Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: دادگاهی در آمریکا پرونده چند میلیارد دلاری را علیه «شلدون ادلسون» سرمایه‌دار یهودی-آمریکایی دوباره به جریان انداخته است. اتهام او و ۳۰ نفر دیگر جنایت جنگی و حمایت از شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی است.

به نوشته خبرگزاری «میدل‌ایست مانیتور»، «کارن لیکرافت هندرسون» دادگاه حوزه کلمبیا روز قبل به بازگشایی این پرونده رای داد و اعلام کرد جمع بندی قاضی فدرال در آگوست ۲۰۱۷ اشتباه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن تاریخ قاضی به این نتیجه رسید که به دلیل سیاسی بودن مسائل درون پرونده، دادگاه صلاحیت رسیدگی به آن را ندارد. این موارد شامل حق مالکیت کرانه غربی رود اردن، بیت‌المقدس شرقی و محاصره نوار غزه است. اما هندرسون گفت حق مالکیت از مسئله بزرگتری مانند جنایت جنگی مجزا است.

هندرسون توضیح داد: «تعیین قانونی این‌که شهرک‌نشینان [غیرقانونی] اسرائیلی در مناطق تحت مناقشه مرتکب نسل‌کشی شده‌اند، تصمیمی در قبال مالکیت این اراضی تحت مناقشه ندارد و بنابراین به‌طور مستقیم در تضاد با انتخاب سیاست خارجی [آمریکا] نیست».

بنابراین پیگیری این پرونده کاملا قانونی بوده و از آن‌جا که نسل‌کشی، ناقض حقوق بین‌المللی است، دادگاه‌های آمریکا می‌توانند به شهروندان خارجی اجازه دهند در صورتی که مورد نقض حقوق بشر در خارج از آمریکا قرار گرفتند به آن‌ها مراجعه کنند.

پیگیری پرونده به عهده «باسم التمیمی» پدر «عهد التمیمی» دختر فلسطینی است که به جرم سیلی زدن به یک نظامی اسرائیلی به مدت ۸ ماه توسط رژیم صهیونیستی زندانی شده بود. موضوع اصلی این پرونده این دعوی است که ادلسون و سایر متهمین با دسیسه‌چینی، جوامع غیریهودی را از فلسطین اشغالی بیرون کرده‌اند و همچنین مرتکب جنایت جنگی و نسل‌کشی شده‌اند.

متشاکی دیگر این پرونده «لری الیسون» یهودی میلیاردر است که مبالغ هنگفتی به ارتش رژیم صهیونیستی اهدا کرده است. «الیوت آبرامز» از منتقدان «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نیز به‌خاطر حمایت از شهرک‌سازی غیرقانونی صهیونیست‌ها در لیست متهمین قرار دارد.

همچنین دو بانک بزرگ اسرائیلی «لئومی» و «هاپوالیم» نیز در این پرونده دخیل هستند.

ادلسون در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست‌جمهوری آمریکا چند میلیون دلار به حزب جمهوری‌خواه و شخص «دونالد ترامپ» کمک کرد. «رضا پهلوی» فرزند شاه مخلوع ایران نیز از جمله کسانی است که از کمک‌های این میلیاردر یهودی به بهانه مبارزه با جمهوری اسلامی ایران، بی‌نصیب نمانده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: دادگاه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی

به گزارش جام جم آنلاین، برای اولین بار طرح تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی در دستورکار وزارت امنیت تحت رهبری «ایتامار بن گویر» قرار گرفت.

طرح بن گویر شامل ادعای «برابری» بین مسلمانان و شهرک نشینان در اقامه نماز در داخل مسجد به صورت رسمی و قانونی است و هدف از آن تحمیل یک عمل جدید بر مسجدی است که متعلق به مسلمانان است.

همچنین این طرح شامل تشدید کنترل نظارت بر نمازگزاران و زوار مسجد الاقصی با نصب دوربین‌ها و دستگاه‌های دیجیتال و نیز تشدید حضور نیروهای اشغالگر در داخل مسجد است.

کارشناسان هشدار دادند این اقدامات واقعیت مسجد الاقصی را تغییر می‌دهد زیرا از سوی یک نهاد رسمی و با پوشش قانونی قرار است انجام شود.

از سوی دیگر، ناظران از یک حادثه‌ جدی دیگر پرده برداشتند و اعلام کردند روز دوشنبه «دوو لیور» بزرگترین خاخام حزب «صهیونیسم مذهبی» به صحن مسجد الاقصی یورش برد و تحت محافظت شدید نیروهای اشغالگر، جشن عروسی نوه خود و نیز آیین یهودی مربوطه را داخل مسجدالاقصی برگزار کرد.

خاخام لیور با بیان اینکه انجام چنین کاری بیش از پنجاه سال است که امکان‌پذیر نبوده است، با اشاره به مسجدالاقصی مدعی شد «این مکانی است که برای یهودیان سراسر جهان برای دعا تعیین شده است».

تجاوزات اشغالگران و تهاجم شهرک نشینان به الاقصی در بحبوحه درخواست‌های فلسطینی‌ها برای حفظ تداوم تحصن پس از پایان ماه مبارک رمضان جهت محافظت از آن در برابر نقشه‌های شهرک نشینان و پروژه‌های یهودی سازی آنها در حال افزایش است.

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد| قسامه چیست و چطور با ۵۰ قسم یک نفر قصاص می شود؟
  • واکنش ایران به حکم دادگاه آرژانتینی در پرونده «آمیا»
  • حکم دادگاه فدرال آرژانتین در مورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است
  • کنعانی: حکم دادگاه فدرال آرژانتین درمورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است
  • کنعانی حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • طرح رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ