Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@10:27:33 GMT

4500 جفت مولد میگو درکشور تولید شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۷۶۲۴

4500 جفت مولد میگو درکشور تولید شد

به گزارش ایرنا، محمد پورکاظمی روز چهارشنبه در چهارمین همایش ملی میگو در بوشهر افزود: در زمان حاضر 10 درصد مولد میگوی پرورشی کشور در پژوهشکده میگو تولید می ‌شود.
وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح‌های علمی و مقاوم‌ سازی میگوی پرورشی فاز نخست طرح مولدسازی و اصلاح نژاد میگو با 80 میلیارد ریال اعتبار در مرکز ملی تولید میگوی عاری از بیماری خلیج فارس بوشهردر دست اجراست و فاز دوم آن نیز بر اساس دانش فنی تولید شده در پژوهشکده میگوی کشوراجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت: اجرای طرح به ‌گزینی و اصلاح نژاد میگو یکی دیگر از حلقه‌های مربوط به طرح جامع میگوی کشور است که در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.
وی ادامه داد: اصلاح نژاد ماهی کپوربا همکاری کارشناسان مجارستانی در اهواز اجرایی و اصلاح نژاد ماهی قزل‌ آلای رنگین‌کمان به‌صورت آزمایشی با همکاری شیلات و سازمان فائو در یاسوج اجرا می شود.
رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور اضافه کرد: پرورش ماهی قزل‌آلای اس.پی.‌اف از جمله دیگر طرحهای مهم این موسسه است که با همکاری معاونت علمی رئیس جمهوری و استانداری مازندران اجرایی شده است.
پورکاظمی یادآور شد: تولید واکسن برعلیه ویروس‌ آبزیان با همکاری مؤسسه رازی و تولید واکسن برعلیه ویروس‌های آبزیان پرورشی از جمله اقدام های مهم موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور است.
پورکاظمی تولید جلبک‌ و گیاهان آبزی‌ پروری را از دیگر طرحهای در دست اجرای موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور معرفی که که با اجرای این پروژه ها تحول مهمی در عرصه صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی ایجاد خواهد شد.
وی اضافه کرد: تولید آزمایشی جلبک و گیاهان آبزی پروری به‌زودی آغاز می ‌شود.
پورکاظمی گفت: مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با بیش از 100 سال سابقه دارای 11 پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی است که در حوزه‌های پژوهش و فناوری، نظارت و پایش، ذخایر، ترویج و انتقال یافته‌ها، مدیریت ذخایر ژنتیکی و تولید محصولات فناورانه و آموزش در محدوده نوار ساحلی جنوب و شمال کشور و سه استان غیر ساحلی برای تولید تیلاپیا، اصلاح نژاد قزل آلا و آرتمیا قرار دارند.
6047/6045
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 پرورش ماهی جلبک خلیج فارس صنایع غذایی فناوری 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۷۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین ۴۵۰۰ شرکت هوش مصنوعی دارد

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) روز پنجشنبه اعلام کرد تعداد شرکت‌های هوش مصنوعی (AI) در چین از ۴۵۰۰ فراتر رفته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) اعلام کرد که تعداد شرکت‌های هوش مصنوعی (AI) در این کشور از 4500 فراتر رفته است؛ این نشان‌دهنده رشد چشمگیر این صنعت در سال‌های اخیر است.

هوش مصنوعی، محرک تحول صنعتی

هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری استراتژیک، دور جدیدی از انقلاب علمی، فناوری و تحول صنعتی را رهبری می‌کند و به عنوان نیروی محرکه مهمی برای صنعتی شدن جدید عمل می‌کند.

تمرکز بر فناوری‌های کلیدی

به گفته تائو چینگ؛ سخنگوی MIIT چین قصد دارد با تمرکز بر فناوری‌های مدل بزرگ اساسی مانند الگوریتم‌ها و قدرت محاسباتی، به پیشرفت‌ها در فناوری‌ها و محصولات اصلی، از جمله تراشه‌های هوشمند، الگوریتم‌ها و چارچوب‌های مدل بزرگ سرعت بخشد.

در گام بعدی، چین تمرکز خود را بر موارد زیر خواهد گذاشت:

بهبود عملیات و مدیریت منبع تغذیه محاسباتی برای تولیدراهنمایی شرکت‌ها برای سرعت بخشیدن به ایجاد مدل‌های بزرگ عمومی با رقابت جهانیپرورش مدل‌های بزرگ صنعتی برای سناریوهای تولیدایجاد یک پایگاه داده صنعتی در سطح بالاتحریک ارزش داده‌های صنعتیفعال کردن صنعتی شدن هوش مصنوعیبهره‌مندی از هوش مصنوعی برای احیای تالاب‌های فارس

اقدامات ویژه‌ای در صنایع کلیدی که تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد ملی دارند با نیروی محرکه قوی و پایه دیجیتالی خوب برای فعال کردن صنعتی شدن هوش مصنوعی جدید اجرا خواهد شد.

به گفته تائو، ادغام عمیق‌تر فناوری‌های هوش مصنوعی در کل فرآیند تولید و افزایش قابل توجه سطح عملیات هوشمند در تحقیق و توسعه، تولید آزمایشی، ارائه خدمات و ... ضروری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستاورد‌های مهم موسسه تحقیقات خاک و آب در سه محور اساسی در تولید گندم
  • دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟
  • چین ۴۵۰۰ شرکت هوش مصنوعی دارد
  • ابلاغ اولویت‌های پژوهش و فناوری چهار سال آینده شورای عالی عتف
  • معرفی ۵۰ رقم گندم توسط موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور
  • افزایش تولید در واحد سطح با بذور اصلاح شده گندم
  • ۵۳۲ هکتار واحد گلخانه‌ در سال ۱۴۰۲ اصلاح و نوسازی شد
  • امید آفرینی و مشارکت عمومی نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد
  • مزارع شیلاتی کشور شناسنامه‌دار می‌شوند