Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@00:15:09 GMT

اتاق بازرگانی در شناسایی موانع اقتصادی مسئول است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۷۷۷۱

اتاق بازرگانی در شناسایی موانع اقتصادی مسئول است

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: اتاق بازرگانی در شناسایی موانع اقتصادی در مسیر تمدن سازی ایرانی – اسلامی مسئول است و باید نقش کاربردی خود را ایفا کند.

علیرضا رزم حسینی عصر چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در مشهد افزود: خرسندیم که اتاق بازرگانی به راهبردهای رهبر معظم انقلاب برای 40 سال دوم انقلاب اسلامی توجه کرده است تا به نتیجه اصلی این راهبردها که تمدن سازی ایرانی – اسلامی است، دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: برای رسیدن به تمدن ایرانی – اسلامی باید ابزار آن را فراهم کنیم و حداقل در بخش اقتصادی که تامین ابزار تمدن سازی در این حوزه بر عهده اتاق بازرگانی است، به صورت کاربردی به آن بپردازیم.
وی گفت: اتاق بازرگانی باید به صورت کاربردی موانع اقتصادی در رسیدن به این تمدن بزرگ اسلامی را شناسایی کند و مطالبه گر جدی این بخش در سطح ملی باشد، موانعی که توسط اتاق بازرگانی احصا شود، برای دولت و مجلس شورای اسلامی موثر خواهد بود.
استاندار خراسان رضوی کار پژوهشی اتاق بازرگانی مشهد در زمینه راهکارهای توسعه پایدار روستایی را ستود و افزود: این راهکارها باید عملیاتی شود ضمن اینکه در طرح مثلث توسعه اقتصادی که برای این استان تدوین شده، شروع آن از روستاها خواهد بود.
وی اظهار داشت: در راستای عملیاتی کردن طرح مثلث توسعه اقتصادی طی 40 روز گذشته 16 تفاهم نامه با معین های اقتصادی در مناطق مختلف استان به امضا رسیده و دو کارگاه آموزشی – توجیهی برای مدیران شرکت های معین اقتصادی به همراه فرمانداران شهرستان ها برگزار شده است.
وی با اشاره به واحدهای تولیدی استان که به دلیل بدهی در تملک بانکها هستند، گفت: دبیرخانه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت استان لیستی از این واحدها با مشخصات کامل تهیه و در معرض دید سرمایه داران و کارآفرینان قرار دهد تا وجود متقاضی برای در اختیار گرفتن این واحدها مشخص شود.
رزم حسینی افزود: در صورتی که متقاضی برای در اختیار گرفتن این واحدهای تولیدی وجود داشت، تسهیلات با دوره بازپرداخت 60 ماهه به کارآفرینان متقاضی از سوی بانکها پرداخت می شود.
7489 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اتاق بازرگاني شوراي گفت و گو مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت کامل اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها

اتاق بازرگانی تهران در بیانیه‌ای در مورد افزودن روز پنجشنبه (به جای شنبه) به تعطیلات پایان هفته عنوان کرد که تصمیمی گرفته شده که نشانه عدم باور قلبی و ذهنی به بخش خصوصی است.

 

به گزارش ایسنا، در بخشی از بیانیه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران آمده است:

اسباب نگرانی است که نمایندگان مردم در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تازه‌ترین تصمیم خود با بی‌توجهی به پیشنهاد منطقی، کارشناسانه و مبتنی بر منافع ملی که توسط فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار در مورد تعیین روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات پایان هفته ارائه شده بود، در اصلاح لایحه ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با کاهش ساعات کاری هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت، روز‌های کاری را نیز شنبه تا چهارشنبه و تعطیلات دو روزه پایان هفته را روز‌های پنجشنبه و جمعه تعیین کردند.

تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در صورت تایید نهایی و تبدیل به قانون جاری کشور، قطع ارتباط اقتصاد کشور با بازار‌های بین‌المللی را به چهار روز در هفته افزایش می‌دهد و روشن است که در شرایط تحریم و محدودیت‌های خارجی و تنگنا‌های داخلی، ضمن تحمیل زیان مضاعفی بر اقتصاد کشور خصوصاً در شرایط دشوار کنونی، نقض اکید منویات مقام معظم رهبری در دستیافت به اهداف شعار سال خواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: از موضوع تعطیلی ایام پایان هفته، نمودی از تجمع و یکدستی خواسته‌های فعالان اقتصادی و سایر شقوق اجتماعی کشور است که در همراهی با یکدیگر و با انتشار سیلی از بیانیه، اطلاعیه، مصاحبه و اظهارنظرات، تلاش می‌کنند تا از خواسته و آرزوی سربازان خط مقدم اقتصادی کشور که مجدداً نادیده انگاشته شده را به جهت پیشینه‌سازی منافع ملی محقق کنند.

امیدواریم نظر نهایی سیاستگذاران و قانونگذاران در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدم تایید این تصمیم و استماع نظرات کارشناسی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با هدف بیشینه‌سازی منافع ملی و به کار بستن آن باشد.

دیگر خبرها

  • رضایی: نقش دولت باید از متصدی به سیاست‌گذار تغییر کند
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه‌ها
  • درخواست اتاق بازرگانی از رئیسی و قالیباف برای تعطیلی شنبه‌ها
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه ها
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر
  • مخالفت کامل اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها
  • چرا اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالف است؟
  • اتاق بازرگانی تجدید نظر درباره تعطیلی روز پنجشنبه را خواستار شد
  • قدردانی اتاق بازرگانی از استاندار همدان