Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- دبیرکل انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد گفت: برگزاری همایش ها در جهت بررسی دستاوردهای موضوعات و مسائل مختلف سازمان بین المللی کار در پژوهش های دانشگاهی ضرورت بسیاری دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا ، پوریا عسکری عصر امروز (چهارشنبه ) در همایش نقش سازمان بین المللی کار در تحقیق اهداف منشور ملل متحد اظهار کرد: سازمان بین المللی کار دو هدف اصلی توسعه عدالت اجتماعی و ترویج کار شایسته را دنبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این همایش درخانه اندیشمندان علوم انسانی افزود: امروز سالگرد صد سالگی سازمان بین المللی کار است که این سازمان بین المللی در کنار دولت ملت ها فعالیت های چند جانبه خود را آغاز کرد.
دبیرکل انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل با اشاره به ویژگی سه جانبه گرایی ساختار سازمان بین المللی کار یادآورشد: این سازمان توانسته همزمان نمایندگان دولت های عضو، کارفرمایان و کارگران در سلسله نشست های متعدد گردهم جمع کند تا در تصویب قوانین به هیچ یک از این سه گروه قربانی نشوند.
به گفته عسکری، سازمان بین المللی کار هنگام شروع کار به این نتیجه رسید که با چند صدایی به توسعه می رسد.
وی خاطرنشان کرد: مکانیسم سه جانبه که به صورت بیرونی طراحی شده، پس از گذشت مدت زمانی از شروع فعالیت های سازمان بین المللی کار فرصتی را برای شنیده شدن صدای صاحبان قدرت و کارگران ایجاد کرد.
عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه سازمان بین المللی کار در جهت رفع دغدغه دولت، کارفرمایان و کارگران گام های مثبتی برداشت، اظهار کرد: موفقیت در عملکرد این سازمان سبب شد تا از سال 1946 همزامان با شروع کار سازمان ملل متحد ، سازمان بین المللی کار به یکی از کارگزاری های سازمان ملل متحد تبدیل شود.
عسکری ادامه داد: پس از اتصال سازمان بین المللی کار به سازمان ملل متحد اهداف دو سازمان با یکدیگر مشترک شد.
به گفته وی، سازمان بین المللی کار برای تحقق دو هدف ایجاد صلح و ترویج حقوق بشر گام برمی دارد.
دبیر کل انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل با اشاره به تأکید سازمان کار بر برقراری صلح پایدار گفت: صلح پایدار نه تنها مفهوم امنیت را در برمی گیرد بلکه در نتیجه عدالت اجتماعی میسر می شود. ایجاد استانداردهای مربوط به حق کار از دیگر اهداف سازمان بین المللی کار است.
**9491**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي سازمان بين المللي كار تحقيقات دانشگاهي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۷۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در نشستی در زمینه ساخت فضای آموزشی، تأمین تجهیزات کارگاهی، آزمایشگاهی و کمک آموزشی و مامور نمودن دبیر و آموزگار مرد تصمیم گیری شد.

دهقان فرماندار بافق در این نشست گفت: صنایع و معادن در اجرای مسؤولیت‌های اجتماعی خود به ویژه در حوزه بیمارستان و آموزش و پرورش کوتاهی می‌کنند.

او افزود: سیاست‌های سرمایه گذاری صاحبان سرمایه و معادن مثل فسفات آسفوردی باید در شهرستان باشد.

دهقان بیان کرد: مقرر شد توسط شرکت‌های معدنی و صنعتی فعال شهرستان از جمله مجتمع معدنی فسفات آسفوردی از قرارگاه خاتم الانبیا، یک آموزشگاه ۱۲ کلاسه در مظفریه بافق ساخته و یک میلیارد تجهیزات آموزشی تا پایان اردیبهشت ماه تأمین شود. 

او ادامه داد: شرکت یزد یوتاب تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه در روستای مبارکه جنب آموزشگاه شهید صدوقی و اجرای طرح درآمدزایی پایدار به مدت یک ماه را متعهد شد که در صورت اقتصادی نبودن این طرح، باید یک باب آموزشگاه شش کلاسه احداث کند. 

فرماندار بافق تصریح کرد: مجتمع معدنی کوشک تا سال تحصیلی ۱۴۰۴، موظف است ۲ باب آموزشگاه آیت‌الله طالقانی و رضاییان را که ۳۵ درصد آن انجام شده است، به پایان برساند. 

او گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق هم مقرر شد طبق مصوبات تعیین شده در تیرماه ۱۴۰۲، ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه و استخر شنا در محله مناجات را تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ تکمیل کند و تحویل آموزش و پرورش دهد.

دیگر خبرها

  • آغاز به کار همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • نمایش دستاوردهای جهاددانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • راه‌های ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • تحقق اهداف عالمانه و مدبرانه اسلام ناب توسط سازمان بین‌المللی سینوو