Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت ایجاد تحول و نوآوری برای تعمیق روابط و همکاریهای تهران – آنکارا، گفت: باید با همکاری و هماهنگی های همه جانبه، تمام ظرفیت های موجود را در راستای منافع دو ملت بزرگ ایران و ترکیه فعال سازیم.

به گزارش ایرنا ازپایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود واعظی روز چهارشنبه در دیدار «دریا اورس» سفیر ترکیه در تهران لزوم گسترش روابط ایران و ترکیه درابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، منطقه ای وبین المللی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه همواره در روزهای سخت در کنار یکدیگر بوده و خواهند بود و هیچ چیزی نمی تواند مانعی در مناسبات برادارانه و صمیمی دو دولت و دو کشور ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه زمینه های گسترده و متنوعی برای ارتقای سطح همکاری بین دو کشور وجود دارد، گفت: بر اساس توافقات انجام شده، مصمم هستیم روابط تجاری و بانکی دو کشور را هر چه بیشتر گسترش دهیم.
واعظی همچنین با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای اسناد و توافقات بین دو کشور گفت: توافقات خوبی با اراده روسای جمهوری دو کشور به امضا رسیده است که با عملیاتی شدن این اسناد، می توان شاهد تحرک و نوآوری در سطح مناسبات و روابط تهران و آنکارا بود.
«دریااورس»سفیرترکیه نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از برنامه های خود در راستای فعال کردن ظرفیت های توسعه همکاری بین دو کشور اظهارداشت: اطمینان داشته باشید که ترکیه تمام تلاش خود را برای تحکیم روزافزون روابط با جمهوری اسلامی ایران به کار خواهد گرفت.
شبک**سیام**1751**1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي محمود واعظي تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوآوری برای تربیت قرآنی امری ضروری است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: نوآوری باید در نظام تعلیم و تربیت، به ویژه در حوزه تربیت قرآنی صورت گیرد تا جذابیت‌های قرآنی با شیوه‌های نو برای نسل جوان ارائه شود و آن‌ها به قرآن روی آورند.

حسین امینی مشهدی در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد، اظهار کرد: قرآن به عنوان بهترین لطف خداوند به بشر  به ویژه ما مسلمانان، همواره در کانون توجه عموم مردم و شیعیان قرار دارد. بنابراین طبیعی است که آموزش و فراگیری آن در تمامی خانواده‌ها رواج داشته باشد.

وی اضافه کرد: اما نکته‌ای که این ارتباط  با قرآن را به ویژه از دوران کودکی بیشتر می‌کند، نقش خانواده و پدر و مادر است. به عنوان مثال هیچ‌گاه توصیه والدینم را فراموش نخواهم کرد، زیرا پدر و مادرم بسیار روی آموزش و انس با قرآن فرزندانشان تاکید داشتند.

امینی تصریح کرد: بعد از ۸ سالگی پدر مرحوم من را با یک تاکید فراوان به مسجدها و محفل‌های قرآنی مخصوص نوجوانان سوق می‌دادند و برای قرآن احترام ویژه‌ای قائل بودند. خاطرم هست در آن زمان فعالیت‌های قرآنی عموما مردم نهاد و داوطلبانه در مساجد اجرا و پیگیری می‌شد، لذا مردمی بودن محافل و تاکید والدین دو عنصر مهم در ترویج قرآن در کودکی و تداوم آن در نوجوانی و جوانی  محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: نوآوری باید در نظام تعلیم و تربیت، به ویژه در حوزه تربیت قرآنی صورت گیرد تا جذابیت‌های قرآنی با شیوه‌های نو برای نسل جوان ارائه شود و آن‌ها به سمت قرآن روی آورند، زیرا در زمان قدیم نیز نوآوری و خلاقیت در قرآن و در ارتباط نسل جوان با قرآن موثر بوده است.

امینی ادامه داد: همچنین امام علی(ع) در خصوص علم‌آموزی در کودکی و نوجوانی فرموده‌اند «اَلْعِلمُ فی الصِّغَرِ کَالنَّقْشَ فی الْحَجَرِ؛ آموختن دانش در خُردسالی، همچون نقشی است که بر روی سنگ کنده شود». علاوه بر آموزش قرآن در محافل قرآنی، اجرای سرود، مسابقه کتابخوانی و ... نیز برگزار می‌شد که در انگیزه نوجوانان برای حضور در این محافل بسیار تاثیرگذار بود.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به لطف خداوند در اوایل جوانی با جلسات استاد محمدعلی انصاری آشنا شدم و در آن مراسم شرکت می‌کردم که تاثیر مضاعفی در فهم  و شناخت من از قرآن داشت و در آن جلسات با تعابیر و تفاسیر مختلفی از قرآن آشنا شدم. البته من خودم را از سیره عملی قرآن بسیار دور می‌دانم و امیدوارم که به لطف خداوند از سیره نظری قرآن انس زیادی دریافت کنم.

وی گفت: باتوجه به اینکه حدود ۳ سال در کشور ژاپن زندگی کردم، در آنجا دیدم که مسلمانان ژاپنی احترام ویژه‌ای برای قرآن قائل هستند و جلسات متعددی برگزار می‌کنند. البته باید توجه داشت کانونی که باعث می‌شد تا تمامی مسلمانان از هر مذهب و ملیت گرد هم جمع شوند و باهم متفق باشند، قرآن بود.

امینی ادامه داد: قرآن نور است و تلاوت آن نیز به وجود انسان نور می‌بخشد. بنابراین اگر جوانان و نوجوانان برای قرآن وقت بگذارند و در آن تعمق کنند خداوند آن‌ها را در مسیر موفقیت قرار می‌دهد و آن‌ها را به سمت موفقیت‌های بیشتر و مراتب بالاتر سوق می‌دهد.

وی با اشاره به حضور ۲ خبرگزاری ایسنا و ایکنا در هفدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی قرآن و عترت مشهد تاکید کرد: جهاددانشگاهی وظیفه خود می‌داند تا از حرکت‌ها و برنامه‌های قرآنی در حد توان خود حمایت کند؛ چراکه این امر را برکت فعالیت‌های این سازمان می‌داند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی پنتاگون از سطح روابط نیجر با ایران
  • واکنش معاون رئیس جمهور دیوارکشی ترکیه در مرز ایران
  • دیوارکشی ترکیه در مرز ایران نیاز به بررسی فنی و بازنگری دارد
  • روابط اقتصادی با پاکستان افزایش خواهد یافت
  • دیدار سفیر ایران در یک کشور حساس آفریقایی با وزیر خارجه/ توضیح علی تیزتک به امیرعبداللهیان در مورد برنامه هایش
  • اعتراض نشریه ترکیه‌ای به تداوم تجارت با رژیم صهیونیستی: کشتی‌های شرم را متوقف کنید
  • ذوب آهن اصفهان تندیس طلایی جشنواره نوآوری برتر ایران را کسب کرد
  • روان‌سازی مبادلات تجاری بین تهران و آنکارا
  • نوآوری برای تربیت قرآنی امری ضروری است
  • مقامات امور زنان ایران و عمان بر تعمیق روابط دو کشور تاکید کردند