Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نهمین میز خدمت با حضور مسئولان شهرستان ضمن رسیدگی به مشکلات مردم، تردد خودروهای سنگین در سطح شهر اسلام آبادغرب متوقف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  اسلام آباد خبر، نظر به اهمیت و جایگاه رفیع مساجد در آموزه های دینی و ضرورت استفاده از مسجد به عنوان پایگاه دینی، اجتماعی و فرهنگی جهت حل مشکلات شهروندان؛ نهمین جلسه حضور قضات و پرسنل دادگستری در مساجد با حضور حجت الاسلام کرمی مدیر محترم حوزه علمیه شهرستان ، فرماندار گرامی و  دیگر فرماندهان و  مدیران شهرستان  جهت پاسخگویی به مطالبات شهروندان ، بعد از نماز مغرب و عشا روز سه شنبه ( ۹۷/۱۱/۳۰) در   مسجد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم  برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه  مردم ضمن بیان مطالبات خود اهم مشکلات خود نظیر؛ بیکاری، درخواست توقف خودروهای سنگین در سطح شهر اسلام آبادغرب، عوارض شهرداری، آسفالت خیابان ها، تجهیز پارک میدان مرتضی علی(ع)، بیمه درمانی، مسیر تاکسی، مشکلات درمانی و رادیو گرافی، پیگیری صدور سند املاک بنیاد علوی که بنابر دستور رهبری مقرر شده سند به مالکین آنها بدهند و ... را بیان کردند و همچنین مردم محله از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی بخاطر پاکسازی خرده فروشان مواد مخدر تقدیر و تشکر نمودند و مسئولین شهرستان یک به یک در خصوص مشکلات و رفع آن به مردم  پاسخگو بودند.

افشین کریمی فرماندار شهرستان نیز در این رابطه گفت: 33 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی با نرخ 4 درصد پرداخت شده و 15 میلیارد تومان دیگر در حال پرداخت به یکی از کارخانجات شهرستان است.

وی افزود: هر جوانی که توانایی اشتغالزایی و کارآفرینی دارد می توانیم تا سقف 250 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان برای طرح های کارآفرینی تصویب کنیم.

صادق عزیزی رئیس دادگستری شهرستان در پایان این جلسه از مسئولین شهرستان و حضور مردم در مساجد، قدرشناسی و مطالبات کمترین ایشان تقدیر و تشکر نمود.

وی ضمن تشکر از هیأت امنای مساجد شهرستان، در پاسخ به یک عضو هیأت امنای مساجد عنوان کرد: هیأت امنا همه کاره  مساجد نیستند، فردای قیامت باید بخاطر بستن مساجد جواب بدهیم.

رئیس دادگستری شهرستان  در پاسخ به بیش از 20 درخواست جوانان و نوجوانان در این مسجد برای احداث پایگاه بسیج گفت: پایگاه های بسیج موجب امنیت مردم و رونق مساجد است.

گفتنی ست؛ در پایان این جلسه ریاست دادگستری شهرستان و رمدیر حوزه علمیه امام خمینی شهرستان از مرکز فرهنگی مسجد پیامبر اعظم(ص) بازدید نمودند و هیأت امنای این مسجد قول دادند با هماهنگی سپاه شهرستان پایگاه بسیج این مسجد را در این مکان دایر نمایند.

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۸۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟

عضو هیئت امنای مسجد لولاگر تهران، یکی از مهم‌ترین رسالت‌های هیئت امنای مساجد را توجه به شکل گیری زمینه‌های رشد معنوی نمازگزاران عنوان کرد.

میلاد صادقی، عضو هیئت امنای مسجد لولاگر درمورد نقش و جایگاه هیئت امنای مسجد در تحقق اهداف کلان مسجد اظهار کرد: به نظر بنده، همان‌طور که تمام ارکان مسجد باید به این هدف توجه کنند مهم‌ترین رسالت هیئت امنا این است که محفل و امکاناتی را آماده کنند برای این که زمینه‌های رشد معنوی افراد و نمازگزاران محلی و کسبه مکانی که مسجد در آن قرار دارد فراهم شود و هیئت امنا باید زمینه‌های بروز این رشد معنوی را فراهم کنند و برای این منظور ابزار‌های مختلفی وجود دارد؛ از فراهم کردن امکانات لازم گرفته تا برگزار کردن مراسم‌های فرهنگی.

او گفت: هیئت امنا باید یک مکان بدون دغدغه و توأم با آرامشی را برای نمازگزاران فراهم کنند. اما متأسفانه، برخلاف این که انقلاب ما از مساجد رشد کرده و در حقیقت، از طریق مساجد رشد و نمو پیدا کرده است. اما به نظر بنده، هنوز سیاست‌های کلان کشور درمورد حمایت‌های مالی و همچنین، سخت افزاری از مساجد به درستی اتفاق نیفتاده است و اگرچه مساجد باید مردمی و با محوریت مردم اداره شوند، ولی بالاخره باید دولت و نظام اسلامی هم، زمینه‌های بعضی از کار‌ها را فراهم کند.

صادقی مطرح کرد: در شهر تهران و خیلی از شهر‌های دیگر، موضوع ساختمانی مساجد ما اصلاً در تراز یک نظام اسلامی نیست و مساجد، مشکلات عدیده‌ای در این زمینه دارند. در نتیجه، می‌توان با یک طرح‌ها و ایده‌های نو از زمین‌های مساجد در جهت تجاری‌سازی استفاده کرد. البته به شرطی که به هویت مساجد ضربه وارد نشود. چون متأسفانه، خیلی وقت‌ها این تجاری سازی هویت مسجد را زیر سوال برده است یا این که در بهترین حالت، استفاده از زمین‌های مساجد است به شرط این که موازین شرعی و هویت مسجد رعایت شود. از اینرو، مثلاً کاری که شهرداری درمورد توسعه‌های فرهنگی می‌تواند انجام دهد این است که هزینه‌های فضای فرهنگی را برای همین مکان مقدس صرف کند تا بتوانیم یک سری امکانات لازم برای مسجد را فراهم کنیم.

او افزود: متأسفانه، حمایت‌های لازم صورت نمی‌گیرد. با وجود گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هنوز در سیستم‌های ساخت و ساز مساجد و بازسازی و تخریب و نوسازی مساجد در دفتر‌های الکترونیکی شهرداری هیچ پنجره‌ای دیده نشده است. مثلاً مسجد جامع لولاگر که طرح تخریب و نوسازی آن در حال پیگیری است با موضوع این‌چنینی روبروست و برای بعضی از مساجد که اوقافی هستند بحث تولیت مسجد باید اتفاق بیفتد. چون اغلب این مساجد دچار مشکلات حقوقی هستند و متأسفانه، به دلیل حجم بالای کار‌های حقوقی ادارات دولتی، این مساجد تحت الشعاع قرار می‌گیرند و کار آن‌ها انجام نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • بازدید از روستاها موجب تقویت تعامل مردم با مسؤولان می شود
  • هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل‌زده بسیج شده است
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل زده بسیج شده است
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • ۲ پروژه در دامغان افتتاح می‌شود
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • بازدید از معروف‌ترین مساجد جهان اسلام با دوچرخه