Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-20@05:03:04 GMT

اعتراض مردم سوئیس به خشونت پلیس فرانسه

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۷۶۸۹

اعتراض مردم سوئیس به خشونت پلیس فرانسه

به گزارش جهان نيوز، شماری از معترضان جلیقه زرد امروز چهارشنبه در برابر مقر سازمان ملل در ژنو تجمع کردند تا اعتراض خود را به خشونت‌های پلیس در جریان تظاهرات‌های اعتراضی هفته‌های گذشته پلیس فرانسه علیه معترضان ابراز کنند.
 
در طول هفته‌های گذشته،  پلیس فرانسه از هزاران گلوله‌ لاستیکی علیه معترضان استفاده کرده است که به نقص عضو در برخی از معترضان منتهی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام اگرچه انتقادهای فراوانی را به دنبال داشته اما نیروهای پلیس و ژاندارم‌های فرانسوی همچنان مجاز هستند که این تسلیحات را به کار گیرند.

شنبه گذشته معترضان فرانسوی در چهاردهمین شنبه اعتراضی در فرانسه به خیابان آمدند. از اواسط نوامبر هزاران نفر از مخالفان دولت  ماکرون تظاهرات کرده‌اند. این تظاهرات‌ها عموما مسالمت‌آمیز بوده‌اندکه با دخالت پلیس به درگیری‌های خیابانی منجر شده است.

دولت فرانسه قصد داشت در چارچوب سیاست تشویق عمومی به استفاده از خودروهای هیبریدی و کاهش خودروهای متکی به سوخت فسیلی، از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر سوخت را افزایش دهد، اما همین تصمیم جرقه اعتراضات طبقه متوسط را زد. معترضان ماکرون را که پیش از این یک بانکدار بوده، به حمایت از طبقه ثروتمند متهم کرده و می‌گویند او سیاست‌هایی را دنبال می‌کند که بانک‌های بزرگ فرانسه از آن نفع می‌برند.

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۷۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات ادامه دار اردنی‌ها در حمایت از فلسطین + فیلم

مردم اردن در پایتخت این کشور در حمایت از مردم مظلوم غزه همچنان تظاهرات خود را ادامه می‌دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • برگزاری دوباره تظاهرات در مراکش برای حمایت از فلسطین
  • تظاهرات ادامه دار اردنی‌ها در حمایت از فلسطین + فیلم
  • پلیس فرانسه یک فرد را در کنسولگری ایران دستگیر کرد
  • فرانسه: به درخواست اردن پهپادهای ایران را رهگیری کردیم
  • به درخواست اردن موشک‌ها و پهپاد‌های ایران را رهگیری کردیم
  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • تظاهرات مردم فنلاند در حمایت از غزه+ فیلم
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان