوقف شده که صنعت هسته‌ای نمونه آن است.

احمدی روشن تصریح کرد: دوره اول از سال ۸۲ تا ۸۴ بود و در دوره بعدی که از سال ۹۲ آغاز شد، فعالیت هسته‌ای ما رو به تعطیلی رفت. دشمنان به این نتیجه رسیدند که کسانی را در داخل کشور بر جان مردم بیندازند. نه تنها چرخ سانتریفیوژهای ما نچرخید بلکه چراغش هم خاموش شد. سایت فُردوی ما بی‌شباهت به زمین فوتبال نبود. این‌ها حاصل فعالیت نیروی غیرانقلابی و ناامید بود.

گفتنی است؛ نمایشگاه چهلچراغ که به همت سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) برگزار شد.

عرضه اختراعات نخبگان بسیجی استان تهران، رونمایی از چند اختراع جدید نخبگان بسیجی و تجلیل از برگزیدگان جشنواره چهلچراغ سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام از دیگر برنامه‌های آیین اختتامیه نمایشگاه چهلچراغ بود که با حضور سردار حسن زاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) و جمعی از نخبگان استان تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۷۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدیمی‌ترین برج تهران کجاست؟

برج طغرل قدیمی‌ترین بنای پابرجای شهر تهران و ری با ۹۰۰ سال قدمت است که از تمامی بناهای شاخص تهران برتری دارد و در شهرری واقع شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، برج 900 ساله طغرل در حوالی آرامگاه ابن‌بابویه شهرری واقع شده و با کاربری‌های متعدد از جمله دیده‌بانی، محل سخنرانی، ساعت آفتابی و آرامگاه سلطنتی طغرل بیک سلجوقی از آثار به‌جامانده از دوره سلجوقیان محسوب می‌شود.

این برج تاریخی قدیمی‌ترین برج تهران است که به‌واسطه زلزله‌های متعدد دچار تخریب شده و ارتفاع برج به 20 متر رسیده است و در دوره‌های مختلف مرمت‌هایی بر بدنه، بام و پی برج انجام شده است.

بنابر گفته تاریخ پژوهان برج طغرل قدیمی‌ترین بنای پابرجای شهر تهران و ری با 900 سال قدمت است که از تمامی بناهای شاخص تهران برتری دارد و در میان آثار تاریخی کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.

این بنا قبل از مرمت‌های معاصر و در دوره ناصرالدین‌شاه آسیب جدی دیده بوده و در دوره قاجار یک‌سوم بالایی بخش شرقی بنا تخریب شد و از پایین نیز تا ارتفاع 3 متری ریزش آجر داشته که یا بر اثر فرسودگی ریخته یا بازدیدکنندگان از آجرها برداشت کرده بودند و بدنه خالی شده بوده است، اما در حین مرمت و خالی کردن بندها تزئینات دوره سلجوقی اعم از نقوش مٌهری پیدا شد و در بخش‌هایی نیز نقوش مٌهری دوره قاجار مشخص شده که در نهایت نقوش مٌهری کشف شده تثبیت و مرمت شده است.

برج طغرل ساعت آفتابی منحصر به فردی است و حول این برج از نمای بیرونی 24 کنگره با زاویه حاده جلوه‌گر شده که اگر در روبه‌روی درگاه آن بایستید گویی شیری با دهانی باز به شما می‌نگرد.

در دقت در این بنا از آنجا که این کنگره‌ها دور تا دور این اثر را فرا گرفته به گونه‌ای خاص طراحی شده که اگر چنانچه طلوع آفتاب اتفاق بیافتد در جانب شرق بنا کم‌ کم یکی از کنگره‌ها روشن می‌شود و آفتاب درون آن می‌تابد، اگر نیم ساعت از طلوع آفتاب بگذرد؛ نصف کنگره روشن می‌شود و اگر یک ساعت از طلوع خورشید بگذرد، یک کنگره به طور کامل روشن می‌شود.

اگر چنانچه دو ساعت بگذرد و کنگره روشن می‌شود، همین طور اگر سه ساعت بگذرد سه کنگره تا هنگامی که به لحظه‌ای می‌رسیم که خورشید روی نصف‌النهار منطقه قرار می‌گیرد، یعنی بیشترین ارتفاع خود را از افق دارد، در این هنگام خورشید درست در بالای سر در جنوبی برج قرار می‌گیرد.

برج 900 ساله طغرل چگونه مرمت شد؟ + فیلم و تصاویر

اگر چنانچه خورشید از لحظه ظهر زوال پذیر و به جانب غرب گرایش یابد حال کنگره‌های جانب غرب شروع به روشن شدن می‌کند.

به گزارش تسنیم، از جمله کاربرد دیگر این برج استفاده در شب‌های تار با استفاده از روشن کردن آتش بر باروی بلند آن برای راهنمای مسافران جاده ابریشم که از جانب خراسان به جانب ری می‌آمدند، بوده و در روز احتیاجات گاه‌شماری مردم را برطرف کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • برنامه های ۱۲ فروردین در ورامین تشریح شد
  • گام نخست باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران
  • جزئیات گروگان گیری در جنوب تهران تشریح شد/آزادی ۳ مرد ربوده شده
  • اجرای موفق سیاست «درهای باز، نوآوری باز» در سازمان انرژی اتمی
  • آن چه می‌ماند، صدای روشن و هدایتگر ِحقیقت است
  • انگلیس بازدارندگی هسته ای را تقویت می کند
  • قدیمی‌ترین برج تهران کجاست؟
  • تبیین و تشریح الزامات تحقق راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط رئیس عدلیه
  • تبیین و تشریح الزامات تحققِ راهبردِ «جهش تولید با مشارکت مردم»