Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@15:29:54 GMT

واردات گوشت رانتی است؟

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۸۱۸۰

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد که بر خلاف ادعاهای مطرح شده از سوی یک کارآفرین در برنامه زنده تلویزیونی هیچ رانت و انحصاری در واردات گوشت قرمز به کشور وجود ندارد، چراکه بیش از ۱۲۰ شرکت مجوز واردات گوشت دارند و می‌توانند این کار را انجام دهند. اما اگر سوء استفاده و سودجویی در این راستا صورت بگیرد قطعاً دستگاه‌های متولی با متخلفان برخورد قاطع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : در روزهای گذشته چند کارآفرین برتر در یک برنامه زنده تلویزیونی مدعی شدند که "در واردات گوشت قرمز به ویژه از گرجستان انحصار و رانت وجود دارد و کسی نمی‌تواند به این حوزه ورود پیدا کند". این در حالی است که حمید ورناصری در این باره در گفت‌وگو با ایسنا توضیح داد که این ادعا کاملاً کذب است، چراکه بیش از ۱۲۰ شرکت مجوز واردات گوشت قرمز دارند و می‌توانند از کشورهای متعددی که مورد تأیید سازمان دامپزشکی قرار می‌گیرند، این کار را انجام دهند.
وی افزود: از سوی دیگر این کارآفرین ادعای کذب دیگری را مطرح کرده مبنی بر این که " گوشت قرمز تنظیم بازاری را که ۲۸ هزار تومان وارد می‌شود و باید ۴۰ هزار تومان به مردم فروخته شود، ۱۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود"، در حالی که کاملاً کذب است و هر کسی که اقدام به واردات گوشت کند باید آن را در داخل شبکه‌های توزیعی که وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی و تعریف کرده عرضه کند و قیمت آن نیز همان نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار است.
ورناصری ادامه داد: اگر یک وارد کننده در این شبکه و در سیستم‌های تعریف شده گوشت وارداتی خود را عرضه نکند باید به دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان تعزیرات حکومتی و بانک مرکزی و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان پاسخگو باشد چرا که در صورت تخلف، تعهد ارزی او مرتفع نمی‌شود و به مشکل خواهد خورد. اما ممکن است یک نفر با خرید چندین کیلوگرم گوشت تنظیم بازاری بخواهند آن را که حجم بسیار محدودی هم دارد به قیمت آزاد بفروشند که البته با این تخلف نیز برخورد خواهد شد.
وی با بیان این که دستگاه‌های نظارتی قطعاً با متخلفان در این زمینه برخورد می‌کنند کما این که این برخورد همچنان انجام می‌شود و دادستانی هم به این مساله ورود پیدا کرده است افزود: شرکت پشتیبانی امور دام وظیفه دارد تا به عنوان مباشر در حوزه‌ی تنظیم بازار ذخایر استراتژیک کشور را در این اقلاب تأمین کند و وارد کنندگان نیز مکلفند در داخل شبکه تنظیم بازاری عمل کنند.
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد: به نظر می‌رسد این فرد، به دنبال اهداف شخصی چنین مباحث را مطرح کرده و به همین سبب عملاً در رسانه ملی شو راه انداخت و متأسفانه مردم را دعوت به اعتراض کرد که سیستم‌های امنیتی و نظارتی حتماً با این مساله برخورد خواهند کرد. ضمن اینکه ما هم حتماً پیگیری‌های قانونی انجام می‌دهیم.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گوشت منجمد واردات گوشت رانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۸۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران

معاون سازمان توسعه تجارت گفت: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.

به گزارش اقتصاد ۱۰۰، وی افزود: سال گذشته برنامه‌ریزی شد تا در یک سند ۵ ساله تجارت دو کشور به ۵ میلیارد دلار دست یابیم. همچنین رؤسای جمهور ایران و پاکستان برای تحقق تجارت ۱۰ میلیارد دلاری توافق کرده‌اند.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران افزود: موافقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا نیز در انتظار مصوبه مجلس است. طرف‌های مقابل ما قول داده‌اند که تا پایان بهار امسال مصوبه مجلس را می‌گیرند و لذا ما نیز امیدواریم قبل از پایان دوره مجلس فعلی مصوبه مجلس را دریافت کنیم.

وی در خصوص تجارت ایران و قاره آفریقا اظهار کرد: قاره آفریقا هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار تجارت دارد لذا بازار کشور‌های آفریقایی بسیار بزرگ است و در حوزه‌های مختلف از جمله معدن، نفت، گاز، پتروشیمی و … می‌توان در این کشور فعالیت کرد و در حوزه‌های مختلف با توجه به مواد اولیه موجود در این کشور می‌توان برای تولید مشترک برنامه‌ریزی کرد.

قنادزاده در پاسخ به این سوال که آیا قرار است یک هیأت تجاری از کره شمالی نیز برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به ایران بیاید، گفت: هنوز هیأتی وارد نشده است. تا قبل از برگزاری نمایشگاه و حضور کشور‌های مختلف در نمایشگاه نمی‌توانیم بگوییم به طور قطع چه کشوری برای بازدید از این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

وی در خصوص گوشت‌های وارداتی از آفریقا بیان کرد: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.

دیگر خبرها

  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • واردات گوشت گرم از آفریقا
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • واردات گوشت از آفریقا به کشور
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد