Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-23@11:34:35 GMT

آثار مبارزات روحانیان در تاریخ ثبت شده است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۷۶۹۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده‌سرایی عصر امروز در همایش علمداران عاشورایی که با هدف نکوداشت روحانیان رزمنده در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: آثار مبارزات روحانیان و علما علیه استکبار جهانی برای همیشه در تاریخ جهان اسلام ثبت شده است و آیندگان می‌توانند به آن رجوع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اول اسفند ماه 1364 نماینده امام خمینی (ره) در سپاه پاسداران آیت‌الله شیخ فضل‌الله محلاتی به همراه جمعی از نمایندگان مردم در مجلس و مسوولین عازم جبهه شدند، که هواپیمای حامل آنها مورد حمله رژیم بعثی عراق قرار گرفت و همه سرنشینان آن به فیض شهادت نائل آمدند.

نجفقلی‌زاده‌سرایی گفت: روحانیان در طول هشت سال دفاع مقدس و قبل و بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی، ایثار و فداکاری زیادی کردند، بنابراین با هدف ارج نهادن بر تلاش و مجاهدت آنها روز شهادت آیت‌الله محلاتی به عنوان روحانیت و دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه نقش بارز و چشمگیر روحانیان ولایتمدار در هشت سال دفاع مقدس بر هیچ انسان باانصاف و آگاهی پوشیده نیست، اضافه کرد: گواه برای صحت این ادعا خیل عظیم شهیدانی است که از این قشر تقدیم انقلاب اسلامی شده و آن هم در حالی که به لحاظ آماری بیش از سایر اقشار است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اظهار اینکه نام و یاد روحانیان شهیدی همچون آیت‌الله محلاتی، شاه‌آبادی، میثمی و ... در تارک تاریخ ایران اسلامی ماندگار شده است، گفت: تعداد بالای شهدای گلگون‌کفن روحانیان گواه این موضوع است، که آنها نیز دوشادوش اقشار مختلف مردم در رزم بی‌امان شرکت کرده‌ و به لقاءالله پیوسته‌اند.

سرایی با اظهار اینکه طبق بررسی‌های به عمل آمده 400 نفر روحانی از آذربایجان‌غربی به جبهه‌های حق علیه باطل شتافته‌اند، بیان کرد: با هدف تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس هم‌اکنون کتابی در حال تالیف است.

انتهای پیام

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۷۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد

همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» به مناسبت بزرگداشت سالروز «شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس» در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز سه شنبه 4 تیرماه 1403، مراسم بزرگداشت سالروز «شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس»  با عنوان «شن‌ها مامور خدا بودند» درسالن همایش های بین المللی خلیج فارس موزه ملی  انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار نادر ادیبی در حاشیه همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی ما در مجموعه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازنمایی حوادث مهم دفاع مقدس است و در سیاستگذاری های اجرایی، برنامه هایی را در طول سال برای آشنایی مردم به ویژه جوانان با هدف جلوگیری از فراموشی و تحریف وقایع، دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به واقعه طبس و شکست حمله نظامی آمریکا در سال 59 گفت: به پشتوانه هوشیاری ملت ایران، امام عظیم شان انقلاب و رهبری حضرت آقا در طی این سال‌ها همچنان خط مبارزه ملت ما با استکبار و شیاطین پر رنگ تر شده و ملت های آزاده دنیا از آن بهره می گیرند و مسیر سعادتی که این انقلاب باز کرد، همچنان گشوده تر در حرکت است.

جنبه‌های بسیاری از نقش زنان در دفاع مقدس باقی مانده

سردار ادیبی خاطرنشان کرد: موضوع شکست حمله نظامی آمریکا در طبس هم از آن وقایع تاریخی است که باید به دقت به آن پرداخته شود و تحلیل مناسبی از وضعیت مبارزه استکبار با ملت ایران را ترسیم کنیم که این کار در حال شکل گیری است و مهمترین نکته آن این است که این موضوع زنده باقی می ماند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه هر روز ملت ما مستحکم تر به مسیر خود ادامه می دهد، تاکید کرد: مردم برای انتقال مفاهیم تاریخی به نسل های بعدی در این اماکن و مراکز مهم انقلاب حضور پیدا کنند تا با مبانی اصلی انقلاب آشنا شوند و قوت قلب بیشتری پیدا کنند.

همچنین در این مراسم محمد کریمی فعال رسانه ای  با نگاهی به رویداد‌های اتفاق افتاده پس از واقعه طوفان شن تا طوفان الاقصی گفت: امروز جنگی بزرگ‌تر از جنگ سخت برای گرفتن مرز‌ها رخ داده است. جنگی فراتر از جنگ اقتصادی، فرهنگی و جنگ نرم. امروز در جنگ شناختی و ترکیبی قرار گرفته‌ایم که این میدان مستقیما با تفکر و رسانه ارتباط دارد و اثرگذارترین گلوله‌ها در این عرصه، واژه‌ها هستند. ما امروز زیر بمباران اطلاعاتی ـ عملیاتی هستیم که تا به امروز تجربه نشده است. امروز در میدان عملیات روانی برای جا به جایی اراده‌ها و دستکاری دستگاه محاسباتی ذهن‌ها اقداماتی انجام می‌شود که جز باور داشتن به اراده الهی نمی‌تواند آن را خنثی کند.

کریمی تصریح کرد: از آغازین روز‌های نهضت انقلاب اسلامی دشمنان چند طرح را جلو بردند، اول همسو کردن حضرت امام (ره) با اهداف خود که به شکست انجامید، دوم ترور ایشان و متلاشی کردن انقلاب اسلامی که چندین طرح ترور برنامه‌ریزی شد، اما نهضت امام مورد عنایت و توجه حضرت حق بود و همه آن طرح‌ها ناکام ماندند.

وی با اشاره به ضرورت تقویت بنیه دفاعی در جنگ شناختی امروز تاکید کرد: ما با وجود عملیات‌های نظامی موفقی که داشته‌ایم، اما نتوانسته‌ایم بر فضای مجازی آنطور که باید تسلط یابیم. سه حربه برای مقابله با انقلاب اسلامی از سوی دشمن به کار رفته که دهه‌ها سرمایه‌گذاری فکری، مالی و انسانی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است تا ما را به زانو درآورند. اولین آن حربه‌ها، تحریف است که نمی‌گذارد خبر خوبی از ایران منتشر شود. این حربه اجازه نمی‌دهد راز ایستادگی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر عدم ورود واکسن فایزر به درستی تبیین شود و چیزی از میلیون‌ها بیماری که به خاطر عوارض این واکسن درگیر هستند، منتشر شود؛ همچنین حربه تحریف اجازه نمی‌دهد خبری از 30 خط تولید واکسن ایرانی به گوش کسی برسد.

سینمای دفاع مقدس از هویت فرهنگی ایرانی- اسلامی پاسداری می‌کند

کریمی به دیگر راهکار‌های دشمن برای پیروزی در جنگ شناختی اشاره کرد و افزود: سازمان تخریب نمی‌گذارد کسی از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن صحبت کند و با ترسی که ایجاد می‌کند اجازه نمی‌دهد کسی به میدان تبیین بیاید. سازمان تحریف و تخریب دست به دست هم داده‌اند تا مردم در جهت القائات آنها به خیابان‌ها بیایند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما از فتنه‌های بسیاری گذشتیم تا به وعده صادق رسیدیم. توکل به خدا، اعتماد به نظام جمهوری اسلامی ایران و مردمی که فرسنگ‌ها از مسئولان جلوتر هستند ما را تا به امروز یاری کرده است و در سایه تحریم‌ها، جنگ نرم و سخت و همه مشقت‌ها امروز به عنوان کشوری قدرتمند عضو باشگاه هسته‌ای و نظامی جهانی خود را مطرح کرده‌ایم.

انتهای پیام/
 

همایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودند

دیگر خبرها

  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • خدمات محمود نجم‌آبادی به علم پزشکی
  • ۳ اردیبهشت بزرگداشت شیخ بهایی + بیوگرافی و آثار
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی
  • بنیاد امسال حضور پررنگ تری در نمایشگاه کتاب دارد
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ
  • شکست هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی از افتخارات سپاه