Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- درحالیکه بیش از 18 هزار موتورسیکلت اسقاطی در پارکینگ‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سراسر کشور خاک می‌خورد، صاحبان آنها از ترس پرداخت هزینه پارکینگ به این مراکز مراجعه نمی‌کنند و اسقاط آنها بر زمین مانده است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده از دستورهای کار جلسه امروز (چهارشنبه) کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«وحید حسینی» دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا در این باره گفت: قرار شده بود ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تا پایان امسال، اسقاط 25 هزار دستگاه موتورسیکلت را انجام دهد.
«رضا کاویانی» مدیرکل اموال منقول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز در این باره گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، مالک تمام موتورسیکلت‌های موجود در پارکینگ‌ها نیست بلکه ما نماینده مالکان آنها هستیم زیرا بر این باوریم که آنها روزی برای تحویل موتورسیکلت‌های خود به ما مراجعه خواهند کرد.
وی افزود: اگرهم صاحبان خودرو تاکنون به ستاد مراجعه نکرده‌اند به طور حتم به علت مشکلات اقتصادی است که نمی‌توانند هزینه پارکینگ را پرداخت کنند، از این رو باید قانون، راهکار اسقاط را ارائه دهد و هنگامی که قرار است قانونی اجرا شود ابتدا باید بستر آن فراهم باشد تا بعدها مشکلاتی ایجاد نشود.
به گفته وی کار اسقاط 900 دستگاه موتورسیکلت اسقاطی انجام و اطلاعات آن را به پلیس راهور و ستاد سوخت ارجاع داده شده است.
کاویانی گفت: اکنون بیش از پنج هزار موتورسیکلت اسقاطی در تهران و 8 هزار در اصفهان و در مجموع 18 هزار دستگاه موتورسیکلت اسقاطی در کل کشور متعلق به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام است که در تلاش برای فراهم کردن بستر و با هدف اجرای این قانون هستیم.
مدیرکل اموال منقول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز تاکید کرد: یکی از ارکان اصلی ما برای اجرای این قانون تایید مقام قضایی تا بعد از اجرا با مشکلی مواجه نشویم.
«مسعود تجریشی» معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به کاویانی در خصوص اسقاط موتورسیکلت ها نیز اظهارکرد:اگر اعتقاد دارید این مشکل را رفع می کنید پس راهکاری برای آن پیدا کنید و شفاف به ما بگویید که در این قسمت مشکل قانونی وجود دارد، ما آماده هرگونه همکاری هستیم و شما هم در رفع این مشکل کمک کنید.
وی افزود: در این روند این طور نباشد که همدیگر را به نهادهای مختلف ارجاع دهیم در واقع رفع مساله یکی از کارآمدی‌های نظام است و این مساله نیز به طور مستقیم به سلامت شهروندان مرتبط است بنابراین باید با هم تلاش کنیم تا این مشکل برطرف شود.
معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران نیز در این نشست اظهارکرد: حدود 70 درصد آلودگی هوا ناشی از منابع متحرک مانند خودرو و موتورسیکلت است و تنها ابزار ما برای کاهش این آلودگی، معاینه فنی است.
«محمد رستگاری» افزود: یکی از وظایف ما بازدید مستمر مراکز معاینه فنی خودرو است تا از عملکرد صحیح آنها مطمئن شویم.
وی ادامه داد: بعد از بازدید از 36 مرکز معاینه فنی، 19 مرکز به دلایل مختلف اخطار گرفتند، با 9 مرکز مکاتبه شد که ایرادات زیادی نداشتند و قرار شد مکان 6 مرکز تغییر کند.
رستگاری تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع درست عمل کردن مراکز معاینه فنی خودرو در کارگروه آلودگی هوا در استان تهران مصوب شد که بعد از این نظارت نامحسوس از این مراکز انجام شود.
شاهرودی نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست با اشاره به حجم زیاد تردد خودرو در کلان‌شهر تهران و فرسوده بودن درصد بالایی از آنها، بر نوسازی این وسائل نقلیه به ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد.
علمی ** 1836 ** 9014 ** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي كارگروه كاهش آلودگي هوا ستاد اجرايي فرمان امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۷۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در نشست تشکیل ستاد دهه کرامت استان گفت: سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) که مصادیق بارز کرامت هستند به عنوان نمادین دهه کرامت نامگذاری شده و یک تابلو است که باید همه اقدامات و بزرگداشت‌ها با هدف پررنگ نگهداشتن این تابلو برای بشر انجام شود.

او افزود: دنیا از نعمت‌های الهی است و برای بشر خلق شده که باید انسان بهره را از آن داشته باشد و کرامت، انسان را به سعادت و بهره مندی از نعمات الهی سوق می‌دهد.

آیت الله عبادی اظهار کرد: مشکلی که امروز و هر روز در تاریخ با انواع جنایت‌ها و خیانت‌ها وجود داشته به دلیل عدم ترویج فرهنگ کرامت و گرایش انسان‌ها به مادیات به وجود آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان، مکتب پرافتخار انبیا، اولیا و امامان را نماد کرامت و عزت معرفی کرد.

در این نشست، حضور خادمیاران رضوی، برگزاری جشن‌ها در بقاع و مساجد، اعزام زائر اولی‌ها و ۲۰۰ زوج به مشهد مقدس، همایش‌ها و جشنواره کتابخوانی رضوی از برنامه‌های دهه‌ کرامت در خراسان جنوبی اعلام شد.

امسال دهه کرامت از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است
  • تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی
  • امانت را به صاحبش بازگرداندم
  • توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی با توزیع ۷هزار نهال گل محمدی در سوادکوه
  • افزایش جای پارک موتورسیکلت در اطراف حرم حضرت معصومه (س)
  • انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات
  • اهدای مدال طلای بانوی ورزشکار به موزه آستان قدس رضوی